Нова тв се фука с фалшив рейтинг
С дописки в интернет сайтове конкуренти пък се опитват да свалят цената на bTV
С дописки в интернет сайтове конкуренти пък се опитват да свалят цената на bTV
Преди няколко дни медиа и маркетинг агенцията „Нилсен”, с която работи Нова телевизия, призна официално, че в последните 7 месеца е отчитала грешни данни. Това обаче се случи в САЩ. „Грешката” е извела като лидер американската ABC и напълно е неглижирала всички останали тв канали. Въпреки че признават за „грешката” в данните, от „Нилсен” категорично са отказали потвърдят пред „Ню Йорк таймс”, че това облагодетелства конкретна телевизия с мотива, че не могат да обсъждат клиентите си. <br /> <br /> Само за три години това е четвърти скандал с агенция „Нилсен”, която през лятото изкупи дяловете на чешката „Медиарисърч”, която пък беше обявена за „топпъиймълметрията на света” от Нова телевизия и управителя й Дидие Щосел. Преди това скандали със същото обвинение, че фаворизират един тв канал пред всички останали, избухнаха в Турция, Украйна и Индия. <br /> <br /> Дидие Щосел заявява, че за пръв път в България започва да работи рейтингова агенция, „която е собственост и е контролирана от един от световните лидери в този бизнес... Ако трябва да бъда директен – да, имаме по-голямо доверие в международна компания с доказана репутация, която да измерва нашите рейтинги, отколкото в ГАРБ”, заяви пред медиите той. <br /> Думите му са базата, върху която <br /> <strong><br /> започнаха да градят въздушните си кули и братя Халваджиян, и Нико Тупарев</strong><br /> <br /> С фалшивите данни на „Нилсен” („Медиарисърч”) „ВИП брадър” стана най-гледаното предаване в ефира за сметка на „Сървайвър”, а „Х фактор” е в пъти по-предпочитан от „Гласът на България”. Да не говорим, че се оказа, че е достатъчно Ани Цолова и Виктор Николаев да се появят някъде, за да превърнат всеки сутрешен блок в най-гледан завинаги. Данните на официалната в България пийпълметрична агенция ГАРБ пък показват същите числа, но... в полза на предаванията на bTV. <br /> <br /> Странното е, че при двете агенции няма разминавания в показателите по отношение на останалите тв канали в родния ефир. А най-странна е позицията на бившия изпълнителен директор на bTV Вики Политова, настоящ оперативен директор, отговарящ за рекламата в Нова тв. Допреди да бъде заменена от Павел Станчев в телевизията, собственост на американската СМЕ, Политова се бореше със зъби и нокти за ГАРБ като единствената агенция с реални данни. След отиването си в Нова обаче ГАРБ изведнъж стана „пийпълметричната агенция на Цветан Василев”, на която не трябва да се вярва. <br /> <br /> Припомняме, че Политова изхвърча от ръководството на bTV, след като от компанията собственик на телевизията Central European Media Enterprises (CME) излетя президентът и главен изпълнителен директор Адриан Сербу. <br /> <br /> Той подаде оставка под натиск заради хванати негови злоупотреби с финанси и служебно положение. Разкритието дойде чрез „отрочето” на румънеца “Медиа Про”, благословено на родна почва от Политова, което донесе на собствениците на СМЕ само загуби и никакви приходи. В България компанията беше прекръстена на “bTV студиос”, в която се вля продукционният екип на bTV, воден от Бранко Салич. Компанията произвеждаше „bTV Новините”, “Шоуто на Слави”, “Комиците”, “Нека говорят… с Росен Петров”, “Модерно”, “Код: Криминално”, “Хрътките”. Сериалите "Домашен арест” и “Маги” също бяха направени от тази продуцентска компания, а проектите се надзираваха лично от Сербу и съпруга на Ани Салич. <br /> <br /> Още в първия момент, когато “Медиа Про” се появиха на пазара, те заявиха, че са готови да работят с всяка телевизия, с изключение на Нова, и недвусмислено демонстрираха, че са готови с всички средства да изхвърлят всички останали продуценти от пазара. <br /> В момента <br /> <br /> <strong>Политова прилага абсолютно същите хватки, но в Нова телевизия </strong><br /> <br /> която е собственост на шведската компания MTG. А и Бранко Салич също вече е там заедно със съпругата си Ани. <br /> <br /> От началото на есенния сезон от Нова тв решиха да не подновяват договорите си с други външни продуценти, освен с Нико Тупарев, който чрез „ВИП брадър” снабдява с „герои” цялата програма на телевизията, Магърдич Халваджиян, който прави „Х фактор”, и Джуди Халваджиян с „Господари на ефира”. Все още в ефир се изявяват Краси Ванков със „Съдби на кръстопът” и „Телеман” с „Дикофф” и „Ничия земя”. Най-вероятно обаче Сашо Диков също ще мине на договор към телевизията, както направи Венета Райкова, а Краси Ванков и „Телеман” ще се изявяват в най-добрия случай като копродуценти. Тази съдба очаква и братята Халваджиян, които през 2012 г. <br /> <br /> <strong>избягаха с писъци от bTV заради същата схема </strong><br /> <br /> Нико Тупарев е единственият привилегирован заради топлите си отношения с Дидие Щосел. Така ще може да участва в европроекти и да не му се налага да дели с Нова, в замяна, разбира се, на други услуги. „При тежката стагнация на телевизионния и рекламния пазар през 2014 г. продуцентите не могат и да си помислят дори за независимост”, заявиха пред „ШОУ” медийни експерти. <br /> <br /> В тази схема главните печеливши обаче са управителите на медията, които успяват да пласират свои хора на всички топпозиции, а в същото време от тях се изисква да разпределят бюджета, отпуснат от компанията собственик MTG. <br /> <br /> <strong>Ударът върху конкуренцията не се изчерпва само с нагласените рейтинги<br /> </strong><br /> Отново преди няколко дни в интернет сайт се появи информацията, че bTV се продава за... 150 млн. долара. В края на септември изпълнителният директор на СМЕ Кристофър Майнуш заяви, че „СМЕ е мажоритарен собственик на bTV и не възнамеряваме да я продаваме”. „Оставаме тук!”, каза Майнуш в интервю. Медийни експерти пък са категорични, че въпреки драстичното разминаване в рейтингите на двете пийпълметрични агенции и войните в тв ефира, bTV продължава да държи цена и тя далеч не е тази, която някой се опитва да пласира в публичното пространство. „Разговор за продажба може да стартира от 400 млн. евро нагоре”, заявиха те пред „ШОУ”. <br /> <br /> <strong>Надежда НЕНОВА<br /> <br /> <br type="_moz" /> </strong><br />