Бар за двама: 120 долара за коктейл в изоставен склад

Миниатюрният бар "Threesome Tollbooth" e разположен в бивш склад за продукти, част от вече нефункциониращ италиански ресторант в Бруклин. Максималният му капацитет е за не повече от трима души - барманът и двама клиенти, пише онлайн изданието Moneyish. 
 
Цените на резервациите се движат между 100 и 120 долара на човек, а посещението включва едночасово алкохолно представление с дегустация на серия от екзотични коктейли. Интериорът е изцяло запълнен от шейкъри, епруветки и бутилки със скъп алкохол, а в менюто няма нищо за ядене. Гостите преминават през 12-степенно меню от коктейли в малки дози, забъркани от бутикови ликьори и други спиртни напитки. 
 
Барът работи само три дни от седмицата - от четвъртък до събота. Собственикът Н.Д. Остин стартира своя проект през 2017 година с идеята да създава уникално преживяване за своите клиенти, различно от традиционните нощни заведения. Той е прекарал година и половина в търсене перфектната локация за своя минибар. 
 
По думите му заведението се посещава от около 120 души месечно. Според Остин смисълът на алкохолното "представление" е да създаде усещане за момента и да бъде лично. Затова в миниатюрния бар не е позволено използването на мобилни телефони и правенето на снимки. 
Повечето посетители знаят за мястото от свои приятели, а собственикът избягва да използва рекламните канали на социалните мрежи. Резервациите се заявяват лично и обикновено свободните дати се запълват до 15 минути, след като са обявени.
 
Н.Д. Остин обаче не е единственият, който залага на бутиковите заведения. Все повече ресторантьори предпочитат да използват малки, изоставени помещения, превръщайки ги в изискани клубове, предназначени за тесен кръг от посетители. 
 
Шеф Дейвид Боуадана от "Sushi by Bou" предлага своето суши меню на интервали от по 30 минути, в които обслужва максимум по осем души. Всеки от тях получава по 12 парчета на цена от 50 долара. 
 
Подобна е и концепцията на бар Copper & Oak в Долен Манхатън, който разполага само с осем места и е насочен към много специфична клиентела - заведението предлага само бърбън, ром, текила и уиски. В менюто липсват коткейлите и дори водката. 
 
Космическите цени на наемите в Ню Йорк също допринасят за бума на миниатюрните бутикови барове и ресторанти. Броят на самостоятелните заведения в Голямата ябълка е намалял с 3% за последната година. 
 
"За собствениците е добре да разполагат с малко пространство, ако могат да свалят цената на наема и в същото време да предлагат скъпи продукти с висока добавена стойност", твърди консултантът Джейсън Каплан. По думите му най-голямото предизвикателство е намирането на атрактивна ниша, защото не са много клиентите, които биха платили за услуга на толкова висока цена.