Как внукът на Радичков се добра до 2 милиона за туристическите клипове?

Снимат голи полета през зимата, за да не загубят парите, признават работещите по проекта

Снимат голи полета през зимата, за да не загубят парите, признават работещите по проекта

<em>Тези дни се разчу за скандален и слабо известен на българите проект за изработването на 50 видеоклипа, целящи популяризирането на туризма у нас с малко познати туристически дестинации и обекти. Коментарите в студиото на Антон Хекимян оставиха у зрителя съмнения както по отношение на усвояването на парите, така и относно качеството на първия изработен клип. </em><br /> <br /> Проектът, по който и bTV е партньор, струва 2 милиона, а поръчката се изпълнява от фирма, чието име не се спомена в нито един разговор, но в кадър попада творческият директор &ndash; Йордан Петков. Той се оказа единият от внуците на класика Йордан Радичков. Младежът е син на зетя на писателя - Димитър Петков, продуцент на филмова къща &bdquo;Паралакс&rdquo; ООД. <br /> <br /> Проблемът е, че още отсега се появяват коментари, че снимките на първия изработен клип са осъществени през най-неатрактивния сезон &ndash; зимата, и в кадър се виждат само едни голи полета, &bdquo;гарнирани&rdquo; с усмихнати детски лица. Ясно личи липсата на каквато и да било инфраструктура и изобщо картината е по-скоро отблъскваща, отколкото рекламна. <br /> <br /> Ангажираните с проекта признават откровено, че е трябвало да не се изпуснат парите, и затова избързали да снимат!... &bdquo;Какво ще допринесе обаче всичко това за рекламата на България, изпълнено по подобен начин?&rdquo;, питат от самата телевизия-партньор на проекта. <br /> <br /> Иначе идеята е добра. Сред 50-те непознати обекта у нас са Каменните гъби до кърджалийското село Бели пласт, Земенският манастир &ldquo;Св. Йоан Богослов&rdquo; от времето на Първото българско царство, градът крепост Червен край Русе, Еменският каньон до Велико Търново, най-новият природен парк у нас &ldquo;Беласица&rdquo;, близкият до него мемориален комплекс &ldquo;Самуилова крепост&rdquo; и др. Хубава идея, която министър Николина Ангелкова защитава с мотива, че макар и голяма част от обектите да изглеждат неугледни, клиповете се правели, за да привлекат туристи. Е, в сега изработения клип й &bdquo;липсвала зеленина&rdquo;, но нищо.<br /> <br /> По този начин се надявала да дойдат чуждестранни туристи, а средствата от приходите щели да се използват за подобряване на инфраструктурата по тези забравени от Бога места, както и да се създадат условия за поминък на населението там. Хубава перспектива, която едва ли ще се случи, ако съдим по видяното в кадър. <br /> <br /> Любопитен остава и въпросът <br /> <br /> <strong>по какъв начин е бил спечелен проектът</strong><br /> <br /> от неназованата фирма и по каква линия внукът на Радичков става творчески директор на тази инициатива? Обяснението за някои &bdquo;светнати&rdquo; е следното: Бащата Димитър Петков е известен във филмовите среди като оправен продуцент. Преди време за &bdquo;Пансион за кучета&rdquo; той взе субсидия от НФЦ в размер на 200 млн. лева. &bdquo;Има ли връзка между фирмата му &bdquo;Паралакс&rdquo; и въпросните клипчета?&rdquo;, питат кинаджии. <br /> <br /> Димитър Петков е &bdquo;черната овца&rdquo; в семейството на Радичкови. Приживе съпругата на Йордан Радичков &ndash; мама Сузи, държала повече на дъщеря си Роза и съпруга й. Ето защо възрастните Радичкови първоначално декларирали желанието си именно те двамата да наследят дома им на &bdquo;Оборище&rdquo;. Зетят Петков обаче ги разочаровал &ndash; пристрастил се към хазарта и проиграл освен много пари и цял тристаен апартамент в жк &bdquo;Младост&rdquo;. Така се стига до рокада, при която синът на Радичков, жена му &ndash; актрисата Мария Статулова, и децата им отиват да живеят на &bdquo;Оборище&rdquo;. Петков умеел да заработва добри пари, но не можел да се отърве от дългове. Ето защо сега доста от колегите му се интересуват има ли общо проектът с рекламните филмчета на сина Йордан Петков, с фирмата на бащата Димитър Петков?!...<br /> <br /> <span style="color: rgb(128, 0, 0);"><strong><br /> Повече от 40 хил. лева струвал 30-секундният рекламен филм на обектите</strong></span><br /> <br /> Солената сума била одобрена от Министерството на икономиката, а цената му се оскъпила заради минусовите температури, при които работел екипът. <br /> <br /> Според Йордан Петков цената не била висока, а нормална &bdquo;пазарна&rdquo; и всъщност по-голямата част от парите били отишли за пътуване, каза той /?!/. Наблюдателни телезрители обаче обърнаха внимание, че една от сниманите забележителности е Драгоманското блато, което се намира на 40 километра от София. <br /> <br /> Дето се вика, може да се стигне дотам и пеш. Шегаджия пък се изказа, че запустялото място е по-подходящо за &bdquo;серийни убийци, които се чудят къде да заровят жертвите си&rdquo;, отколкото за туризъм. <br /> Инак парите изглеждали нищо в сравнение с друг предишен провал, за който също се мълчи &ndash; как през декември 2014 г. <br /> <br /> Държавната агенция за закрила на детето обяви поръчка също за 30-секунден клип с прогнозна цена 60 000 лв. с ДДС. &bdquo;За какво им е реклама, когато ако ги потърси човек за реална помощ, вдигат ръце, че нямат правомощия?!&rdquo;, реагират граждани с проблеми с деца. <br /> <strong><br /> Подготви: Еми МАРИЯНСКА<br /> <br /> <br type="_moz" /> </strong><br />