Г. Георгиев с ексклузивни разкрития пред БЛИЦ TV за скандалния ремонт на жълтите павета, черните рекорди и... Лена Бориславова!
В София живеят 2 милиона жители, които шофират 1 милион автомобила
В подкаста БЛИЦ Власт разговаряме с Георги Георгиев, председател на Общинския съвет в София.
Г-н Георгиев е адвокат и университетски преподавател.
С него разговаряме за най-тежките проблеми в най-големия български град.
Ето как г-н Георгиев отговори на въпросите на управителя на БЛИЦ Ивайло Крачунов за скандалния ремонт на жълтите павета, мръсния въздух, камерите, убийствената скорост, черните рекорди и... Лена Бориславова, от която има преки впечатления от съвместната им работа в кантората "Георгиев, Тодоров и Ко".
-Г-н Георгиев, колко хора живеят в София?
-Реално сме близо 2 милиона, с около 1 милион автомобила, около близо 4000 км улична мрежа. Имаме градски транспорт, който изминава 63 милиона километра, т.е. говорим за наистина голям град, сложен град, динамичен град, който расте, но не старее. И който, разбира се, има много предизвикателства, които се опитваме всеки ден да решаваме.
-2 милиона души живеят в София, а колко са патрулиращите полицаи, които всеки ден се грижат за безопасността на хората?
-По данни на вече бившия началник на пътна полиция – 15 патрулни екипа, 15 автомобила. Затова настояваме месеци наред вече, след случая с Георги Семерджиев, да се предприеме нещо повече, да се изкара жива сила на улиците, за да могат поне вечер гонките, дрифтенето, тормозът, който се извършва от няколко джигити над хиляди софиянци, да му се сложи край.
-Г-н Георгиев, всеки ден има гонки по околовръстното шосе. Не е ли по-лесно полицаите просто да излязат, да стоят на няколко бензиностанции, където джигитите се събират за състезания и да ги предотвратят. Толкова ли е сложно?
-Във време, в което има частни космически мисии, без съмнение не е сложно. Затова обаче се налага… Ние си даваме сметка, че МВР има ограничен ресурс. Това не е упрек към редовите полицаи. И е много ясно да кажем – ние уважаваме техния труд и всичко, което правят, за да живеем в един подреден и безопасен град. Проблемът обаче е институционален, той налага очевидно МВР да задели по-голям ресурс за София, защото близо 1/3 от населението на България живее в София. Това обуславя концентрация на пътнотранспортни произшествия и създаване на всякакви предпоставки за инциденти, на каквито сме свидетели неведнъж и дваж.
-Вие имахте среща с вътрешния министър Демерджиев точно по въпросите на сигурността. Обеща ли вътрешният министър, че повече полицаи ще пазят по улиците на София, особено нощно време?
-Предстои МВР да анализират възможностите си. Отговори колегата професионално, тъй като той е колега юрист. Имахме работен разговор, аз се надявам на добър диалог там. За съжаление обаче от този диалог няма резултат. Необходима е първа и спешна мярка – минимум удвояване на патрулите. И пак казвам – на критичните места в късните часове, защото тогава са големите проблеми. Сега, нарушение през деня с 12 км/ч над ограничението правят мнозина от нас. Проблемът е друг обаче. Проблемът са тези нарушения, които убиват. Защото имаме 10 шофьори, които са преминали на булевард „Черни връх“ на кръстовището, където се случи трагедията – там, където Семерджиев уби две момичета, 10 души са карали с неговата скорост от 160 км/ч. Те са засечени само през септември. Сега, когато извадим данните за последните два месеца, ще имаме още черни рекорди. Над 100 автомобила месечно минават с над 100 км/ч при ограничение 50 км/ч.
-Достатъчни ли са само глобите за тези хора, които карат с убийствена скорост? Ние трудно бихме могли да ги наречем „хора“, защото са потенциална заплаха за деца, жени и невинни български граждани. Ще има ли възпиращ ефект за подобни нарушители, ако те да бъдат санкционирани само с електронен фиш?
- Не съм убеден, че е достатъчно ефективно това решение. Показва го и статистиката. Фактът, че има толкова невръчени фишове, показва очевидно безнаказано нарушение на правилата, което пък създава чувството за отсъстваща държава. Нашата цел тук е някаква много малка част от обществото, което нарушава правилата, абсолютно безпардонно, да бъде санкционирана, за да можем всички ние останалата част да живеем спокойно. Да не се притесняват хората, когато пресичат. Затова ние изготвихме законопроект, който предстои да бъде внесен в парламента от депутатите на нашата партия от групата на ГЕРБ-СДС за даване възможност за контролиране през общинските камери и налагане на глоби и отново електронни фишове, защото КАТ-София има три стационарни камери, две от които са дарение от госпожа Фандъкова.
Ние имаме над 600 стационарни камери, които могат да бъдат използвани за контрол на трафика. Това е огромен ресурс, без който пътна полиция очевидно не може да се справи.
- Би ли могъл да се използва и ресурсът на общинската полиция, която също да работи на терен. Всички знаем, че когато хората видят униформени служители на реда, те рядко прибягват до извършване на престъпления.
- Общинска полиция има много специфични функции. Те са по-скоро по охрана на обществения ред, особено във връзка с големи мероприятия, те не могат да контролират пътя. Трябва да се назначат още полицаи, трябва да се предвиди по-добър контролен механизъм и съответно системата да заработи така, че да се налагат санкции на тези, които просто не ги е еня, че са част от правова държава. Случаят с Милен Цветков, случаят със Семерджиев, инцидентът на околовръстното отпреди няколко месеца, не са изолирани случаи. Те са част от една ужасяваща тенденция, война на пътищата, която се води във всички български градове. Над 60% от ПТП-ата се случват в градовете.
-Виждаме смога, който обвива като с мрачна пелена столицата. Какви мерки предприема Столична община и вие, като председател на Общинския съвет, за разрешаване на този проблем?
-Те са комплексни и са различни. От една страна – предвиждане на повече пари за почистване, и то механично почистване, на улиците, измиването им, защото този прахоляк го дишаме после ние. Т.е. – всяка година увеличаваме средствата за това в бюджета, въпреки ковид, въпреки икономиите, въпреки огромните проблеми с обществения транспорт, да речем. На второ място – инвестициите продължават в строителството на метрото в закупуване на нови превозни средства, за да може повече хора да се откажат от автомобилите си. Защото в обществения транспорт в София над 90% са нови превозните средства, бърз е и е най-екологично чистият.
На трето място имаме кампания, знаете вече над 5500 домакинства се възползваха напълно безплатно – Столична община заменя печките на дърва и въглища с екологични уреди. Т.е. – предоставяме безплатно от 2 до 3 климатика или система за отопление на пелети или на природен газ там, където има газопреносна мрежа, разбира се, на гражданите. Много са домакинствата, както казах – близо 6000 са всъщност по актуални данни. Имаме още няколко хиляди кандидати, т.е. промяната на всеки е
дин от източниците на замърсяване се работи в различните направления от екипа на общината. Най-важната мярка – най-непопулярната според едни, според мен е популярна, защото битката за чист въздух е битка за това да можем да живеем по-дълго. И да живеем по-качествено.
-В същото време реалността ни удря със страшна сила, г-н Георгиев. И вие пътувате пеша и с автомобил по улиците, не може да не ви прави впечатление като на нормален човек облаците от прах, които излизат от много остарели автомобили, които са над 30 години. Защо такива автомобили продължават да тровят столичани и гостите на града?
-Ами вече няма да го правят. Това новината. Предстои на 15 декември на заседание на Общинския съвет да се разгледа на практика най-крупната, най-мащабната до този момент промяна в правилата на придвижване в града, която заимстваме от европейски практики за ограничаване на най-замърсяващите автомобили.
Както и вие казахте – мен ми се случи и сега през уикенда , шофирайки зад един автомобил, той си беше ТЕЦ на колела. Такава димна завеса продуцира, че ни беше нужно да се ориентираме след него. Тук е важно да кажем, че проблемът не са старите автомобили, а замърсяващите автомобили, защото премахнатият катализатор, което е практика, защото лошата поддръжка на автомобила води до това наистина един 30-годишен бензинов автомобил в общия случай да попада в различни екологични категории. Какво се случи всъщност – за да стигнем днес до ограничението, което ще започне да действа от декември догодина, широкия център на София сме го оградили в така наречения малък ринг. След което има и по-голям ринг.
