Бивш шеф на авиокомпания обясни какво е трябвало да направи пилотът на българския боинг
Израел ни направиха едно показно как би трябвало да се действа в такива ситуации, коментира Кристиан Кръстев
"Задължение на пилота е да си огледа машината преди всяко излитане. Ако е имало видими белези, че може да се спука гумата, пилотът е нямало да излети, защото наистина може да бъде и фатално едно такова произшествие". Това каза бившият министър на транспорта и бивш изпълнителен директор на авиокомпания Кристиан Кръстев в ефира на Нова тв във връзка с аварийно кацане на български самолет на летището в Израел.
„Израел ни направиха едно показно как би трябвало да се действа в такива ситуации. Тук говорим и за много по-сериозни възможности и за много по-богата държава, но и държава, която живее в много рискова зона. При нас с всички проблеми, свързани с отбраната, с военната авиация, мисля, че нямаме тази техническа възможност”, каза още той.
„В подобни ситуации при кацане се използват максимално двигателите, за да може да се намали скоростта до минимум. Също така се използва и въздушната спирачка. Ако се знае, че в ляв или в десен колесник има натоварване се преместват пътници в другата страна на борда”, обясни Кръстев.
Той коментира и случая на аварийно кацане на летище София на самолет от Тел Авив, който имаше проблем с единия от двигателите. По думите му, въпреки че е възможно да се лети с един двигател, от съображение за сигурност е задължително да се пристъпи към аварийно кацане.
„Дори с един двигател може да се поддържа нормалната височина, при която се изпълнява полетът. Но при проблем, свързан с един от двигателите, автоматично трябва да се влезе в процедура на аварийно кацане. Не бива да се лети с един двигател”, каза той.