Божията сестра се опълчила срещу новостилния календар и я намерили мъртва в килията й.
Девическите манастири у нас още през XIX век са били бичувани от най-известните възрожденски автори като “гнезда на разврат”, а Ботев дори ги нарича “публични къщя”. След като наскоро Пловдивският митрополит Николай подстрига пред уж “заключените врати” на манастира “Свети свети Кирик и Юлита” 51-годишната инженерка от Радомир Лидия Блажкова за калугерка и игуменка на обителта с името Юлита, “ШОУ” реши да се разрови в историите на женските манастири в България и да освети далеч не богоугодния живот, който кипи там.
Според запознати с тайните на клира най-младият български владика противоуставно е подстригал инженерката пред манастира , за да вдигне медийна шумотевица, че Съюзът на архитектите /САБ/ не му осигурява достъп до имота. Освен това сестра Юлита не е била послушница, нито пък има завършено богословско образование, само е пописвала статийки в православния сайт Dveri.bg. Кулоарната информация гласи, че въпреки перфектния договор, който САБ имат с държавата още от 1982 г., прокурор от Града на тепетата заявил, че Пловдивска митрополия има право да влезе в манастира, но “на своя глава”. Твърди се, че дядо Николай нарочно сменя статута на манастира и от мъжки го превръща в женски, за да си осигури лоби от предани Божии сестри, които не само да го боготворят, но и да му шият дрехите и да му прислужват, когато благоволи да ги посети с компания. По същия начин “действал” младите послушници в обителта край родното си село Долни Лозен, които били готови да влязат и в огъня заради владиката, тъй като осигурявал средствата за манастира, замязал напоследък на луксозна резиденция /каквато била и целта на Николай/, отколкото на място за духовно уединение и послушание.

“За игуменката - майка Доминика, Пловдивският митрополит е идол

и тя на драго сърце е възприела идеята му обителта да се превърне в негов сарай”, довериха пред народното издание местни духовници.
Особено драстична “находка” още преди 10 ноември изправила на нокти строителните работници, които ремонтирали покрива на известен девически манастир край Велико Търново. Те се натъкнали на прашасали огромни сандъци, пълни със... бебешки кости. Оттам тръгнала мълвата, че калугерките зачевали не веднъж и дваж и за да прикрият срамната тайна, пъхали новородените в сандъците, където те се задушавали и умирали.
С мистериозен смъртен случай може да “се похвали” и Княжевският старостилен женски манастир “Покров богородичен”. Предишната му игуменка била отровена, гласи синодалната клюка, тъй като се опълчила на приемането на новостилния календар. Подкрепили я влиятелните духовници и преподаватели Алексий, Сергий и Серафим, които напуснали Духовната академия в знак на протест срещу приемането на новия стил и се заселили в обителта край Княжево. Само няколко дни, след като игуменката влязла в конфликт с целия Синод, монахини я намират мъртва в килията й. Явно е била отровена, за да не пречи, коментират свещенослужители, разполагащи с информация за пъкленото деяние.
За Самоковския женски манастир са изписани тонове мастило, в него след “виетнамската история” се е криела от властите дори Ева от “Тоника”, да не говорим, че игуменката Гавриила е лична изповедничка на Лили Иванова, бивша партийна секретарка на шивашкия комбинат в рилския градец и първа приятелка на емигранта-милионер Августин Пейчинов. В килията й още висели портретите на нейните ВИП-покровители преди “нежната революция” – Тодор Живков и щерка му Людмила. По-интересното е друго. Синодални старци нашепват, че в Самоковската обител се кътали най-големите тайни на БПЦ. През ръцете на Гавриила са минали финикийските знаци на клира,

в обителта се съхранявали златото и парите на покойния Нюйоркски епископ Геласий,

които хич не били малко. За покойната сестра Теодосия пък злите езици съскат, че била любовница на няколко владици. За да прикрият резила, те я направили калугерка и вече съвсем “официално” я посещавали на хапка-пийка и преспиване.
Игуменката Гавриила е “на ти” с имотните и духовните дела и на починалия преди няколко месеца Мелнишки епископ Генадий, игумен на Троянския манастир. След смъртта на предишния Ловчански митрополит Григорий, както е по устав, двамата висши духовници в епархията – Генадий и Нестор, с решение на Синода трябвало за 40 дни да се заселят в други манастири, за да не влияят на избора за нов владика. Дядо Генадий бил “насочен” към Самоковския метох, но устискал там само 24 часа. Игуменката на обителта обаче го прикривала и мълчала като партизанин на разпит, когато я подпитвали вярно ли е, че епископът ръшкал из Ловешка епархия и си въртял бизнеса, вместо да се отдаде на пост и молитви в подопечния й манастир.
По незнайни причини властта по времето на Тато особено недолюбвала игуменката на женската света обител край столичния квартал “Дървеница” майка Анисия. Дълбоко вярващата Божия сестра се кръстела ужасена, когато разказвала на какви кошмарни сцени се е нагледала преди години. За да прогонят чрез “плътска съблазън” калугерките,
пускали трудоваци нощем да играят голо хоро на двора на манастира. Преди това нарочно откачили пердетата от всички килии, та монахините да не могат да се скрият от безсрамното зрелище, вайкала се и сега сестра Анисия.
Черешката на тортата обаче е, че наскоро Кирил Варненски е направил и собствената си майка Ирина монахиня в манастира “ Свети свети Петър и Павел” край село Златар. Не я подстригал обаче за игуменка, а за “редова” послушница в 200-годишната обител, която се управлява от майка Ксения. За да не го обвинят в “семейственост”,

митрополитът наредил да се отнасят сурово с родителката му.

Де факто обаче това разкрива истинския нрав на дядо Кирил и “чувствата” му към жената, която му е дарила живот, отгледала и възпитала.
Ето как описва случката самият Варненски владика: “Макар че е била омъжена против волята си, майка ми винаги е живяла като монахиня, като е държала правило и всичко останало, без да е давала обет за нестяжение и постен подвиг, поради което, след като баща ми почина, веднага отиде в манастир и се посвети изцяло на монашеското подвижничество”, изповяда се пред православно списание митрополитът.
“Светлият пример” на Кирил Варненски е заразил калугерка в съседната Силистренска епархия, оглавявана от най-стария роден йерей – дядо Иларион. Става въпрос за сестра Йоана, игуменка на девическата обител край село Айдемир. Тя също направила майка си монахиня, за да я гледа, и жената е живяла до смъртта си в манастира, даже била погребана в неговия двор.
Допуснати до “кухнята” на игуменката разправят, че Йоана нямала друга алтернатива, освен да се посвети на Бога, тъй като я натиснали тежки житейски проблеми. След като мъжът й умира, тя остава с 3 деца на ръцете си и трябва да се блъска за насъщния. Най-голямата й дъщеря е покосена млада от рак. Другата й щерка се развежда със съпруга си и се бракува за благоверния на покойната си сестра, уж за да могат да отглеждат заедно общо 4-те си деца. Цялата фамилия често гостувала в манастира, особено през летните месеци.
Божията сестра е известна най-вече с това, че събира баби от региона и ги приютява под покрива на обителта, като в замяна слага ръка на пенсиите им. Преди няколко години тя нашумя с екстравагантната идея
да огради манастира с фургони,
където да се настанят пенсионерките, и на практика да го превърне в старчески дом.
Женската обител край силистренското село Айдемир е най-новата в страната, осведомяват ни хора от управата на БПЦ. Била построена само за 52 дни. Те го обясняват с желанието на току-що избрания “алтернативен” Силистренски владика Генадий да си направи пиар пред обществото. “Той спеше на един стол в средата на строежа. Работеше се и на лампи...”, разказват нашите информатори.

Даниела Кръстева

ДОСИЕ
- По наши канали разбрахме, че известният с чудодейните си икони женски манастир “Свети Мина” край софийското село Курило е напълно обезлюден. След смъртта на игуменката Златка, при която се отбиваха куп родни величия /и особено често екскметът на столицата Стефан Софиянски/, калугерките се разбягали, накъдето им видят очите. В момента имотът се стопанисва от отец Любен Коларски. За целта той “шарел” на Синода и превърнал манастира в лъскав бизнесцентър, твърдят наши клирици.

- Монахините от няколкото на брой девически манастири край Велико Търново също заплашили с масово напускане. В Арбанаси и района дядо Григорий пращал за икономи свои доверени лица, които префасонирали Божиите гнезда в хотели. През 90-те години владиката бил принуден масово да назначава съкратени военни, на които после всички да сърбат попарата, какъвто е случаят с игумена подпалвач на Гложенския манастир йеромонах Панкратий. Калугерките не можели да понасят шума и пиянските изпълнения в хотелските комплекси и резиденции, затова се оглеждали за по-закътани манастири, а някои направо били готови да хвърлят расата и да се върнат към “цивилния” живот.

- Скандалната сестра Христина пък управлява манастирския комплекс “Свети Пантелеймон” по пътя между Смолян и Пампорово. Миряните са пропищели от нея и я наричат “шарлатанка”, “самозвана лечителка” и “пишман екстрасенс” , а манастира й – “фабрика за пари”. Божията сестра успя да влезе под кожата на покойния Пловдивски владика Арсений, а след смъртта му завъртя печеливш бизнес и с неговия наследник Николай, който й подсигури ремонта на архиерейската сграда на пъпа на Смолян. Гостите на храма застиват от изумление, когато виждат как игуменката се разхожда из двора на обителта с мобилен телефон и цигара в ръка. “Не е важно какво влиза в устата, а какво излиза”, пояснявала Христина. Преди да се замонаши, тя е била електроженистка в строителна бригада и е изповядвала исляма. Освен това има зад гърба си 2 брака, 17 аборта и 4 деца. Признава, че е натрупала доста грехове. На младини мъжът й яко я налагал и три пъти се е тръшвала с мозъчно сътресение.