Бизнесменът, който отхвърли оферта за 100 милиона долара
Carousell вече има шестгодишна история зад гърба си, оперира в осем държави и е една от най-популярните платформи за покупко-продажба на стоки в Азиатско-тихоокеанския регион. В нея има обяви за всичко - от автомобили и мебели втора употреба до игрови конзоли и розови перуки.
В последното увеличение на капитала компанията успява да набере 85 милиона долара от частни инвеститори, които смята да инвестира в разширяване на своето присъствие на вече съществуващите пазари - Сингапур, Хонконг, Австралия, Нова Зеландия, Индонезия, Филипините, Тайван и Канада, преди да пристъпи към експанзия в други страни.
Carousell е част от разрастващата се група на агресивните платформи за онлайн търговия, заедно с американската OfferUp и японската Mercari, които се опитват да превземат територията на гигантите, като Ebay и Craigslist.
Куек Сиу Руй и неговите партньори Лукас Нгоо и Маркус Тан, заедно с които основава Carousell, се познават от следването си в Националния университет на Сингапур. Свързва ги хобито им да купуват и продават различни технологични джаджи в интернет.
Като част от програмата им за обучение в университета, те изкарват една година на стаж в Силициевата долина, където се запознават с много предприемачи, включително и с основателя на Facebook Марк Закърбърг.
През 2012 г. основават Carousell и успяват да превърнат онлайн пазаруването в бърз и лесен процес с мобилно приложение, подобно на Instagram и WhatsApp.
Куек разказва, че е бил вдъхновен от Закърбърг, който също отказва няколко апетитни оферти за придобиване в ранния стадий на развитие на своята компания. Сега Facebook до някаква степен се превръща в конкуренция на Carousell, с налагането на собствената си търговска платформа Marketplace в Сингапур.
30-годишният Куек обаче не е кой знае колко разтревожен от този факт. "Появата на Marketplace в нашия регион показва, че проблемите, които се опитваме да решим, наистина са масови", казва той.
Тримата предприемачи, които стоят зад Carousell, разчитат на изкуствения интелект и машинното самообучение в опитите си да съкратят процеса на търсене в търговската платформа до няколко секунди. Когато потребителят снима даден продукт, алгоритъмът на приложението разпознава дали става въпрос за чифт маратонки или за дамска чанта и респективно го поставя в съответната категория.
В момента на сайта има публикувани над 144 милиона обяви, а най-актуалната разработка на компанията е механизъм, който да предлага оптимална цена за предлаганите стоки. Чат приложението на Carousell разполага и с опция за няколко автоматични фрази, в зависимост от темата на разговора, като "Да или не?" или "Изчакай един момент".
По-късно този месец компанията ще стартира и приложението CarouPay, което ще даде възможност на потребителите да се разплащат помежду си, без да е необходимо да напускат платформата. Допълнителните приходи идват от премиум услугите за продавачите, платените рекламни съобщения и обяви.
Куек признава, че продължава да получава оферти за придобиване на неговата компания. Той обаче е категоричен, че засега тя не се продава.
"Все още сме на шофьорското място. Не сме изпълнили и 1% от работата, която трябва да свършим", казва той.
0 Коментара: