Оръжейният бос Николай Гигов е платил тв предаване на сегашната си любовница Камелия Воче, заради която Божидар Искренов се разведе- твърди Николов.
<i>НАП нагази чалга-, фолк- и попвеличия, което пък предизвика съответната реакция сред прецъфтелите идоли, които се разприказваха по медиите как навремето държавата окрала труда им и ги оставила за мизерстват със символични пенсии днес. Това пък предизвика първата контрареакция пред &ldquo;ШОУ&rdquo; на един от &ldquo;бюрократите&rdquo; в лицето на бившия директор на Софийска концертна дирекция Зафир Николов. </i><br /> <br /> &ldquo;Лили Иванова може да е много голяма певица, но е много, много лош човек и много пъти го е показвала&rdquo;, заявява пред &ldquo;ШОУ&rdquo; Зафир Николов и дава пример как в средата на 80-те примата се опитала да си заснеме конспиративно концерт за документален филм на гърба на държавата: <br /> &ldquo;Тогава нашата дирекция й прави концерт в зала &ldquo;Универсиада&rdquo;. Изпълняваме й всички капризи. <br /> <br /> Правим й специално озвучаване в залата. Специално озвучаване от студиото на радиото. Всичко, което иска. Всичко е супер. Най-доброто за времето си. Обаждат ми се обаче и ми викат, виж сега как стоят нещата. Тя си е сложила и едни такива камери за снимане на филм. Но това го няма в договора. Ние се договаряме за концерт, плащаме й наема за залата, суперхонорара, плащаме билетите на държавата и т.н. Платили сме й и осигурили всичко, а тя ще си прави цял филм! <br /> <br /> В договора не пише, че ще си прави филм, значи ще трябва да се включи и клауза за някакъв дял, участие от наша страна, щом е така. А, вика Лили, директорът на популярни филми да плати. Да, ама няма такова нещо в договора моето момиче. Ти ще си направиш твоето, но утре като дойдат разни проверки и ме питат защо не си упражнил контрол и си ощетил държавата, какво ще им кажа, кой ще ми плаща глобите тогава, защото на мен държавата ми плаща заплатата. &ldquo;Ти си престъпник, престъпник...ти си един престъпник&rdquo;, - съскаше и се задъхваше от злоба по телефона Лили. &ldquo;Та това е тя &quot;- спомня си днес един от инфарктните моменти с Лили босът на столичната музикална дирекция. <br /> <br /> Зафир Николов чете и не може да се начуди на глупостите, които бълват по медиите любимците на народа Лили Иванова и Кирил Маричков. Според него тогава системата била пределно ясна, за да се спекулира сега с нея. В началото има 24 агенции, редуцирани на 17 и обединени накрая под шапката на &ldquo;Главна Дирекция Музика&rdquo;. Има певци на заплати и други, които заработват само от хонорари. Тези на заплати имат норматив от 20 гастрола месечно и след това са свободни да си сключват колкото и каквито договори искат. При получаването на хонорара всеки певец подписва декларация, че е длъжен да си внесе осигурителната вноска и пр. съответна на изплатената сума, но това по принцип не се прави. <br /> <br /> &ldquo;И сега Лили ще пита, къде са ми парите! А пък такива лаици като Ани Цолова от бТВ ще ми обобщават, че Концертна дирекция явно не ги е осигурявала. И няма никакви загубени или унищожени документи. Целият архив на &ldquo;Столична дирекция Музика&rdquo; се намира на &ldquo;ул. &ldquo;Граф Игнатиев&rdquo; 12. Там са документите и на &ldquo;Балкантурист&rdquo;. Който твърди, че се е осигурявал, до отиде там. Нищо не е загубено, ама...абе малко музикантска му работа,- обобщава някогашният бос днешните кахъри на звездните ветерани и добавя: - Ама Лили да пита днес къде са ми парите? Това е наглост. <br /> <br /> Навремето певците бяха на категории и всеки си получаваше хонорара според нея. И <br /> <br /> <b>само Лили Иванова и Емил Димитров със специално решение на Министерския съвет бяха обособени като изявени певци. <br /> </b><br /> Другите пееха за по 10, 20 или 30 лв., а техните хонорари бяха по принцип 500 и не по-малко от 300 лв.. Докато бях още директор, идват един ден Емил Камиларов и Дина Шнайдерман и викат: Ние сме свирили. Ами свирили сте, викам. Къде ни е тогава стажът, питат? Ами там, където сте свирили, там където сте си внасяли осигуровките, там ви е стажът, проверете си, казвам им. <br /> <br /> Голям джангър вдигнаха тогава. Значи, те си взимат парите, не си внасят осигуровките и после ме питат къде ни е стажът? Виж, Развигор Попов също е вземал луди пари, но не се е осигурявал и ако отидеш при него, ще си го признае. Един известен композитор, какъвто беше Борис Карадимчев, никога не е получавал отличия и ордени, една значка не е взел дори, понеже имаше там нещо в рода му, но никога не се е оплаквал. Само ми е подмятал, като се видим &ndash; наградите ги взеха тези обратните, мекеретата. Сигурен съм, че не случайно написа &ldquo;Последен валс&rdquo; като дойде 10 ноември. Голям композитор и голям човек, за разлика от Лили Иванова.&rdquo;<br /> <br /> Особено гневен е Зафир Николов на Кирил Маричков: &ldquo;Гледам го, слушам го при оная Ани Цолова и не мога до повярвам. Ще ми говори, нас ни задължаваха да свирим български песни на руски. Как може така да лъже! И сега младите ще си помислят, кой знае какви ужасии са ставали по онова време. Вярно, че в репертоара имаше 50 процента българска музика, 25 на сто руска и останалата &ndash; преводна, т.е. западна. И това го казва Маричков, който говори за големия бюрократизъм. Същият този, с който сме били заедно на заседание при Георги Джагаров да бистрим същата тази репертоарна политика. А нима има нещо лошо да се пее предимно българското? И сега в Гърция се пее само на гръцки, във Франция &ndash; на френски, да не говорим за сърби и евреи.&rdquo;<br /> <br /> Зафир Николов признава заслугите на звездите ни преди десети ноември, подминава с усмивка нечии превъплъщения, но не може да се примири, когато някой прекали. &ldquo;А какво стана след десети ноември? Всякакви примадони от женски и мъжки род посиняха и забравиха кой откъде тръгна и откъде мина. Лили Иванова Здравко Радоев я направи певица. Един много голям музикант. Той я създаде и продължи да я учи години наред, научи я на перфекционизъм. Даже <br /> <br /> <b>я биеше, за да я направи певица. <br /> <br /> </b>Казваше ми, заключвам я в хотела и я карам да си чете текстовете, и тя четеше. Реве, ама чете. После чета какви &ldquo;откровения&rdquo; е писала за Здравко в своите мемоари с Карбовски, чета и се дивя. Едва ли не той, а тя го била създала, бил я завлякъл с някаква кола и разни други дивотии. Истината е, че той я създаде, а тя го заряза и почна с мъжете, ожени се за сина на Пеко Таков...<br /> Ами синята Богдана Карадочева? Ожени се за сина на величието Лъчезар Аврамов, но откъде й е наследството? От баща й фабриканта!? Вярно, че Иван го убиха в лагера там край Ловеч. Майка й остава сама с бебето и се хвана с малкия художник Георги Павлов-Павлето. <br /> <br /> Откъм него й идва наследството на Богдана. Може нещо и от буржоазния си баща дето са го убили да е наследила, но то е малко, незначително. Това ми го е казвал лично шофьорът на Стефан...хайде да не му казвам фамилията, но е бил навремето голяма фигура...А Богдана като се ожени за Митко Аврамов, ползваше други екстри. <br /> <br /> Ангел Заберски пък страшно мразеше Йорданка Христова. Срещне го тя и му подмята, абе, Забе, ако знаеш каква Маздичка ми докараха, носят ми яденето направо у дома в Княжево. Има и нещо, за което никой не обелва дума в гилдията. Йорданка Христова се ожени за Георги Стоичков и от УБО почнаха да й носят храната вкъщи, но преди това е била любовница на самия Григор Стоичков, т.е. на бъдещия си свекър и после се прехвърли на сина му, който почина, но баща му си е жив и я поддържаше и след развода / в интерес на истината покойната легенда на латиномузиката Снежана Кратовска загатваше в спомените си, че Григор Стоичков питаел странна любов към снаха си &ndash; уредил я с апартамент в дипломатическия квартал на ул. &ldquo;Жолио Кюри&rdquo;, дал апартамент и на сестра й, а при развода Данчето се оплакала, че Жоро се губел по цели нощи. &ldquo;Че ти да не би да стоиш мирна, какво искаш от него&rdquo;,- засякла я латинодивата. &ldquo;Нали ме знаеш, такава ми е кръвта, не мога с един мъж&rdquo;, признала си любимката на Фидел Кастро &ndash; б. а./.