Руската Обединена авиостроителна корпорация обяви, че първият полет на изтребителя 5-то поколение Т-50 (ПАК ФА) с нов двигател може да бъде изпълнен към края на годината. Военният експерт Виктор Литовкин заявил по радио Sputnik, че сегашните двигатели са временно и предстои на самолетите да бъдат монтирани новите „изделие 30”.
Тези двигатели са по-мощни, осигуряват 11 тона теглителна сила на крейсерски режим и 18 тона на форсаж, по-икономични са и по-тихи. Самолетът може да лети на форсаж по-продължително, крейсерската скорост на височина ще е по-висока.
 
В конструкцията на самолета широко се използват композитни материали на основа на въглеродни влакна, които силно снижават неговата радиолокационна забележимост. Той има специално покритие за разсейване на радиолъчите и най-важното – той има система за радиоелектронна борба.
 
Точно заради всички тези изключителни качества Литовкин не очаква Т-50 да стане масов. Експертът задава въпрос кого ще воюва руският изтребител, след като се очертава само САЩ и Китай да притежават изтребители пето поколение. Въпреки това обаче този самолет е нужен, защото движи прогреса в самолетостроенето. При това се развива не само авиационната техника, но и създаване на нови материали, двигатели, нови системи за управление и електроника, системи за радиоелектронна борба и още много технически и технологични направления. Всичко това движило напред руската технология и наука.
 
Според Литовкин, експортен вариант може да стане руско-индийският изтребител пето поколение FGFA. Руският Т-50 е едноместен, а FGFA ще е с двама пилоти.
 
Превод и редакция: БЛИЦ