Ангелкова: Мерките, които работят, бяха въведени от нашето правителство
Според бившия министър на туризма мерките за зимния сезон закъсняват
ГЕРБ-СДС настояват в декларация за продължаване на мерките за подкрепа на туризма. Какъв летен туристически сезон изпращаме и кои мерки трябва да продължат да действат? "Мерките, които работят и се подкрепят от сектора, бяха въведени по наше време и от нашето правителство с премиер Бойко Борисов.
Това е доста голямо признание. Както мярката "60/40", "80/20", "35 евро на седалка", средства за оборотен капитал през НАП, така и средствата за капиталови разходи за малки и средни предприятия", заяви бившият министър на туризма Николина Ангелкова пред Bulgaria ON AIR.
От ГЕРБ-СДС настояват за продължаване на намаленото на 9% ДДС с поне още година, както и мораториум върху кредитите с ЕЦБ. Според Ангелкова важното при всяка мярка е тя да бъде "работеща".
"Важно е, когато се прави една мярка, тя да бъде работеща. От служебното правителство казаха, че ще продължат "60/40", защото била най-полезна за бизнеса, само че с нов дизайн. Който казва, че ще бъде прилагана тази мярка, ако има 40% спад на оборот.
Представете си, за да може да се ползва тя от тях, компаниите на практика трябва да са на ръба на фалит", посочи бившият министър на туризма.
Ангелкова критикува остро колебливостта, демонстрирана от служебното правителство.
"Излиза здравен специалист, казва едно. Излиза главният държавен здравен инспектор, казва друго. Излиза г-н Кацаров, казва трето. Те всъщност разчитат само на популизъм и на това да се харесат на хората, а не какво реално е важно за здравето на хората и икономическите мерки, за да върви икономиката", смята депутатът от групата на ГЕРБ-СДС.
Според бившия министър на туризма мерките за зимния сезон закъсняват.
"За да може да имаме зимен сезон, трябва първо да имаме хора, които да работят, стабилни компании и, разбира се, рекламна кампания. Много е важно да има целенасочена рекламна кампания в ключови пазари, което не виждам да се случва. Няма приета и Национална програма за туристическа реклама. По мое време правехме това от юли месец за следващата година", изтъкна гостът в студиото.
"За нас никога популизмът не е бил самоцел. Това, което е направено за всички тези години, се вижда от хората и се ползва от хората. Ние в момента сме в тежка криза – здравна, икономическа, политическа, бежанска, а виждаме само как лидерите на политическите партии в парламента се опитват да галят собственото си политически его и да търсят отговори на техните грешни решения в другите", завърши Ангелкова.