Сайтът, който помогна на Обама за победата, е вече и в България, съобщиха от онлайн базираната система за проучвания на общественото мнение BUZZDASH.
Плащат ли си кандидат депутатите, за да попаднат в избирателните листи според избирателите? Отговор се опитват да дадат на www.buzzdash.bg. Там политически партии и бизнесът могат да тестват своите идеи, преди да ги въведат в действие.
Платформата www.buzzdash.bg, която от 7-ми април 2009 г. тръгва у нас, е лицензиант на създадената през 2006 г. в САЩ www.buzzdash.com. Сайтът придобива огромна популярност по време на кандидат-президентската кампания в САЩ„ когато предизборният щаб на настоящия президент Барак Обама използва изключително интензивно интернет- пространството и в частност buzzdash.com за да тества своите идеи преди да ги направи част от предизборната си платформа. Екипът разработва само онези концепции, които предизвикват одобрението на избирателите, и много скоро резултатът е налице.
«Очакваме родни политици, политолози, маркетолози и социолози да се възползват от възможността за лесни и бързи референдуми», коментира по време на представянето Милко Георгиев, ръководител на проекта за България. «Системата е насочена обаче към изключително широк кръг от потребители – от блогъри, през ръководители на маркетингови и рекламни отдели до редактори на медии. Съдържанието в buzzdash.bg е както редакторско – тоест създадено от професионални журналисти и социолози, така и потребителско- създадено от всички нас, използващи Интернет. Всеки може да създаде своя анкета и да я сподели онлайн.
Сайтът дава възможност за създаване на персонализирани анкети в различни категории, дискутирането и споделянето им онлайн. Платформата е канал за обратна връзка, изграден върху интернет, мобилни комуникации и телевизия (с възможност за гласуване през тях). Сайтът е също така място за формиране на общности и трибуна за дискусии около темите в анкетите.
Предимства при социологически и маркетингови проучвания са: 1/ бърз достъп до голяма аудитория; 2/ точно таргетиране на база аудиторните разрези (по множество показатели); 3/ резултати в реално време (вкл. следене на специални събития, дебати и т.н. и мониторинг на реакциите на публиката).
Редакционният екип на www.buzzdash.bg е съставен от водещи български журналисти. Ежедневно на сайта се генерират над 50 нови анкети. Българският вариант на платформата скоро ще има рубрики за коментари и анализи. Подобно на американския сайт, партниращ си с медии като TIME Magazine, българският сайт планира партньорство с водещи български медии. Екипът, създал и двата сайта, е български. /БЛИЦ