• Ford ще представи три нови леки и четири нови лекотоварни електрически автомобила в Европа до 2024 г. Компанията планира да продава на Стария континент над 600 000 броя електрически автомобили (ЕА) към 2026 г.
  • Стремителното навлизане на ЕА в Европа ускорява плана Ford+ и глобалната цел за годишно производство на над 2 милиона ЕА, наред с 10% EBIT марж на компанията към 2026 г.
  • Планираното производство на ЕА в Кьолн, Германия, вече се очаква да бъде 1,2 милиона автомобила за шест години, с обща продуктова инвестиция от 2 милиарда долара
  • Също така, Ford подписа необвързващ Меморандум за разбирателство с компаниите SK On Co. Ltd. и Koç Holding за създаването в Турция на един от най-големите европейски производствени центрове за батерии, предназначени за лекотоварни автомобили
  • Увеличава се капацитетът на електрически и лекотоварни автомобили, с презумпцията Ford Otosan JV да поеме собствеността върху румънските производствени операции на Ford, което е предмет на одобрение и консултация от регулаторните органи
  • Всички тези инициативи заедно ще помогнат на Ford да постигне до 2035 г. нулеви емисии за всички продавани автомобили и неутрален въглероден отпечатък на своите съоръжения, логистиката и доставчиците си в Европа
КЬОЛН, Германия, 14 март 2022 г. – Ford обяви значими крачки към своето електрическо бъдеще в Европа, което ще трансформира компанията и ще предложи ново поколение от седем, изцяло електрически, напълно свързани, леки и лекотоварни автомобили до 2024 г.


Информацията се основава на последните новини за създаденото в компанията ново глобално бизнес звено – Ford Model e – фокусирано върху проектирането, производството и дистрибуцията на електрически и изцяло свързани автомобили. Заедно с бизнес звеното Ford Pro, фокусирано върху бизнеса на Ford с лекотоварни превозни средства, тези две бизнес единици ще определят бъдещето на Ford в Европа.

„Радвам се на темпото на промяна в Европа, предизвикващо цялата ни индустрия да създава по-добри, по-чисти и по-дигитални превозни средства. Ford изцяло залага на това и бърза да отговори напълно на търсенето в Европа и по целия свят“, каза Джим Фарли, Президент и главен изпълнителен директор на компанията.

„Ето защо създадохме Ford Model e. Новото бизнес звено ни позволява да се движим със скоростта на старт-ъп при производството на електрически автомобили, които предлагат удоволствието от управлението и свързаните услуги, уникални за Ford, като същевременно са създадени с всички инженерингови иновации и нива на безопасност, характерни за Синия овал.“


С разширената си гама от електрически модели леки и лекотоварни автомобили Ford очаква към 2026 г. да надхвърли в Европа 600 000 единици при годишните си продажби на ЕА и също така да осигури 6% EBIT марж през 2023 г. Ускорението в Европа е в унисон с целта на Ford да продаде глобално над 2 милиона ЕА до 2026 г. и да осигури от компанията 10% EBIT марж.

„Нашият стремеж към изцяло електрическо бъдеще е абсолютната необходимост Ford да отговори на нуждите от мобилност на клиентите си в една трансформираща се Европа“, каза Стюарт Роули, Президент на Ford Европа. „Той е продиктуван и от неотложната нужда да се погрижим за нашата планета, за положителния ни принос към обществото и намаляването на емисиите в съответствие с Парижкото споразумение за климата.

Заедно, тези усилия ще подкрепят глобалните планове на Ford за значително снижаване на въглеродните емисии. Компанията се цели в нулеви емисии за всички свои продавани автомобили и неутрален въглероден отпечатък на своите съоръжения, логистиката и доставчиците си в Европа до 2035 г.


Седем нови електромобила Ford до 2024 г.
След успешното европейско представяне на изцяло електрическия Mach-E през 2021 г. и на Mach-E GT тази година, заедно с пускането на E-Transit през следващото тримесечие, компанията разкри планове за седем нови изцяло електрически автомобила, които ще се присъединят към семейството на Ford в Европа – три леки и четири лекотоварни.

От 2023 г. Ford ще започне в Кьолн производството на изцяло нов електрически кросоувър в средния клас. Наред с него, втори електромобил ще се добави към производствената гама в немския завод през 2024 г. В допълнение, бестселърът на Ford в Европа, Puma, ще се предлага от 2024 г. и в електрическа версия, произвеждана в Крайова, Румъния.

Потвърждавайки лидерството си като лекотоварна марка №1 в Европа, емблематичната гама Ford Transit ще включва четири нови електрически модела – изцяло новия еднотонен ван Transit Custom и многофункционалния Tourneo Custom през 2023 г., както и следващото поколение от най-малкия Transit – Courier Van и многофункционален пътнически Tourneo Courier – през 2024 г.

„Тези нови електрически автомобили на Ford са знак за пълната трансформация на нашата марка в Европа – ново поколение превозни средства с нулеви емисии, оптимизирани за максимална свързаност в съвременния свят и предлагащи на нашите клиенти наистина изключително потребителско изживяване“, каза Роули.

Производство на електромобили и инвестиции в Кьолн
Ford потвърди, че първият изцяло електрически лек автомобил, който ще излезе от центъра за електрификация на Ford в Кьолн, ще бъде петместен кросоувър от среден клас. През 2021 г. автомобилите SUV и кросоувърите представляват 58% от всички леки автомобили Ford, продадени на континента, което е ръст от близо 20% спрямо 2020 г.

Изцяло електрическият кросоувър бие нови рекорди за Ford. С възможност за пробег от 500 км с едно зареждане, автомобилът и името му ще бъдат разкрити по-късно през 2022 г., като производството ще започне през 2023 г.

Потвърждението за втори, изцяло електрически спортен кросоувър, който ще се произвежда в центъра за електрификация на Ford в Кьолн, означава, че производството на електромобили в завода ще се увеличи до 1,2 милиона превозни средства за период от шест години. Очаква се, че инвестициите в производството на новите леки ЕА в Кьолн ще достигнат размер от 2 милиарда долара. Това включва и ново съоръжение за сглобяване на батерии, планирано да започне работа през 2024 г.

Нов джойнтвенчър има за цел да увеличи производството на батерии в Европа
За да осъществи амбициозните си планове за електрификация на автомобилите, компанията Ford, южнокорейският производител SK On Co., Ltd. и турският Koç Holding подписаха необвързващ Меморандум за разбирателство за ново, водещо в индустрията, съвместно предприятие в Турция. При изпълнението на окончателно споразумение, партньорската тройка планира да създаде едно от най-големите производствени съоръжения за батерии за електромобили в широкия европейски регион.

Съвместното предприятие ще бъде разположено близо до Анкара и ще произвежда клетки от литиево-никел-кобалт манганов оксид с високо съдържание на никел, които ще се сглобяват в модули за батерии. Предвижда се производството да започне още в средата на десетилетието, а годишният капацитет да бъде в диапазона от 30 до 45 гигаватчаса.

Тристранната инвестиция в съвместното предприятие за батерии включва подкрепа от турското правителство и ще бъде от пряка полза за големи и малки оператори на лекотоварни автомобили в цяла Европа, като ще постигне намаляване на енергийните и експлоатационни разходи и ще осигури значителен принос за снижаване на вредните CO2-емисии.

Увеличаване на производствения капацитет на EА в Крайова
Заводът на Ford в Крайова, Румъния, ще играе важна роля в плановете на компанията за ръст на електрически и лекотоварни автомобили в Европа.
От 2024 г. европейските клиенти ще получат изцяло електрическа версия на Puma, най-популярния компактен кросоувър на Ford. Моделът Puma беше най-продаваният лек автомобил на марката в Европа през 2021 г., а електрическата версия, която ще се произвежда в Крайова от 2024 г., ще допринесе за търговския успех сред още по-широка потребителска група на Стария континент.

Паралелно с това, изцяло новият Transit Courier, популярният компактен лекотоварен автомобил и многофункционалното пътническо изпълнение, Tourneo Courier, също ще се произвеждат в Крайова от 2023 г., наред с изцяло електрическите им варианти от 2024 г.

За да увеличи допълнително капацитета на електрически и лекотоварни автомобили, компанията обяви още, че Ford Otosan ще поеме собствеността върху завода и производствения бизнес в Крайова, Румъния, след консултация и одобрение от страна на регулаторните органи. Ford Otosan, джойнтвенчърът между Ford Motor Company и Koç Holding, е едно от най-дълго действащите и най-успешни съвместни предприятия в световната автомобилна индустрия.

„Приветстваме тази възможност да разширим нашето съвместно предприятие с Koç Holding и да използваме това стратегическо партньорство, за да използваме по-добре нашите ресурси и ноу-хау в Румъния“, каза Роули. „Ford Крайова днес е истинска история на успеха и ние вярваме, че чрез опита и експертизата си в електрификацията и лекотоварните автомобили Ford Otosan е способен на още по-сериозни постижения.”

Видео с изявлението на Стюърт Роули от Центъра за електрификация на Ford в Кьолн, Германия, на 14 март 2022 г.: