Генерал Дарън МакДю: Логистиката на Пентагона все още не е готова за голяма война
Проблемно е всяко прехвърляне на голямо количество техника и жива сила
Командващият Транспортното командване на САЩ (TRANSCOM) генерал Дарън МакДю съобщи пред сенатската комисия по въоръженията, че неговото ведомство няма достатъчно кораби, транспортни самолети и въздушни цистерни, за да прехвърли в случай на война голямо количество техника и жива сила към театъра на военните действия. Липсва транспорт както за превоз, така и за по-нататъшно обслужване на армията в зоната на бойните действия, особено при по-голям конфликт.
Цитиран от изданието Breaking Defense, генералът заявил, че Командването ще може с въздушните си средства С-5 и С-17 най-много да прехвърли например бригада в Корея, която няма да е достатъчна за голям театър на бойните действия.
Що се отнася до морския компонент от възможности, то шефът на Комитета по въоръжените сили сенатор Джон Маккейн отбелязва, че на САЩ не са достатъчни 10 кораба, за да транспортира по море две готови за бойни действия бригади.
Сега САЩ имат едва 27 транспортни кораба, като 9 от тях ще бъдат бракувани в близките 5-6 г. Тяхната средната възраст е 39 г., но за последната половин година само 60% били в състояние да бъдат привличани в учения.
Breaking Defense пише, че Транспортното командване не разполага с планове, как поне част от транспортните кораби и самолети бъдат унищожени. В Пентагона си дават ясна сметка за ситуацията и искат да я променят.
Особено безпокойство предизвиквали запасите от гориво за танковете M1 Abrams, които горели по три галона на миля (почти 7 литра/км), а са гръбнак на механизираните бригади. Танковете няма да бъдат заменени скоро и следователно се нуждаят от огромни запаси от гориво, които по време на война ще бъдат уязвими от противника.
В Пентагона искат да заменят M1 Abrams, бронираните машини M2 Bradley и самоходните артилерийски установки M109 Paladin с машини с по-малък разход на гориво, разглеждат се варианти за хибридно електрически танкове, използване на водородни горивни елементи, но финансирането едва ли ще позволи това да стане преди 2030 г.
В идеалния вариант логистиката трябва да се възложи на мобилни, малки, трудно определяеми от противника, масови и действащи не подредено роботизирани превозвачи, които е трудно да бъдат унищожени. Проблемът е, че както пишат самите американци, в случай на конфликт с Русия средствата за РЕБ на руснаците ще ударят по свързочните канали и цялата информация и автоматизирани доставки ще станат безсмислени.
Разглеждат се и варианти за снабдяване на гориво с автоматизирани тежки дронове или конвои от цистерни, в която само първата е управлявана от човек.
Превод и редакция: БЛИЦ