<br /> <br /> А този репресиран Кирил Маричков, който бил изнасилван да пее български песни на руски, що не си спомни, че беше комсомолски секретар и си взе всичко, което можеше да си вземе от тогавашната власт, както и какъв беше баща му, щом ние сме били бюрократите? <br /> <br /> <b>Защо Чочо Владовски един път не дойде да се оплаче<br /> <br /> </b>и след десети ноември не тръгна да реве, след като беше истински репресиран? Знаете ли, че готвят се &ldquo;Тангра&rdquo; за турне в чужбина, показват ми плаката и гледам, че Чочо го няма, някакъв друг цъфнал на негово място. Питам: Абе, Чочо що го няма? Ами той такова, нали има...брат му Трошан е в Америка и като тръгнем за чужбина, го сменяме, за да не спрат и нас, мънкат ми другите. <br /> <br /> А обратния случай и до днес не мога да си обясня. Покойният Жоро Минчев нека си остане като &ldquo;синия бард&rdquo;, харесвах го, добро момче, имаше две висши образования. Но не мога да си представя как така го пуснаха да учи години в едно престижно училище в Швеция, където имаше куп емигрирали роднини и познати? Как го пуснаха?&rdquo;<br /> <br /> А сега как е, пита Зафир Николов, който към 1989 г. вече се изкачил на върха и оглавява Агенция &ldquo;Музика&rdquo;? И сам си отговаря: &ldquo;Почти същото. Навремето имаше една дирекцийка, за оркестрите и бандите, както наричахме вокално-инструменталните състави. Намираше се на една уличка, някъде вдясно от НДК. Оглавяваше я Тончо Русев. Той отговаряше и за така наречения специален &ldquo;правителствен оркестър&rdquo;, около 20 души изпълнители. Много неща са се говорили за тоя контингент, когато ходят да изнасят концерти в резиденция Бояна при посещения на делегации и други поводи. Вярно е, че имаше <br /> <br /> <b>много певици, които се водеха нещо като специална номенклатура. Вярно е, че бяха с &ldquo;консумация&rdquo;.<br /> <br /> </b>След изпълненията хайде в леглото там в специалните стаи с разните му важни персони. Но всичко беше елегантно, не е било брутално. А певиците пък си уреждаха по тоя начин коя апартамент, коя нещо друго. Сега какво става? През Николай Гигов минаха и Юлияна Дончева, после Глория, а сега любовница му е Камелия Воче, заради която се разведе &ldquo;радостта на народа&rdquo; Божидар Искренов. <br /> <br /> Тя се казваше Камелия Стоянова, наистина пееше много хубаво по баровете, а тук се ожени за един, който я пребиваше. И понеже имаше качества, се разведе и замина за Италия съвсем млада. Това става 1991 г. Там тя разведе един италианец с мангизи, който обаче фалира, а тя се разведе и го обвини, че бил закачал нещо щерка й Цветана, уж бил педофил. Но това не е вярно. Чудела се как да се измъкне от него. Сега е любовница на Николай Гигов и някои си мислят, че това са измислици на жълтите издания, но е вярно. Лично ми каза под секрет, че ще има едно тв издание, платено от Гигов специално. <br /> <br /> Това тв предаване още не станало, но ще го има. Значи и сега е същото, само дето държавата не си взима своето. Не, че съм против чалгаджийките, нека си пеят и да си получават парите, но тия, които им ги дават и си карат лъскавите джипове, трябва по някакъв начин да дават дължимото и на държавата, щом имат толкова пари за пръскане. Даже знам за един известен &ldquo;меценат&rdquo; на сегашните разни фолкаджийки и чалгаджийки, който има две-три деца от тях, има и едно известно заведение. Та този &ldquo;меценат&rdquo; е известен и ценен в тези среди. Урежда почти всички певици. Коя срещу хонорар, коя срещу &ldquo;консумация&rdquo; за себе си, коя срещу хонорар плюс &ldquo;консумация&rdquo; с известен баровец, откъдето пък идват другите пари и т.н.&rdquo;<br /> <br /> <b>Славей Костадинов </b><br />