Роден анализатор обясни как точно ще ремонтираме украинските танкове у нас
Украинската армия към момента използва четири вида модернизирани варианти на съветския танк Т-64, които ние дори не сме виждали
Да обясним на хората голямата "лъжа" за военно-техническа помощ, измислицата на лъжеца Кирил Петков и кукловодите му, за да омилостивят Нинова. На първо място е лъжата за ремонт на повредени танкове и бойни машини на украинската армия в България.
Това може да стане само в завод "Хан Крум" в Търговище, сега ТЕРЕМ. Като бивш младши сержант от танкови войски правя важно уточнение, пише журналистът Стефан Ташев в профила си във Фейсбук.
Украинската армия към момента използва четири вида модернизирани варианти на съветския танк Т-64, украинско производство на най-големия завод за танкове в света още от времето на Сталин-Харковския бронетанков завод.
Това са сериите "Булат"-Т-64БМ от 2005 година, Т-64 Е от 2010, Т-64Б1М от 2014 и Т-64БВ от 2017 година. Това са напълно непознати за българкия ВПК модели.
За историята, любимият танк на Никита Хрушчов Т-64 също е непознат за България, защото СССР ни отпуска едва 12 бройки през 1965 година, които са дислоцирани в танковата бригада в Горна баня.
Реално до 1989 година Т-64 вече няма в БА, а бе решено старите Т-55 да бъдат модернизирани във варианта Т-55АМ2, въоръжени с нова система за уравление на огъня "Кладиво" с лазереен далекомер, на която пишеше "взаимствана от Леопард-ФРГ", тоест крадена.
И допълнителна бронева защита от още 6 тона. Всички машини от бойните части по границата с Турция и Гърция поетаптно караха старите си Т-55 в "Хан Крум"-Търговище за основен ремонт и преоборудване, което обаче отнемаше месеци, поръчките се забавяха, а качеството бе под всякаква критика.
Имах нещастието да получа точно такава "модернизирана машина". За нея можем да цитираме Чърчил, който коментирал представения му в разгара на ВСВ нов британски танк "Чърчил": Това чудо има повече недостатъци от самия мен".
Но да се върнем на основната тема. Реално България в момента, да не говорим за логистиката, няма възможности да ремонтира тези украински машини, защото не разполага с части и компоненти нито за руските варианти на Т-64, нито на украинските.
Това обясни днес в парламента и депутатът от ГЕРБ Христо Гаджев, но едва ли променкаджийте го разбраха. Той, като бивш зам. министър на отбраната, илюстрира глупостите на управляващите с проточилият се ремонт на българските танкове Т-72 в същия завод ТЕРЕМ-Търговище.
Все пак машините са съветски модел. Важно уточнение-в Търговище се ремонтират самите танкове-двигатели и бронировка, но....оръдейните системи и системите за управление на огъня, както и оптиката се ремонтират само в търновския завод "Ивайло".
За да обобщим-изглежда пълен абсурд украинците да мъкнат повредените машини на хиляди километри до България, да речем от Харков, заедно със запасни части.
В това няма никаква икономическа, военна и дори политическа логика. Украйна към момента получава бойни машини и танкове от различни държави, най-вече от Запада.
Кой в България може да ремонтира такива машини, след като дори не ги е виждал на картинка, да не говорим за експлоатация ?
Поредната лъжа. Това е все едно в ТЕРЕМ да докарат за ремонт лунния модул на Аполо-11, кацнал на спътника на Земята. На снимката украинска модификация на Т-64 от 2017 година.