Защо за руските бомбардировачи е по-изгодно да излитат от Иран?

Техническият проблем е в създаване на запас от гориво и боеприпаси в Хамадан

Далечните бомбардировачи на руските ВКС преминаха към нов етап по нанасяне на удари по позиции на групировката ИД и други терористични организации в Сирия. Днес, вторник, за първи път Ту-22М3 бомбардираха от територията на Иран при поддръжката на многофункционалните Су-34. Съобщението е на руското МО на неговата официална страница във Facebook.

Тази сутрин БЛИЦ вече информира, че поне 4 бомбардировача се пребазираха на иранската 3-та тактическа авиобаза Хамадан. Според изданието Al-Masdar Newsте са излетели от руската си база в Моздок, северно от Кавказ. Пак според същото издание, Москва и Техеран тези дни подписали споразумение, позволяващо на руските самолети да съкратят времето на полета до целите в Сирия с 60%, да икономисат средства и авиационен ресурс, като повишат ефективността на ударите си.<br /> <br /> Разчетите показват, че разстоянието от Моздок през Иран и Ирак примерно до Палмира е над 2000 км., още толкова е на връщане. В този случай бойното натоварване на Ту-22М3 самолет не може да превишава 8-9 тона. В противен случай горивото няма да стигне за обратния полет. С пълно бойно натоварване от 24 тона бойният радиус на Ту-22М3 е едва 800 км., а от иранската авиобаза Хамадан до Палмира, Рака и Алепо е около 800-900 км.<br /> <br /> Според експерти използването на авиобазата в Латакия е неудобна за ползване от бомбардировачите, защото поради големите им размери не могат надеждно да се укрият, а освен това с максимален бомбов товар по-бавно набират височина и ще го направят над несигурни територии.<br /> <br /> Използването на авиобазата в Хамадан позволява рязко да се повиши натоварването на Ту-22М3 почти плътно до максималното (21,5 тона) - 42 бомби ОФАБ-250, при това авиационните средства за поражение могат да бъдат разположени и на външните възли за окачване.<br /> <br /> Базата в Хамадан позволява съществено да се съкрати времето за бойния полет &ndash; от 5 и повече часа само до 2 часа. Това ще позволи значително да се увеличи бойното напрежение на авиогрупата.<br /> <br /> Най-значителния проблем е създаване на необходимите запаси от гориво и боеприпаси, но той е чисто технически.<br /> <br /> <strong>Публикацията е подготвена от Ганчо КАМЕНАРСКИ</strong><br /> &nbsp;