Наш авиоексперт посочи какво може да е причинило трагедията с Боинг 737 Макс 8 в Африка

Самолетът Боинг 737 Макс 8 е един от най-популярните в историята на гражданската авиация. Над 5000 самолета са поръчани досега, а над 7000 от предишните поколения вече летят. 350 самолета са произведени към края на януари 2019 г., като производството на модификацията все още не е спряло. Боинг 737 Макс 8 в българските авиолинии няма, има такива от предишни модификации. Това каза пред БНТ Александър Богоявленски – авиационен експерт и журналист.

„Фазата, в която се случват инцидентите, е фазата на излитане, в която самолетите отлепят от земята. Не може обаче да се твърди със сигурност, че има връзка между двата инцидента с тези самолети. Не би следвало да се спекулира на толкова ранен етап с някакви конкретни заключения“, обясни експерът. Черните кутии не дават решения, те просто записват данните от полета.

Няколко хитри трика за гарантирано заспиване в самолета

Помагат на разследващите органи да могат да оценят причините, довели до катастрофата, обясни още експертът. „Автоматиката измества все повече човешката дейност – затова е изключителна важна взаимовръзката между софтуерния интерфейс и подготовката на пилотите“, категоричен е той. „За пътниците няма никакво място за притеснение – въздушният транспорт продължава да бъде най-сигурният.

Последните десетилетия са най-сигурните в историята, а всеки един инцидент води до подобряване на ситуацията, до все по-нови знания.“ Турболенцията не е толкова опасна, колкото неприятна за всички. Все повече тежки метеорологични условия се случват на цялата планета и затова все по-често има и тежка турболенция в самолетите.

Обявиха най-ужасното летище в цяла Великобритания - едно от най-използваното от българи

Един самолет обаче е предвиден да издържа над 150% от нормалните си режими, така че е заложена голяма доза сигурност, каза още Богоявленски.