Балтийските страни ще се свързват с ЕС с военна железница
Rail Baltica има военна цел, защото свързва полигоните в Полша с балтийските пристанища
Балтийските държави реализират проект за изграждане на общоевропейска железопътна линия Rail Baltica, която ще свърже този регион със страните от Европейския съюз.
Първоначалната цена на строителството на магистралата Варшава-Талин беше около 2,7 млрд. евро, но след това тази сума нарасна до 7 млрд.
От тях 2,5 млрд. ще бъдат отпуснати от Литва, а Естония и Латвия ще осигурят по 1 млрд. евро. По предварителни планове пътят трябва да бъде готов до 2026 г., но е възможно тези дати да се преразгледат.
Интересно е да се отбележи, че пътят не свързва големите градове на континента. И така, пътят минава през Талин, Вилнюс и Рига и по-малки населени места.
Освен това литовската страна може да откаже втория коловоз - уж един ще е напълно достатъчен. Посочва се също, че няма нужда влаковете да достигат скорост от 250 км в час.
Междувременно поляците вече са модернизирали своята част от този път. По-конкретно, на практика беше преустроен участъкът от комплекса за поддръжка и съхранение на оръжие в Подвиз, който се намира в 33-та транспортна авиационна база.
Пътният участък беше свързан с товарна станция на паневропейския път.
Очевидно Rail Baltica има военна цел, тъй като свързва полигоните в Полша с балтийските пристанища. Практиката на бойните действия в Украйна показва, че такива маршрути са важни за снабдяването на части на воюващите страни.
Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук