Николай Кипчев: Събличах се гол пред Йоана Буковска 22 пъти

Бойко Борисов ми беше охрана!

Бойко Борисов ми беше охрана!

<em>Николай Кипчев е актьор, водещ и шоумен. Роден е в София на 29 октомври 1957 г., зодия Скорпион. &bdquo;Дете-идиотче на бедни родители&rdquo;, както сам се определя. Майка му Йонка Сливенска е певица на стари шлагери и народни песни, 50 години е на сцената и е обиколила целия свят. Баща му Васил Кипчев е хореограф в държавния ансамбъл &bdquo;Филип Кутев&rdquo; 25 години. <br /> <br /> Ники е бил водещ на &bdquo;Добър ден, България&rdquo; по БНТ, в телевизия &bdquo;Век&rdquo;, Ай Ти Ви, &bdquo;Демо&rdquo; и др. Водил е и &bdquo;Мелодия на годината&rdquo;, Първото международно цирково вариете и т.н. Основател е на Вариететния театър в Габрово заедно с Николай Николов и Деница Шопова. Снимал се е в над 50 филма. <br /> </em><br /> <strong><br /> - Ники, наистина ли Бойко Борисов ти е бил охрана?<br /> </strong>- Аз познавам много добре Бойко Борисов. По времето на асамблеята &bdquo;Знаме на мира&rdquo; преди години наистина ми беше охранител. Наскоро той ми се обади на един концерт в &bdquo;Шератон&rdquo; и ми каза: &bdquo;Абе, Кипчев, ти сигурно не се сещаш откъде се познаваме?&rdquo;. И аз: &bdquo;Не, господин генерал&rdquo;. &bdquo;Аз ти бях охрана, бе!&rdquo;, подсеща ме той. Ама как хубаво звучи &ndash; сегашният министър-председател ми беше охрана! Много ме израдва, че дойде при мен и ми се обади. Бойко даже ми каза, че съм бил по онова време единственият, който съм носил на охранителите кафе, чай и сандвичи. Ние там на &bdquo;Асамблеята&rdquo; се запознахме с него. Той е интелигентен човек с чувство за хумор. <br /> <br /> <strong>- Коя политическа фигура е най-спрягана във вицовете днес, сигурно е Бойко Борисов?<br /> </strong>- Има го Бате Бойко. Аз имам един виц за него, който много обичам. Бате Бойко се прибира вечер в къщи и никога не гаси лампата. Но не защото се страхува от тъмното, тъмното се страхува от Бате Бойко. Другото е, че вчера Бойко Борисов събра своя екип по спешност. И каза: &bdquo;Господа, утре ми предстоят две важни срещи в един ден &ndash; посещението на папата и Международния валутен фонд. Хубавата новина е, че на папата ще целуваме само ръката&rdquo;.<br /> <br /> <strong>- Ники, а защо си се събличал гол пред актрисата Йоана Буковска?<br /> </strong>- Това се случи, докато снимахме &bdquo;Дунав мост&rdquo; и аз играех италиански бандит. Гледам как режисьорът Иван Андонов започна да си шушука нещо с асистентката и после дойде при мен. Каза, че с Йоана Буковска трябва да вляза чисто гол във ваната. Аз се побърках и му отговарям: &bdquo;Защо не ми го казахте това по-рано, тука е целият екип, а аз трябва да си сваля гащите...&rdquo;. И естествено го питам: &bdquo;Добре, ще се съблека, ама ти ще ми платиш ли за тази работа?&rdquo;. &bdquo;Не, няма, договорът ти е подписан&rdquo;. И аз какво да правя &ndash; съблякох се чисто гол, <br /> <br /> <u>а на всичките жени наоколо погледите им веднага върху мен долу, за да видят как съм. <br /> </u><br /> Влязохме с Йоана вътре във ваната, там бяха сложили пяна, защото момичето бе чисто голо, за да не се вижда всичко. По сценарий не сме имали някакви любовни или секссцени, просто си стояхме във ваната и си говорихме двамата. <br /> <strong><br /> - Колко дубъла направихте на голата сцена?<br /> </strong>- 22. Защото един път имало косъм на камерата, след това не съм казал репликата точно както трябва, след това не се виждало лицето, откъдето трябвало да се види в профил...22 дубъла ме изкарваха навън, за да ми махнат пяната, да ме направят отново сух, за да мога да вляза пак вътре. Нещата си бяха много сериозни и ние с Йоана си станахме направо като семейство, защото накрая всички излязоха, тя се изкъпа под душа, аз се обличах до нея, станах и си излязох. Тя е чудесно момиче.<br /> <strong><br /> - Усети ли се, че по време на снимките на филма между Йоана и Чочо става нещо по-сериозно?<br /> </strong>- Не, не се усетих изобщо. Разбрах чак след това. Те Йоана още тогава я готвеха за звезда. Снимаха я &bdquo;вътрешно&rdquo; и правиха филм във филма. Единият филм бе специално и само за нея &ndash; след Буковска вървеше непрекъснато оператор с камера, задаваха й въпроси, а тя даваше интервюта. Това така ти разчопля вътрешната суета, че вече хептен си звезда, преди да си станал известен. Йоана Буковска беше обещаваща звезда. Казвам беше, защото във времето тя някак си изчезна. Ама то в България се говори за само за хората, които трябва да играят главни роли. Чух дори, че ролята, която Блатечки играе в &bdquo;Стъклен дом&rdquo; е писана специално за Чочо Попйорданов. Значи те пишат ролята за един човек, <br /> <br /> <u>но не му я дават заради алкохола, <br /> </u><br /> да си кажем истината направо. <br /> <br /> <strong>- Ти си пътувал с много български изпълнители, кой от тях е най-капризен в претенциите си?<br /> </strong>- Мога да кажа кой е най-некапризен - Мими Иванова. Тя си стои само в стаята в хотела, пък Развигор Попов й носи в чинии яденето горе. Мими идва направо на концерта. <br /> <br /> <u>Най-капризен е Георги Христов<br /> </u><br /> що се касае към сцената, към организаторите &ndash; има ли цветя, чисто ли е и т.н. Неговият каприз между другото бе много положителен за нас, които бяхме в екипа му. Никога обаче не е бил претенциозен що се отнася за пеене &ndash; на дъжд, на сняг, на гръмотевици излизаше на сцената и изпълнението му бе перфектно. Просто характерът на Георги Христов е малко по-особен, по-настъпателен. Той е човек, който обича да се налага и сигурно тази звездомания го е докарала дотам. <br /> <br /> <strong>- Разкажи някоя интересна случка от времето, през което си пътувал с различни певци по съвместни концерти?<br /> </strong>- Имах един много интересен случай с Георги Христов. Тогава той припадна и по-късно се съвзе. Бяхме в Летния театър на Созопол и аз отстрани го чувам да ми казва: &bdquo;По-бързо, по-бързо, бе&rdquo;. Вместо &bdquo;по-бавно&rdquo;, той казал &bdquo;по-бързо&rdquo;. И аз хуморът, който говорих през неговите пет песни го изкарах много набързо, направо го издекламирах. В момента, в който излязох зад кулисите, той ми каза: &bdquo;Какво правиш бе, човек, аз те карам по-бавно, ти по-бързо искаш да приключиш&rdquo;. И припадна пред мен. Аз се шашардисах и извиках Краси &ndash; йоникаря, защото всичко беше на живо. Излязох на сцената и продължих репертоара си, малко по-късно отстрани ме успокоиха, че вече всичко е наред, Георги Христов се е съвзел. Оказа се, че <br /> <br /> <u>от изтощение е припаднал и изгубил съзнание. <br /> </u><br /> <strong>- Работил си и със Сашка Васева, даже имате дует&hellip;<br /> </strong>- Моят приятел и кум Найден Андреев един ден ме извика и ми каза &ndash; ела да направиш един върховен дует с една голяма звезда. Отидох и срещнах великата Сашка Васева, с която имам удоволствието да се запозная. Имах тогава един много труден период през 90-те години, работих като барман в &bdquo;Севастопол&rdquo; и тя влезе в заведението. Тя седна, много добре се държа, попита ме дали съм женен и аз я разочаровах, че съм. Със Сашка Васева по-късно, по време на мутренските времена, започнах едно предаване &bdquo;Мега денс&rdquo;, в което правих договорите на телевизията с фирмата, която ме бе наела да работя за тях. Оказа се обаче, че тази фирма е ръководена от покойния Поли Пантев. Когато разбрах това, аз се отдръпнах. Това ми е един от най-неприятните моменти в живота като актьор, защото канехме хора, пък трудно им плащахме&hellip; <br /> <br /> <strong>- Имал ли си проблеми с добре облечените бизнесмени?<br /> </strong>- Не, нямах защото им разказвах много вицове за мутри и те много ми се радваха. Покойният Иво Карамански и цялата му орда най-редовно идваха в &bdquo;Севастопол&rdquo;, където бях барман. Нямах никакъв проблем, държаха се много добре с мен, аз не съм влизал в конфликти с тях, нямаше какво да делим просто. Водил съм доста конкурси за &bdquo;Мис&rdquo;, за какво ли не. Преди да стане &bdquo;Син сити&rdquo;, заведението бе гръцки ресторант, там правих един конкурс &bdquo;Мис&rdquo;. Няма да забравя, Трайчо Манекена беше дошъл с неговите, вътре беше и Жоро Илиев. Трайчо дойде и ми каза: <br /> <u><br /> &bdquo;Кажи две думи за Жоро Илиев, малко така по-остри, ще ти бъда задължен&rdquo;. <br /> </u><br /> И аз застанах на микрофона и си казах на акъла &ndash; ако кажа и за едните, и за другите нещо &ndash; все ще ям бой. На мен ми е все тая дали ще ям бой от Трайчо или от Жоро Илиев... Затова им викам: &bdquo;Вижте, господа, като ви гледам, сме се събрали тука каймака на утайката, затова дайте да се веселим, красиви жени сме ви приготвили тука, да ги гледате и да им се радвате, да видим коя ще е първа&rdquo;. Това беше единственият момент, в който се изнесох много бързо след това отзад, защото не знаех дали и това... но явно то не бе забелязано. То не беше минало през главите им да го помислят какво искам да кажа. Това е бил единственият &bdquo;проблем&rdquo;, който съм имал. <br /> <br /> <strong>- Бил си водещ на предавания в няколко телевизии. Правил ли си гафове в ефир?<br /> </strong>- Много големи. В &bdquo;Добър ден, България&rdquo; даже щяха да ме изхвърлят. Водих с една много прекрасна госпожа &ndash; Емилия Груева, и двамата ни взеха след конкурс. Тогава се започна тричасово предаване, сутрешен блок, в който аз ставах в 4 ч. Обаждаха ни се хора по телефона на живо и един звънна по телефона и каза: &bdquo;Какви сте вие, как не ви е срам, бе, какви са тия глупости, които въобще говорите от един час! Ни кафе ми върви, ни цигара ми върви&rdquo;. И аз му казах: &bdquo;Господине, сменете си канала&rdquo;. Той продължава: &bdquo;Абе, ти няма да ми кажеш какво да гледам и какво да не гледам, вземете да се махнете от този екран, вече ви гледам тука за пети-шести път&rdquo;. И аз повече нищо не можах да кажа нататък и запецнах. Това ми беше едно от първите обаждания по телефона. <br /> <br /> Има пълни идиоти, които се обаждат и не знаят колко е голям трудът на човека, който особено на живо води и следи за 100 000 работи &ndash; да не направи някоя грешка, да не каже някоя глупост... <br /> <br /> <u>Един ме напсува в ефир, след което аз му казах: &bdquo;Да ти се връща!&rdquo;<br /> </u><br /> Казах му, ако искаш го повтори, но ела ми го кажи пред мене на четири очи... <br /> <br /> Друг гаф, който съм имал, е със Симеон Идакиев, който водеше навремето &bdquo;Атлас&rdquo;. Много прекрасен човек и една сутрин ми го доведоха, сложиха ми го да водя интервю и аз не можаха да го проведа. Аз не мога да задавам въпроси в ефир. Това е нещото, което... аз съм много самокритичен човек, каквото мога го мога, но това не го мога. И затова такива въпроси му задавах, че той вече беше полудял, направо беше откачил. Накрая като пуснаха реклама, каза: &bdquo;Абе, идиот, абе питай ме тези на какъв език говорят, бе, кое е най-важното за тях &ndash; учат ли, не учат ли децата им, къде се намира това място... Какво е това дето ме питаш &ndash; ти къпа ли се в океана?!&rdquo;. А мене ме избива на майтап, мене всичко ме избива на майтап. Голямата трагедия е това. <br /> <strong><br /> - А днес се говори се за огромни хонорари на актьорите в българските сериали&hellip;<br /> </strong>- Аз снимах до момента в &bdquo;Стъклен дом&rdquo;. Трябваше да играя италиански барман, който снимах за един ден. Хонорарът ми бе 150 лева. Тъй като там организацията е на толкова високо ниво, че те бяха сбъркали деня, в който ме викаха да снимам... така че аз успях да взема 300 лева. Аз се радвам от това &ndash; колкото се може по-често да грешат. И сега с надежда чакам да ме поканят пак, защото не ме излъчиха. Те го снимаха и не го пуснаха, което е нормално в киното. Аз имам над 50 филма зад гърба си и мен това не ме учудва. Спокойно може да ме извикат нещо друго да изиграя. А иначе &ndash; да, наистина и аз ги четох тези хонорари &ndash; <br /> <u><br /> по 5000 лева на епизод на Блатечки... <br /> </u><br /> Сега аз не знам 20 и нещо, но ако е за Ламбо, заслужава и 50. Последно снимах с него в един италиански филм на един много добър режисьор &ndash; Пирелли. За мен Ламбо е голям актьор, така че ще кажа често &ndash; и 50 да му дадат, за него не съжалявам. Ние нямаме други артисти&hellip;В същото време срещам вчера колежка, която ми казва: &bdquo;Отивам, Ники, да работя без пари, само и само да поддържам форма&rdquo;. Тя продава цветя и казва &ndash; съгласна съм, защото никой не ме кани, отивам поне малко от малко да поддържам форма. Това вече е страшно! Защото не можеш да поканиш професионалисти и да не им плащаш. В същото време да хванеш хора от улицата и да ги сложиш отпред на телевизията да са водещи. Погледни телевизията от сутринта - и това са водещи телевизии, големи, които в момента... нямам думи! Примерно една Камелия, тази фолкпевицата, е водеща, но ни залива един прост уличен език.&nbsp;<br /> <br /> <br /> <em><strong>Живка АНГЕЛОВА</strong></em>