Започваме догодина с малкия ринг, в рамките на който забраняваме влизането на замърсяващи автомобили, като тук определящо е не ЕГН-то на автомобила, а екологичната му категория. Много време водихме разговори докогато имаше и що-годе стабилна политическа обстановка в страната, изменени бяха правилата, така че, знаете, всички вече автомобилите ни минават на годишен технически преглед и ни се присъжда, ни се дава екологична категория.
Тази екологична категория – най-ниската, всъщност категория 1, е тази, която ние забраняваме достъп до центъра на града от 1 декември до края на месец февруари, така че през този период, когато е интензивното отопление, използва се твърдо гориво и прочие, да успеем по препоръки на професори от четири различни университета да ограничим движението в центъра на около 40 000 автомобила по нашите замервания дневно.
-Обещавате ли, че ще има контрол върху тези мерки, защото знаем как в голяма част от пунктовете за годишни технически прегледи хората минават дори без автомобилите си и получават необходимия сертификат.
-Тук е важно да кажем докъде стигат правомощията на общината и откъде започва държавата. Точно въпроса, който поставяте, вече няколко пъти ми е поставян като съобщение от граждани. Ще организирам среща с ресорното министерство, за да могат все пак… Ние работим, приемайки, че Общината си върши нейната работа, държавата – нейната. Ако техническият преглед е проформа, то тогава съставените от него резултати, дадената категория също ще е проформа.
Много често това, което ми спомена един от гражданите е, че всъщност използват годината на автомобила и автоматично въвеждат в съответната най-ниска категория. Това не е правилно. Не е такъв принципът на работа. Напротив – трябва да се измерва реалното количество отделени газове, за да може да се класифицира. А нашата част от контрола е да изискваме да е ефективен контролът на техническите прегледи. Но това е по-скоро извън правомощията, да се молим, да настояваме. Нашата работа конкретно е – има вече изградени камери, това е важно да се знае. Нашата идея беше да тръгнем още отсега от 1 декември тази година. За съжаление, заради изборите, различните политически групи, не ни подкрепиха. Не събрахме гласове. Знаете, стана една разправия, аз се заканих юли месец, че ще ги събирам всяка седмица през лятото на заседание, докато не гласуваме наредбата. Радвам се, че колегите от Демократична България ще ни подкрепят.
Подписахме заедно промените, постигнахме компромис, така че предстои да бъде приета тази наредба. Камерите вече ги има. Трябва да се инсталира софтуерът, така че всъщност автоматично да може да се контролира движението в зоните и по този начин ефективно Общината нейната работа да си я свърши.
- По какъв начин Столична община стимулира използването на електрически автомобили?
- Това е любима тема за мен. Аз използвам за придвижване хибрид, тъй като направих един бърз преглед на материята и разбира се, че не е достатъчна зареждащата инфраструктура. Няма как да се състезаваме с бизнеса, защото той винаги е по-напредничав и разполага с повече ресурси. Това, което направихме вече, са над 10 нови зарядни точки, като амбицията ми е да станат 30 в рамките на следващите шест месеца, по-скоро до средата на следващата година. Има вече нови, засега напълно безплатни зарядни станции на паркингите на метрото. На паркинга, който е на националния стадион "Васил Левски", аз лично наскоро представих пред медиите новите зарядни станции, които са там. На паркинга до пилоните на НДК също има станции за зареждане на електромобили. Същият процес се опитваме да го мултиплицираме навсякъде. С шефа на метрото сме подели една инициатива, на Бизнес парка на метрото (б.р. - ЖК "Младост" 4) също ще е готова станцията до броени дни. Поставил съм много ясни задачи на ръководителите на общинските дружества.
Приехме и решение да обявим конкурси, там където можем, изграждаме със собствени средства. Монтираме предимно бавнозарядни станции, докато даваме възможност на потенциални инвеститори да се явят на различни площадки на общинските пазари, както и на Центъра за градска мобилност. Могат да се явят на конкурси и да предложат да монтират ново - последното поколение, бързозарядни станции, така че да могат и те да оперират и да можем да сме в крак с новото време. Електрическите автомобили всъщност не са бъдещето, те са настоящето.
- Техните собственици и хората, които ги използват, какви облаги имат?
- Преференциите не са една и две. На първо място не плащат данък. Това е много голямо облекчение. Защото всеки от нас знае, че са собствения си автомобил плаща данък. На второ място, много по-практичното облекчение е това, че могат да паркират напълно безплатно навсякъде в зоните за платено паркиране. Ние даваме много ясен знак колко важен е за общината чистият въздух, колко важно е за нас да сме в крак с новите технологии и да предоставяме повече облекчения за гражданите да ги използват. Надявам се анонсираната преди време от Борислав Сандов, мисля, държавна политика за спонсориране, субсидиране закупуването да бъде също реализирана. Така ще можем да направим електромобилите по-достъпни за гражданите.
- Вие сте председател на Общинския съвет и разсъждавате всеобхватно, още повече сте и адвокат. На мен като човек, който е роден в София, ми прави впечатление, че паяците, които събират колите от паркингите, след като зоната е просрочена, са по-бързи от линейките и са по-многобройни. Имате ли механизъм, с който да подпомогнете и поощрите бизнеса, например големите фирми, да купят по една линейка, за да се помогне на Бърза помощ, когато е нужно по-бързо да транспортират болните хора?
- Тук по-скоро като юрист мога да помогна. Всеки, който има идеи, може да се обърне за напълно компетентен правен съвет. Ние като община се опитваме да работим с бизнеса, да предоставяме различни облекчения без, разбира се, това без да вреди на общинския бюджет.
Търсим форми на публично-частно партньорство, така че да сме полезни на гражданите. Традиционно бизнесът е много по-напредничав от публичните институции. На второ място има проблеми, при чието решаване частният сектор може да се намеси и да ги реши много по-бързо от нас. Нашата задача е да отваряме общината за такива форми на сътрудничество, като да речем изграждането на паркинги в кварталите. Сега освободихме от такси коледни базари. За първи път София има толкова много - 10 коледни базара на различни места. Правим възможно правенето на бизнес в София и в крайна сметка това не е просто облекчение за бизнеса, а е облекчение за хората. Защото се създават работни места и се подобрява градската среда.
- Има един много сериозен проблем, който тормози столичани и особено работещите в центъра на града - отвратителният ремонт на жълтите павета. Той месеци наред - от лятото, е блокирал възлови улици и още повече затормозява движението. Кога ще приключи окончателно този ремонт?
- Знаете, че аз като председател на градския парламент, не се занимавам с ремонтите. Не го казвам като оправдание. Информацията, която получихме, е следната. Преди всичко е много важно да кажем, че нито един лев от парите на софиянци не е платен за този безобразен ремонт. Кметът вече санкционира с половината от дължимото възнаграждение фирмата-изпълнител за удара с чук, с което работникът счупи павето.
- Тоест от 16 милиона - санкцията на "Трейс" е 8 милиона?
- Не, 16 милиона е за целия център. Ремонтът на жълтите павета струва 206 хиляди лева. Тези пари не са платени, това е много важно да се знае. На нито един от нас в общинската админстрация, от екипа на кмета, не ни харесва тази част - проблемната, от пренаредените павета. Дадени са ясни срокове и указания, че всеки по веригата ще си понесе отговорността. В момента експерти от общината, заедно с експерти от Будапеща и Истанбул, със специалисти от университета по архитектура правят проучвания и търсят технологично решение, с което да решат проблема. Но много е важно да кажем, че категоричната позиция на Общинския съвет е, че този ремонт, в този му вид, не отговаря на изискванията. Никой не е казал нещо различно. Фирмата е длъжник на софиянци.
- Кога "Трейс" ще завърши ремонта - 2023, 2024 г.? И как изобщо се позволява на една такава фирма да си играе със съдбите и с нервите на толкова много граждани?
- Има публични - прозрачни процедури, на които са се явили различни фирми, една от които е изключително голямата строителна компания, която споменахте. В крайна сметка всичко това е лесно проверимо - кой е кандидатствал и кой как е спечелил. Конкретните срокове ги знае заместник-кметът по строителство, който на практика е на обекта и има отговорността за това този и всички други ремонти да бъдат правени качествено и навреме.
Нашата работа като градски парламент е да осъществяваме контрола, да изискваме информация и да задаваме стандартите. Защото напролет предстои да започнем най-голямата инвестиционна програма в историята на София за инвестиции в тротоарите. Близо 700 хиляди квадратни метра - огромна площ, за която вече сме осигурили финансиран от Европейската инвестиционна банка и собствени средства на общината. Гласувани бяха от общинския съвет още през месец юни, докато минат процедурите в Европейската инвестиционна банка. Имаме одобрено финансиране, предоставяме 1/3 от тези средства, които са 14 пъти повече, отколкото инвестициите всяка година в тротоарите. За да можем излизайки от дома си, стигайки до градския транспорт, до училище, до здравните заведения, да имаме едни съвременни, стабилни и добре изглеждащи тротоари. Това е голямата ни амбиция - подобряването на инфраструктурата. Защото когато човек не може да върви спокойно по улиците, е очевидно, че има проблем, който е много важен.
- Дано тротоарите се оправят, защото много хора си изпочупиха ръцете и краката, което наистина не е нормално?
- Да, така е. Решаваме проблемът. Единият вариант е само да говорим за него, опозицията често прави това. Другият вариант е да търсим решение. Като във всяка професия минава през конкретика. Намерихме финансиране, одобрихме маршрутите, направихме анализ, предвидихме пари, за да няма ремонт на ремонта. Предвидихме пари, за да назначим за всеки един от 24-те района по един отговорник за контрол на качеството, който да е подчинен на районния кмет. А районните кметове сами ще управляват 1/3 от тези 120 милиона. Това е огромна финансова децентрализация и именно това е влизането в кварталите, по което работим.
- Лидерът на опозицията в София Борис Бонев официално се кандидатира за кмет на София. Вие сте лидер на общинския съвет. Вие ли сте фигурата, която ще бъда номинирана от ГЕРБ на предстоящите догодина кметски избори?
- Поне веднъж седмично вече ми се налага да отговарям на този въпрос. И обичайно отговарям с контра въпрос - А какво ви кара да мислите, че аз бих бил? Това, че работя... изглежда сме в ситуацията на Зайо Байо - дали е с шапка или без шапка, все трябва да се обяснява. На конкретния ви въпрос - аз имам наистина отговорна работа, приемам я много насериозно, защото съм за първи път в политиката. Занимавам се с обществена работа, която касае живота на близо 2 милиона граждани. Това е огромна отговорност и това налага да бъда на висотата на изискванията и очакванията на софиянци. Разбира се, че не сме безгрешни, разбира се, че се правят пропуски. Това, което се вижда и ме радва, е че имаме екип с нова енергия. Не просто нови лица. Нов начин на правене на политика в града, за да можем да живеем в по-добре управляван град. Амбициите ми са да бъда добър в това, което правя всеки ден. Местните избори са много далеч. Основната ни опозиция всъщност е "Демократична България", тъй като те имат и голяма група в Общинския съвет и резултатите им на парламентарните избори го показват.
Колегата Борис Бонев е независим общински съветник, вече ще става партиец. Виждате, че се борят за любовта на "Продължаваме промяната" поне петима кандидати, кметът на район Слатина Георги Илиев. Те буквално се състезават кой да се снима с Кирил Петков. Включително районните им кметове. Г-н Трайчо Трайков - кметът на район "Средец", Борис Бонев, както и арх. Любомир Георгиев, който е кадър на г-жа Фандъкова. Тоест да го кажа така - твърде много вождове има. Няма кого да водят те.
Нашата работа не е отсега да мислим за избори, а сега всеки ден да се опитваме да решаваме проблемите на хората. Аз го правя от първия ден, в който съм на тази длъжност. И започнаха вече да се виждат резултатите и това много ме обнадеждава.
Вече имаме работеща "Правна клиника" - първата в страната. Създадена една година, след като се заех с тази кауза. 46 жени - от 12 август допреди десет дни, са се обърнали към нашата "Правна клиника". Тя е за превенция за домашно насилие и представлява възможност за безплатна адвокатска помощ, консултации от психолог на жени и деца, които са пострадали от домашно насилие. За издаване на ограничителни заповеди.
Създадохме нов център - защитено жилище, на тайно място е в София. На второ място имаме и работещата ни вече програма за интеграция на младежи със синдром на Даун и младежи със специални образователни потребности.
Приехме най-сериозната реформа при преместваемите обекти - будки, павилиончета и всякакви обекти, които са поникнали в града, да няма вече стърчащи жици и висящи кабели.
- Крайно време е да бъдат премахнати - всички грозни неща, които задушават визуално нашия град?
- Това са реалните резултати. Много по-полезно е председателят на Общинския съвет да си мисли за работата ежедневно, за да бъде полезен на хората, отколкото отсега да прави тънки политически сметки. Имаме си партийно ръководство, имаме лидер, тепърва предстои тези разговори да се водят.
- Но вашето име не е изключено като една от възможните номинации за вариант за кмет на София?
- Оценявам упорството да ми зададете същия въпрос. Не ми е известно кои лица са включени или изключени. Разговори не са водени. Господин Борисов сам преди близо две години постави темата за обновлението в ГЕРБ, включително и за местните избори. Така че този тон е зададен много отдавна. Още повече, че аз съм част от гражданска квота първоначално в редиците на нашата листа, поканен от г-жа Фандъкова в качеството ми на адвокат и на университетски преподавател.
Очевидно е, че ние сме най-сериозната политическа сила, която въпреки всякакви опити за изчегъртване и какво ли още не, просто защото е модерно да се плюе ГЕРБ. За разлика от продавачите на надажди, ние сме прагматични и постигаме резултати, които са полезни за хората.
- Много любопитен момент от биографията Ви, когато говорим за изчегъртване, една от жените, които искаше да изчегърта ГЕРБ, е Лена Бориславова. Вие сте й бил колега в адвокатската кантора. Какви са преките ви впечатления от работата й?
- Тъй като аз бях по-старши адвокат в кантората, съм й давал задачи. Справяла се е с тях. Като юрист няма да кажа нещо лошо за нея. Колеги сме от университета. Истината обаче е, че те успяха за изключително кратко време да проиграят огромен исторически шанс за България. Очевидно се представят като политически шарлатани, както каза и в крайна сметка и техният ментор, и успяха да заблудят огромна част от обществото с това, че предоставят по-добра алтернатива. Нормално е да се търси новото, различното... Това, което направиха по отношение на София, за мен е много необяснимо.
Във време, в което цяла Европа подпомага своя обществен транспорт, в този на София да се каже: "Понеже сте от ГЕРБ, съкращавайте шофьори и режете линии на обществения транспорт!". Ама Кирил Петков ли ще кара автобусите?
- Случвало ли ви се е, след като вече влязохте в различни обществени роли, г-жа Бориславова да ви е позвънила по телефона за съвет или услуга?
- Съвет или услуга - не. Имали сме институционални разговори, така както трябва да бъде в една цивилизована държава. Това, което виждаме и сега в парламента - да те кани някой на разговори и да не отидеш дори, мисля че няма нужда от коментар. Хората избират политиците, за да им решават проблемите, включително да разрешат проблемите помежду си с его, с обида и какво ли още не. Нашите контакти с институциите са публични - както на кмета, така и моите. И те винаги са в посока на това да си вършим работата в защита на града. Защото ние сме лобисти на София пред правителството.
Искаме дължимото и полагащото се за София, защото в София произвеждаме 40% от брутния вътрешен продукт. И накрая да получим писмо от Министерството на финансите, в което черно на бяло ми се оказва да вдигнем цените на билетите в градския транспорт, за да се справим с кризата в транспорта. Няма как аз като човек, който... какъв резултат е постигнат - ще кажат хората, но съм вложили немалко време и усилия, това поведение да го разберем и приемем.
Защото те не наказваха просто Фандъкова и мен, а наказваха 2 милиона български граждани, сред които и много техни избиратели. Този подход на реваншизъм - това разбиране, че светът започва с нас, не е зряло и не е отговорно.
- Вие сте и университетски преподавател. Кое е най-важното, на което учите студентите си?
- В търговското право има един много здрав разум - бизнес логика. Като част и от облигационното право там се казва "давам, за да дадеш". Винаги има възмездност на отношенията. И това означава, че когато полагат грижата на добрия търговец, винаги ще успяват.
Казвам им много често, стремя се в началото на семестъра да има мотивиращ разговор, обяснявам им колко нужни са на България те - подготвени, критични, безпощадни в своя анализ без значение кой по какъв път ще поеме.
Защото държавата има нужда от добри адвокати, добри съдии, добри прокурори, от хора, които ще помагат на бизнеса да се развива. Урокът преди всичко е да са трудолюбиви, почтени, защото ако са такива са обречени на успех в България.
Интервю на Ивайло КРАЧУНОВ