Зафир Николов: Данчето Христова се любила с Григор Стоичков, преди да вземе сина му!
Оръжейният бос Николай Гигов е платил тв предаване на сегашната си любовница Камелия Воче, заради която Божидар Искренов се разведе- твърди Николов.
Оръжейният бос Николай Гигов е платил тв предаване на сегашната си любовница Камелия Воче, заради която Божидар Искренов се разведе- твърди Николов.
<i>НАП нагази чалга-, фолк- и попвеличия, което пък предизвика съответната реакция сред прецъфтелите идоли, които се разприказваха по медиите как навремето държавата окрала труда им и ги оставила за мизерстват със символични пенсии днес. Това пък предизвика първата контрареакция пред “ШОУ” на един от “бюрократите” в лицето на бившия директор на Софийска концертна дирекция Зафир Николов. </i><br /> <br /> “Лили Иванова може да е много голяма певица, но е много, много лош човек и много пъти го е показвала”, заявява пред “ШОУ” Зафир Николов и дава пример как в средата на 80-те примата се опитала да си заснеме конспиративно концерт за документален филм на гърба на държавата: <br /> “Тогава нашата дирекция й прави концерт в зала “Универсиада”. Изпълняваме й всички капризи. <br /> <br /> Правим й специално озвучаване в залата. Специално озвучаване от студиото на радиото. Всичко, което иска. Всичко е супер. Най-доброто за времето си. Обаждат ми се обаче и ми викат, виж сега как стоят нещата. Тя си е сложила и едни такива камери за снимане на филм. Но това го няма в договора. Ние се договаряме за концерт, плащаме й наема за залата, суперхонорара, плащаме билетите на държавата и т.н. Платили сме й и осигурили всичко, а тя ще си прави цял филм! <br /> <br /> В договора не пише, че ще си прави филм, значи ще трябва да се включи и клауза за някакъв дял, участие от наша страна, щом е така. А, вика Лили, директорът на популярни филми да плати. Да, ама няма такова нещо в договора моето момиче. Ти ще си направиш твоето, но утре като дойдат разни проверки и ме питат защо не си упражнил контрол и си ощетил държавата, какво ще им кажа, кой ще ми плаща глобите тогава, защото на мен държавата ми плаща заплатата. “Ти си престъпник, престъпник...ти си един престъпник”, - съскаше и се задъхваше от злоба по телефона Лили. “Та това е тя "- спомня си днес един от инфарктните моменти с Лили босът на столичната музикална дирекция. <br /> <br /> Зафир Николов чете и не може да се начуди на глупостите, които бълват по медиите любимците на народа Лили Иванова и Кирил Маричков. Според него тогава системата била пределно ясна, за да се спекулира сега с нея. В началото има 24 агенции, редуцирани на 17 и обединени накрая под шапката на “Главна Дирекция Музика”. Има певци на заплати и други, които заработват само от хонорари. Тези на заплати имат норматив от 20 гастрола месечно и след това са свободни да си сключват колкото и каквито договори искат. При получаването на хонорара всеки певец подписва декларация, че е длъжен да си внесе осигурителната вноска и пр. съответна на изплатената сума, но това по принцип не се прави. <br /> <br /> “И сега Лили ще пита, къде са ми парите! А пък такива лаици като Ани Цолова от бТВ ще ми обобщават, че Концертна дирекция явно не ги е осигурявала. И няма никакви загубени или унищожени документи. Целият архив на “Столична дирекция Музика” се намира на “ул. “Граф Игнатиев” 12. Там са документите и на “Балкантурист”. Който твърди, че се е осигурявал, до отиде там. Нищо не е загубено, ама...абе малко музикантска му работа,- обобщава някогашният бос днешните кахъри на звездните ветерани и добавя: - Ама Лили да пита днес къде са ми парите? Това е наглост. <br /> <br /> Навремето певците бяха на категории и всеки си получаваше хонорара според нея. И <br /> <br /> <b>само Лили Иванова и Емил Димитров със специално решение на Министерския съвет бяха обособени като изявени певци. <br /> </b><br /> Другите пееха за по 10, 20 или 30 лв., а техните хонорари бяха по принцип 500 и не по-малко от 300 лв.. Докато бях още директор, идват един ден Емил Камиларов и Дина Шнайдерман и викат: Ние сме свирили. Ами свирили сте, викам. Къде ни е тогава стажът, питат? Ами там, където сте свирили, там където сте си внасяли осигуровките, там ви е стажът, проверете си, казвам им. <br /> <br /> Голям джангър вдигнаха тогава. Значи, те си взимат парите, не си внасят осигуровките и после ме питат къде ни е стажът? Виж, Развигор Попов също е вземал луди пари, но не се е осигурявал и ако отидеш при него, ще си го признае. Един известен композитор, какъвто беше Борис Карадимчев, никога не е получавал отличия и ордени, една значка не е взел дори, понеже имаше там нещо в рода му, но никога не се е оплаквал. Само ми е подмятал, като се видим – наградите ги взеха тези обратните, мекеретата. Сигурен съм, че не случайно написа “Последен валс” като дойде 10 ноември. Голям композитор и голям човек, за разлика от Лили Иванова.”<br /> <br /> Особено гневен е Зафир Николов на Кирил Маричков: “Гледам го, слушам го при оная Ани Цолова и не мога до повярвам. Ще ми говори, нас ни задължаваха да свирим български песни на руски. Как може така да лъже! И сега младите ще си помислят, кой знае какви ужасии са ставали по онова време. Вярно, че в репертоара имаше 50 процента българска музика, 25 на сто руска и останалата – преводна, т.е. западна. И това го казва Маричков, който говори за големия бюрократизъм. Същият този, с който сме били заедно на заседание при Георги Джагаров да бистрим същата тази репертоарна политика. А нима има нещо лошо да се пее предимно българското? И сега в Гърция се пее само на гръцки, във Франция – на френски, да не говорим за сърби и евреи.”<br /> <br /> Зафир Николов признава заслугите на звездите ни преди десети ноември, подминава с усмивка нечии превъплъщения, но не може да се примири, когато някой прекали. “А какво стана след десети ноември? Всякакви примадони от женски и мъжки род посиняха и забравиха кой откъде тръгна и откъде мина. Лили Иванова Здравко Радоев я направи певица. Един много голям музикант. Той я създаде и продължи да я учи години наред, научи я на перфекционизъм. Даже <br /> <br /> <b>я биеше, за да я направи певица. <br /> <br /> </b>Казваше ми, заключвам я в хотела и я карам да си чете текстовете, и тя четеше. Реве, ама чете. После чета какви “откровения” е писала за Здравко в своите мемоари с Карбовски, чета и се дивя. Едва ли не той, а тя го била създала, бил я завлякъл с някаква кола и разни други дивотии. Истината е, че той я създаде, а тя го заряза и почна с мъжете, ожени се за сина на Пеко Таков...<br /> Ами синята Богдана Карадочева? Ожени се за сина на величието Лъчезар Аврамов, но откъде й е наследството? От баща й фабриканта!? Вярно, че Иван го убиха в лагера там край Ловеч. Майка й остава сама с бебето и се хвана с малкия художник Георги Павлов-Павлето. <br /> <br /> Откъм него й идва наследството на Богдана. Може нещо и от буржоазния си баща дето са го убили да е наследила, но то е малко, незначително. Това ми го е казвал лично шофьорът на Стефан...хайде да не му казвам фамилията, но е бил навремето голяма фигура...А Богдана като се ожени за Митко Аврамов, ползваше други екстри. <br /> <br /> Ангел Заберски пък страшно мразеше Йорданка Христова. Срещне го тя и му подмята, абе, Забе, ако знаеш каква Маздичка ми докараха, носят ми яденето направо у дома в Княжево. Има и нещо, за което никой не обелва дума в гилдията. Йорданка Христова се ожени за Георги Стоичков и от УБО почнаха да й носят храната вкъщи, но преди това е била любовница на самия Григор Стоичков, т.е. на бъдещия си свекър и после се прехвърли на сина му, който почина, но баща му си е жив и я поддържаше и след развода / в интерес на истината покойната легенда на латиномузиката Снежана Кратовска загатваше в спомените си, че Григор Стоичков питаел странна любов към снаха си – уредил я с апартамент в дипломатическия квартал на ул. “Жолио Кюри”, дал апартамент и на сестра й, а при развода Данчето се оплакала, че Жоро се губел по цели нощи. “Че ти да не би да стоиш мирна, какво искаш от него”,- засякла я латинодивата. “Нали ме знаеш, такава ми е кръвта, не мога с един мъж”, признала си любимката на Фидел Кастро – б. а./.<br /> <br /> А този репресиран Кирил Маричков, който бил изнасилван да пее български песни на руски, що не си спомни, че беше комсомолски секретар и си взе всичко, което можеше да си вземе от тогавашната власт, както и какъв беше баща му, щом ние сме били бюрократите? <br /> <br /> <b>Защо Чочо Владовски един път не дойде да се оплаче<br /> <br /> </b>и след десети ноември не тръгна да реве, след като беше истински репресиран? Знаете ли, че готвят се “Тангра” за турне в чужбина, показват ми плаката и гледам, че Чочо го няма, някакъв друг цъфнал на негово място. Питам: Абе, Чочо що го няма? Ами той такова, нали има...брат му Трошан е в Америка и като тръгнем за чужбина, го сменяме, за да не спрат и нас, мънкат ми другите. <br /> <br /> А обратния случай и до днес не мога да си обясня. Покойният Жоро Минчев нека си остане като “синия бард”, харесвах го, добро момче, имаше две висши образования. Но не мога да си представя как така го пуснаха да учи години в едно престижно училище в Швеция, където имаше куп емигрирали роднини и познати? Как го пуснаха?”<br /> <br /> А сега как е, пита Зафир Николов, който към 1989 г. вече се изкачил на върха и оглавява Агенция “Музика”? И сам си отговаря: “Почти същото. Навремето имаше една дирекцийка, за оркестрите и бандите, както наричахме вокално-инструменталните състави. Намираше се на една уличка, някъде вдясно от НДК. Оглавяваше я Тончо Русев. Той отговаряше и за така наречения специален “правителствен оркестър”, около 20 души изпълнители. Много неща са се говорили за тоя контингент, когато ходят да изнасят концерти в резиденция Бояна при посещения на делегации и други поводи. Вярно е, че имаше <br /> <br /> <b>много певици, които се водеха нещо като специална номенклатура. Вярно е, че бяха с “консумация”.<br /> <br /> </b>След изпълненията хайде в леглото там в специалните стаи с разните му важни персони. Но всичко беше елегантно, не е било брутално. А певиците пък си уреждаха по тоя начин коя апартамент, коя нещо друго. Сега какво става? През Николай Гигов минаха и Юлияна Дончева, после Глория, а сега любовница му е Камелия Воче, заради която се разведе “радостта на народа” Божидар Искренов. <br /> <br /> Тя се казваше Камелия Стоянова, наистина пееше много хубаво по баровете, а тук се ожени за един, който я пребиваше. И понеже имаше качества, се разведе и замина за Италия съвсем млада. Това става 1991 г. Там тя разведе един италианец с мангизи, който обаче фалира, а тя се разведе и го обвини, че бил закачал нещо щерка й Цветана, уж бил педофил. Но това не е вярно. Чудела се как да се измъкне от него. Сега е любовница на Николай Гигов и някои си мислят, че това са измислици на жълтите издания, но е вярно. Лично ми каза под секрет, че ще има едно тв издание, платено от Гигов специално. <br /> <br /> Това тв предаване още не станало, но ще го има. Значи и сега е същото, само дето държавата не си взима своето. Не, че съм против чалгаджийките, нека си пеят и да си получават парите, но тия, които им ги дават и си карат лъскавите джипове, трябва по някакъв начин да дават дължимото и на държавата, щом имат толкова пари за пръскане. Даже знам за един известен “меценат” на сегашните разни фолкаджийки и чалгаджийки, който има две-три деца от тях, има и едно известно заведение. Та този “меценат” е известен и ценен в тези среди. Урежда почти всички певици. Коя срещу хонорар, коя срещу “консумация” за себе си, коя срещу хонорар плюс “консумация” с известен баровец, откъдето пък идват другите пари и т.н.”<br /> <br /> <b>Славей Костадинов </b><br />