Караджов разкри: Петков искаше да държи в шах пътните фирми
За пореден път с това решение на КС става ясно, че се търсеха всякакви начини да се спъва работата на МРРБ и лично моята, категоричен е бившият министър
Днес Конституционният съд обяви за противоконституционно решението на Народното събрание да се изплатят само 50% от възнагражденията на пътните строители. До това решение се стигна след национални протести от пътищарите, пише Tribune.bg.
Тогава Кирил Петков обяви, че няма да даде пълните сума и нареди на своите депутати в регионална комисия да гласуват да се платят едва половината от задълженията.
Тогавашния министър на регионалното развитие Гроздан Караджов се обяви против и предупреди, че решението е противоконституционно, като стана ясно, че то е писано от Лена Бориславова.
Конституционният съд отмени решението на парламента за разплащането с пътните фирми
Ето как коментира решението на КС бившият министър Караджов
Конституционният съд (КС) обяви за противоконституционно решението на Народното събрание, с което бе дадено разрешение на Агенция „Пътна инфраструктура (АПИ) да плати на пътните фирми 50% от парите по договорите им, как бихте коментирали?
Още тогава предупреждавахме, че решението в тази част ще бъде противоконституционно. Въпреки това, това беше начин, по който Кирил Петков искаше да държи в зависимост пътните фирми и настояваше това нещо да се случи.
Много съм доволен, че макар след шест месеца вече е официално, че тези опити да се спъва работата на МРРБ са били противоконституционни.
Като това не е единственото противоконституционно действие, което той е извършил.
Опасявате ли се, че ще последват дела на строители след това решение на Конституционния съд?
Дела на пътните строители може да има и без решението на КС. В момента решението на КС дава възможност на МРРБ и в частност на АПИ да се разплатят с пътните строители за онези дейности, които са извършени, за които има ясни доказателства в какъв обем и качество са приключени.
Г-н Караджов, стоите ли зад думите си, че това решение е писано от Лена Бориславова, както казахте преди време?
Това не са мои думи. Всички, които работихме върху него бяха свидетели, че то беше писано от нея, на нейния компютър. Това не е само моя констатация, а има множество свидетели.
За пореден път с това решение на КС става ясно, че се търсеха всякакви начини да се спъва работата на МРРБ и лично моята, като се извърши включително това противоконституционно действие, за да може да се държат в шах пътните строители.
А защо им е било на групата около Кирил Петков и Асен Василев да държат пътните фирми, оставям на всеки сам да го обмисли. Държането в шах може да се тълкува и като корупционна практика.
Бих искала да ви попитам и за мнението ви относно скандалите от последните дни и за това кой държи кодовете от машините и това, че Кирил Петков ги предлага в замяна БСП да си оттегли Законопроекта?
Изобщо подобен тип политическо поведение и говорене са ми чужди. Аз и тогава исках да си върша работата, да подобрим положението в случая в пътния сектор в България.
В момента да се слага като номер едно задача разговори, търсене на изнудвачески способи да се оттегли един Законопроект с обещание, че ще се дадат кодове, показва още веднъж колко несъстоятелни са тези хора от „Продължаваме промяната“ и донякъде показва, че моите усилия на времето, макар и в правилната посока, бяха спъвани точно с такива способи за изнудване от същата тази групичка.
Смятате ли, че именно заради манипулация на машините ИТН не са в парламента, защото се заговори, че достигаха 10 хиляди гласа?
Давал съм мнение само когато съм имал доказателства и писмени съм показвал, че приказките на Кирил Петков са несъстоятелни. Сега нямам такива доказателства и всяко едно изказване в каквато и да е посока ще бъде спекулация. Както и преди докато бях министър съм си служил с факти.
Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук