Бивш шеф на Мосад организирал изборната победа на харвардците, ето как

Негативната кампания се основаваше до голяма степен на технологични и дигитални инструменти (включително ботове), текстови съобщения, WhatsApp и таргетиране на конкретни целеви аудитории

„Ако не мога да спечеля изборите, ще спечеля за другите“, вероятно това е мотото на генерал-майор Дани Ятом, бивш шеф на Мосад и бивш депутат. Основаната от него стратегическа консултантска фирма спомогна за победата на нова и почти анонимна партия на изборите в България, пише сайтът „observatorial.com“.

Ятом е бивш член на Лейбъристката партия, сформира партия, наречена Израелски ветерани на последните избори, но реши да не се кандидатира поради голямата вероятност да не успее и резултатът му да е нисък.

Той обаче остава в политиката – този път зад кулисите. Както се съобщава в Globes, Ятом основа стратегическата компания CIY GLOBAL със стратегическите консултанти Офер Инбар, Нево Коен и бившият офицер от разузнаването Амар Ятом, негов син.

Един от първите им клиенти беше нова партия в България. Партията е основана от двама млади завършили Харвард, които бяха назначени по време на политическия хаос на министерски постове в избраното от президента Румен Радев експертно правителство.

Двамата, министърът на икономиката Кирил Петков и министърът на финансите Асен Василиев, решиха да сформират партия преди последните и трети за тази година избори (проведени миналия месец), както в Израел, и я нарекоха „Продължаваме промяната“.

Те обещаха да се борят с корупцията и да вдигнат икономика, която беше много силно засегната от Коронавируса.  

Първоначално социолозите не предвещаваха нищо добро. Процентът на подкрепа беше 16%, но три седмици преди изборите спадна до 10%.

В този момент израелската компания на Yatom се появи в картинката. Оттам признават, че основното им занимание е била негативна кампания, насочена към конкуренти и най-вече към партията на Борисов, основно обвинения в корупция.

Освен всичко друго, в социалните мрежи бяха разпространени снимки на Борисов в нетрезво състояние, лежащ на леглото си с пистолет, златни кюлчета и купчина банкноти до него. За завършване на картината се направиха внушения, че Борисов се подкрепя от Турция.

Негативната кампания се основаваше до голяма степен на технологични и дигитални инструменти (включително ботове), текстови съобщения, WhatsApp и таргетиране на конкретни целеви аудитории.

Ботовете влязоха в големи дискусионни групи и се опитаха създадат истерия за корумпирания лидер, който трябва да бъде сменен, и млади и талантливи хора с напреднало образование, които трябва да измъкнат страната от калта.

Повишението на цените на тока беше подчертано и заради неуспешното прекъсване на газопровода, който идва от Турция към Европа.

Резултатите бяха изненадващи. Партията „Продължаваме промяната“ получи 25,7% от гласовете – повече от която и да е друга партия, и сега води преговори за коалиция.

Главният изпълнителен директор на компанията Нево Коен признава: „работихме в режим командос”.

„След два дни срещи в София анализирахме ситуацията с партийните лидери и местния екип и активирахме екипите си, които работеха непрекъснато онлайн. Непрекъснато се подобряваше производителността и оптимизациите”.

ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ!