Социолог посочи кой ход на партията на Слави е бил ключът към успеха
8,8% от избирателите – близо 400 000, казват, че са променили решението или са взели решение за кого да гласуват по време на кампанията
Партията на Слави Трифонов – „Има такъв народ“, спечели от активността си по време на кампанията в социалните мрежи. Това обяви в предаването „Лице в лице“ социологът от „Алфа рисърч“ Боряна Димитрова.
По думите ѝ социолозите не са дали втори резултат на партията на Трифонов на изборите именно защото не е отчетена активизация в социалните мрежи от последните дни.
„8,8% от избирателите – близо 400 000, казват, че са променили решението или са взели решение за кого да гласуват по време на кампанията.
Тези близо 400 000 избиратели са преди всичко млади хора, със средно образование от малки градове – профилът на избирателите на Слави Трифонов“, обясни Димитрова.
Тя напомни, че последните изследвания на „Алфа рисърч“ са показали, че БСП върви надолу. Имаше доста критики от страна на БСП към социлозите, цитираха изследване, че ще са първа политическа сила, допълни социологът.
Според Димитрова привържениците на ГЕРБ са били разочаровани от липсата на активно участие на партията в традиционните медии, където журналистът е посредник между избирателите и политиците.