Как можеше да се избегне гибелта на Су-25 в Сирия?

Русия сериозно изостава в използването на безпилотни разузнавателно-ударни самолети

Днес, 5 февруари, информационната агенция „Вестник Мордовии” се връща към своята публикация от юли 2016 г. "ВКС в Сирии: вместо Су-25 и Ми-35 - китайские боевые беспилотники", в която мотивира защо на Русия й са необходими бойните безпилотни самолети СН-4, произвеждани в Китай.

Според руски военни експерти, китайските СН-4 или американските Pterodactyl-1 са много подходящи за ВКС в Сирия. Освен за непосредствена въздушна поддръжка, използването на такива безпилотници би дало на руските военни безценен опит, който те неизбежно трябва да придобият при предстоящата експлоатация на аналогични системи родно производство.
 
Американците едва ли ще продадат на руснаците Pterodactyl-1, но китайците имат гъвкава политика в оръжейния експорт. При това отношенията между Москва и Пекин са отлични. За сравнение един китайски Wing Loong (не просто копие, а подобрен Predator) струва около 1 млн. долара, докато американският Reaper достига цена от 15 млн. долара.
 
В резултат на рисковани задачи са изпращани единствено Су-25. Рационалното решение е те взаимно да се допълват: при екстрени задачи или неясна обстановка с необходимост целта да се търси на бойното поле, предимството е на щурмовика; при всички задачи, при които целите са ясни и точни координати, е за предпочитане да се използва БЛА.
 
СПРАВКА БЛИЦ:
Според изданието Jane's International Defence Review, разузнавателно-ударният БПЛА Cai Hong 4 (Rainbow 4 или CH-4) е произвеждан от китайската фирма China Aerospace Science and Technology Corporation (CASC).

По официални данни, СН-4 има максимална маса 1330 кг и товароподемност 345 кг. В конструкцията широко се използват композитни материали на основата на стъкловлакна. Тялото е с дължина 8,5 м, разпереност на крилото – 18 м.

СН-4 е с бутален двигател с мощност 100 к.с., задвижващ витло с променлива стъпка с три лопати. Оптималната му и максимална му скорост са съответно 180 и 235 км/час. Максималната продължителност на полета му е 40 часа. Обикновено лети на височини от 3000 до 5000, въпреки че може да набира 7200 м.
 
Редакция БЛИЦ