Локомотивът на дерайлиралия при село Калояновец влак вероятно не е снабден с автоматична система за контрол на скоростта. Това обяви пред "Хоризонт" по БНР Петър Бунев, който е председател на железничарския синдикат към КНСБ.
Той обясни, че всеки локомотив разполага с пътеводител, в който са описани всички гари и участъци, през които влакът трябва да премине, както и каква би трябвало да бъде скоростта. <br /> <br /> &bdquo;Той е един от старите локомотиви, които са чешките 43-та или 45-та серия, но няма никакво значение. Те са чешките. Мисля, че не са оборудвани с автоматична система за контролиране на скоростта, независимо от това, че в новите участъци, които се правят по инфраструктурата, такава система се внедрява. Аз съм склонен да вярвам на това, което говорят специалистите, че проблемът е във високата скорост. Въпросът е дали не са видели знака за намаляване на скоростта, дали не са видели светофара, който казва, че се влиза в отклонение. Това може би до ден-два ще се разбере&rdquo;, казва Бунев и допълва, че машинистите разполагат с този пътеводител. <br /> <br /> &bdquo;Това е задължително и това е едно от нещата, което го има във всеки един локомотив и няма как. Значи там може да не е описано да има временно намаление, което трябва в момента да се предвиди, но в крайна сметка се опира до това, че субективният фактор си е от значение, както и за шофьорите. А може пък накрая да излезе, че има и някаква техническа причина. Никой не може да каже в този момент още&rdquo;, завършва той./БЛИЦ <br /> <br />