КАТ трябва да спре с дежурните причини за дадено ПТП. Има много други причини за трагедиите на пътя. Трябва да се обясни на кандидат-водачите, че при непредвидена ситуация, трябва да се избегне челният удар.

Това каза председателят на АКАБ Красимир Георгиев в ефира на bTV.

Думите му са по повод новите по-строги правила за шофьорите и опасенията, че школите бълват недобре подготвени водачи.

Системата бълва убийци на пътя. Часовете по кормуване с крайно недостатъчни. Това заяви Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи.

„Трябва да се вземат мерки изпитът да стане безпристрастен и безкомпромисен. Ако се вземат нужните мерки, пътните инциденти ще намалеят драстично за две години“, убеден е Георгиев.

„Системата е пилотна. Курсистът трябва да установи, че е в автомобила по време на изпита. Това се случва в мобилно приложение. В началото и в края на изпита се прави селфи и се дават специални кодове. Задава се време и маршрут“, разясни Тодоров.

„Тази схема е тестова, но вече се прилага в някои школи“, добави той.

„Не откривам слабо място в тази система на обучение“, уверява Красимир Георгиев.

Експертите не изключват заради нововъведенията, цената на шофьорските курсове, да скочи.

Те призоваха министърът на образованието да помогне за премахването на част от въпросите, които са неактуални.