Range Rover отбелязва 50 години иновации и лукс с ексклузивен нов модел

Императорът е най-желаният всъдеход в света, съчетаващ безупречен дизайн и върховни офроуд способоности с изисканост и лукс

Днес Range Rover отбелязва 50 години на иновации, усъвършенстване и несравними офроуд способности с представянето на новия Range Rover Fifty.
Първият луксозен всъдеход излиза на пазара на 17 юни 1970 г. и за пет десетилетия Range Rover се превръща в част от семейството на най-желаните и способни премиум автомобили.
 



Комбинацията от дизайнерски и инженерни иновации гарантира мястото на модела като еталон за всички луксозни SUV-та.

За 50 години Range Rover получава редица световни отличия и извършва множество впечатляващи подвизи. Този модел става първият SUV, който разполага с постоянна 4WD система още от своето излизане за първи път на пазара, а през 1989 г. става първият в света 4x4, оборудван с антиблокираща спирачна система (ABS).

По-късно през 1992 г. автомобилът става пионер в оборудването с електронно управление на газта (ETC) и въздушно окачване с електронно управление - което гарантира, че динамичното усещане при шофиране на Range Rover е толкова добро както на пътя, така и извън него. През 2012 г. последното поколение Range Rover става първият в света SUV, който разполага с изцяло алуминиева лека конструкция, правейки модела по-лек, по-силен и по-ефективен.


Моделът, преминал успешно през прословутата Дариенска празнина, е и първият автомобил, който е показван някога в Лувъра в Париж и е печелил рали Париж-Дакар - два пъти. Нито един друг всъдеход не съчетава по този начин нивата на лукс, комфорт и изисканост с офроуд способности и динамични характеристики на пътя като Range Rover.

Със своя отличителен обтекаем покрив, непрекъсната средна линия и нисък графичен акцент, Range Rover все още може да проследи корените си до оригиналния модел от 1970 година. В своята златна годишнина Императорът все още е един от най-ефективните, свързани, луксозни и способни автомобили досега.

За да отбележи 50-тата годишнина на иконичния автомобил, лимитираната серия Range Rover Fifty ще бъде ограничена до само 1 970 автомобила в световен мащаб, подобно на годината, в която е пуснат първият модел Range Rover.

Подобно на луксозния Autobiography, Range Rover Fifty разполага с редица индивидуални екстериорни акценти в цвят Auric Atlas, както и 22-инчови джанти с два уникални дизайна. Емблемата включва надпис „Fifty“, създаден лично от Професор Гери Макговърн, Главен творчески директор на Land Rover. Надписът ще бъде разположен на страничните отвори на автомобила, а ексклузивни детайли могат да бъдат открити в целия интериор, включително и текста „1 от 1970“.

Професор Гери Макговърн, Главен творчески директор на Land Rover, сподели: „В света на луксозните автомобили, Range Rover винаги се е откроявал като несравним и изключително издръжлив. Неговите уникални характеристики, заедно с ненадминатия инженерен подход, са присъщите неща, на които нашите клиенти се възхищават от представянето на първия модел през 1970 г."

Range Rover Fifty ще се предлага както със стандартна база, така и с дълга база, като клиентите могат да избират от четири внимателно подбрани цвята - Carpathian Grey, Rosello Red, Aruba и Santorini Black.

Отделът Special Vehicles Operations на Land Rover ще предложат и строго ограничен брой модели Range Rover Fifty в един от трите цвята, възпроизведени от оригиналната палитра на първия модел - Tuscan Blue, Bahama Gold и Davos White. Юбилейният модел ще се предлага с гама от опции за задвижване - бензин, дизел и дори хибридна P400e версия.*


Четвърто поколение с над милион продадени броя от началото досега, Range Rover остава върховният израз на лукса. Безпогрешният, усъвършенстван дизайн и водещите в класа възможности за управление на всякакви терени гарантират, че Range Rover е също толкова актуален, колкото и през 1970 година.

ГАМАТА НА RANGE ROVER

След три десетилетия на върха на луксозния SUV сектор, Range Rover поставя началото на нова гама модели. През 2005 г. на пазара излиза Range Rover Sport, автомобил, който съчетава лукса и възможностите на по-големия Range Rover, но със спортен и завладяващ характер. През 2010 г. компактният Range Rover Evoque прави своя дебют, като моделът е насочен към по-млада и градска клиентска аудитория.

През 2017 г. семейството отново се разраства с представянето на Range Rover Velar, който запълва пространството между Range Rover Sport и Range Rover Evoque. Получавайки името си от първите прототипи на Range Rover, Range Rover Velar разширява портфолиото на Range Rover с фин дизайн и богат на технологии интериор.

ИСТОРИЧЕСКИ ПРЕГЛЕД НА RANGE ROVER

Днес се навършват 50 години от представянето на първия Range Rover, но историята датира от много преди това. В средата на 60-те години на миналия век, в опит да революционизира нарастващия пазар на 4x4 автомобили,Чарлс Спенсър 'Спен' Кинг (племенник на основателите на Land Rover) съставя план, с който да съчетае комфорта и способност за движение по пътищата на Rover автомобилите с офроуд способностите на Land Rover.

Разработването на първия прототип започва в края на 60-те години на миналия век, като първият модел е представен на пазара през 1970 г. Комбинацията от способности както на пътя, така и извън него, съчетани със стил и комфорт - гарантира мигновената популярност на модела. Оригиналният модел Classic е посочен като „образцово произведение на индустриалния дизайн“, както и става първият автомобил, показан в световноизвестния музей Лувъра в Париж през 1971 г.


Първото поколение Range Rover (1970-1996) първоначално се е предлагало само с две врати, когато е излязло на пазар през 1970 г. По време на 26-годишния си експлоатационен период Classic продължава да се развива с представянето на модела с четири врати през 1981 г. и автоматична скоростна кутия през 1982 г. Първият дизелов Range Rover бе представен през 1986 година.

Второто поколение Range Rover, известно като P38A, се представя през 1994 г. и се превръща в разпознаваем модел, благодарение на познатия си силует, обтекаем покрив, непрекъсната средна линия и нисък графичен акцент. Всички тези детайли продължават да отличават модела и до днес.

Интериорът на автомобила също така стана още по-луксозен, без да се прави компромис със способностите му както на пътя, така и извън него. Императорът включи и подобрено окачване с регулируема височина, както и 2,5-литров дизелов двигател и 3,9 и 4,6-литрови бензинови двигатели V8, осигурявайки по-голяма производителност от всякога досега.

Третото поколение Range Rover (2001-2012) представи множество подобрения на предшестващите модели от последните 11 години. Инженерните иновации включваха монокок архитектура (заместваща традиционната 4x4) и напълно независимо окачване с взаимосвързани въздушни пружини (по това време почти всички 4x4 са разполагали с твърди оси).


Интериорът на автомобилите е вдъхновен от яхти от висок клас, фини мебели и първокласните седалки на авиокомпаниите, осигуряващи повече пространство и лукс.

През 2012 г. дебютира четвъртото поколение и най-новият Range Rover. Той става първият SUV, който се отличава с лек изцяло алуминиев дизайн, спестявайки 420 кг тегло в сравнение с предшественика си. С включени множество нови офроуд иновации, като автоматичен Terrain Response™2 и All-Terrain Progress Control, моделът се развива, включвайки ефективни нови електрифицирани двигатели Ingenium, plyg-in хибрид версия и иновативни технологии за развлечение и безопасност.

През последните пет години Range Rover SVAutobiography е на върха на моделната линия, като един най-мощните и усъвършенствани модели в историята на Range Rover. Произведен от подразделението Special Vehicle Operations на Land Rover, клиентите могат да избират също така между Range Rover SVAutobiography и SVAutobiography Dynamic - които разполагат с мощни V8 двигатели и фино изработени купета.
* Зависи от наличността на пазара