Мистерия: Защо Русия изпраща опасния МиГ-29К в Арктика
Целта на операциите е да се увеличи зоната на контролирано въздушно пространство над северните морски пътища на Русия, включително тези в Баренцово море
От своето въвеждане в началото на 80-те години на миналия век, съветската ера на Студената война самолетът на Микоян МиГ-29 се е изнасял мащабно и е служил в различни региони по света.
Сега двумоторният боен самолет, който е разработен като боец за превъзходство във въздуха през 70-те години, за първи път ще се насочи към екстремните условия на Арктика, пишат медии.
МиГ-29К обяснен:
Руските военни провеждат учения за бойно обучение на модернизирания МиГ-29К (отчетно име на НАТО: Фулкрум-Д) от архипелага Нова земя в Арктика.
Целта на операциите е да се увеличи зоната на контролирано въздушно пространство над северните морски пътища на Русия, включително тези в Баренцово море.
„Подмяната на летателния състав и изтребителите МиГ-31ВМ на отделен композитен авиационен полк се проведе на летището в Северния флот в Рогачово“, се казва в пресцентъра на Северния флот на руския флот в изявление.
"Те бяха заменени за първи път от пилоти на базирани на палубата изтребители МиГ-29К от 100-ия корабен авиационен полк на ВВС и армията на ПВО на Северния флот", съобщиха още от Северния флот на Русия.
Пресцентърът добави, че експерименталното бойно дежурство ще разшири района, като използва изтребителната авиация на Северния флот в Арктика, като същевременно увеличава зоната на контролирано въздушно пространство над Северния морски път.
Съобщава се, че 100-ият корабен авиационен полк е оборудван с поколение четири плюс изтребители МиГ-29К, вариантът на оригиналния МиГ-29, базиран на всякакви метеорологични условия. Той е разработен в края на 80-те години от МиГ-29М, а първият му полет е през юли 1988 година.
Тъй като обаче руският флот предпочете Су-27К - по-късно преименуван на Су-33 - Русия не продължи напред с програмата МиГ-29К и само два прототипа първоначално бяха построени в началото на 90-те години.
Конструкторското бюро на Микоян-Гуриевич обаче не спира работата си по самолета МиГ-29К въпреки липсата на финансиране от 1992 година насам.
По-късно програмата получи тласък в края на 90-те години, за да отговори на изискванията на Индия за корабен изтребител след покупката на бивш съветски самолетоносач, който стана INS "Викрамадития".
Програмата беше рестартирана и МиГ-29К бе получен за първи път от индийския флот през 2009 г. Тъй като Су-33 на руския флот започнаха да вървят към края на своята служба, МиГ-29К беше възприет като подходящ заместител.
Отиване на север
Сега за първи път МиГ-29К се разполагат в арктическия регион. Пилотите на 100-ия корабен авиационен полк преди това са участвали в разгръщането на носещата група на Северния флот в Средиземно море на руския тежък самолетен крайцер "Адмирал Кузнецов" т флота на Съветския съюз.
Самолетът ще се присъедини към 45-ия полк на ВВС и ПВО на Северния флот (зенитно-ракетни), който е въоръжен със зенитно-въздушните ракетни системи S-400 „Триумф“. Системата пое бойно дежурство на архипелага Нова земя преди няколко години.