През изминалата 2012 година празните помещения по главни търговски улици се увеличиха, твърдят експерти от бранша. Шест години след откриването на първия у нас търговски център или както е популярно да се нарича МОЛ, нагласата и шопинг културата на българите вече е променена.
Сезонният фактор също удря по традиционните магазини &ndash; МОЛ-овете са по-топли през зимата, прохладни през лятото, предлагат паркинг за автомобилите и детски кътове за децата.<br /> <br /> За постепенното изместване на магазините по търговските улици принос има и нарастващото онлайн пазаруване. Всяка година расте броят на тези, които поръчват покупките си в онлайн магазини, не само у, нас, но и от чужбина. Това се прави, защото цените, дори от Германия или Австрия, са по-изгодни в мрежата, отколкото в магазина отсреща.<br /> <br /> Затова едва ли трябва да сме учудени, че инвазията на МОЛ-овете продължава. През март 2013 година ще бъде открит най-големият досега шопинг център &ndash; &ldquo;Парадайс Център&rdquo;, който има разгърната площ от 80 000 квадратни метра. Това е с 20% повече от досегашния първенец &ndash; The Mall, разположен на Цариградско шосе.<br /> <br /> В София ще бъдат открити още два МОЛ-а през новата година. Тоава са &ldquo;Мега МОЛ Люлин&rdquo; с площ от 24 000 квадрата и South Ring Mall със 70 хиляди квадрата. В Бургас ще отвори врати още един търговски център с площ от 30 000 квадратни метра.<br /> <br /> По показателя &bdquo;търговска площ в модерни шопинг центрове на 1 000 души население&rdquo;, първенец и през 2012г е град Варна с 359.54 кв.м. на 1 000 души, следван от град Русе &ndash; 356.18 кв.м. В Бургас, Стара Загора, Пловдив и Плевен търговските площи на 1 000 души население възлизат съответно на 334.55 кв.м, 329.06 кв.м, 215.88 кв.м. и 177.65 кв.м. Най-малко търговска площ на 1000 души, както беше и през 2011г, се пада на гр. София със 165.17 кв.м /БЛИЦ<br /> <br />