През 2014 г. сингапурецът Куек Сиу Руй свиква заседание на Съвета на директорите на основания от него стартъп, за да вземат решение дали да продадат компанията. Офертата е за 100 милиона щатски долара и би донесла на младия предприемач (който тогава е на 26 години) богатство, което надхвърля всичките му мечти. Той обаче казва "не" и решава да продължи сам с развитието на своя бизнес, разказва Bloomberg, цитиран от profit.bg.
Оказва се, че преценката му е вярна, защото днес приложението за продажба на употребявани стоки Carousell се оценява на около 500 милиона долара, пише още изданието. Самият Куек също не съжалява за избора си. "Такава възможност се появява веднъж в живота. Искаме да изградим една устойчива компания", казва той. 
 
Carousell вече има шестгодишна история зад гърба си, оперира в осем държави и е една от най-популярните платформи за покупко-продажба на стоки в Азиатско-тихоокеанския регион. В нея има обяви за всичко - от автомобили и мебели втора употреба до игрови конзоли и розови перуки. 
 
В последното увеличение на капитала компанията успява да набере 85 милиона долара от частни инвеститори, които смята да инвестира в разширяване на своето присъствие на вече съществуващите пазари - Сингапур, Хонконг, Австралия, Нова Зеландия, Индонезия, Филипините, Тайван и Канада, преди да пристъпи към експанзия в други страни. 
 
Carousell е част от разрастващата се група на агресивните платформи за онлайн търговия, заедно с американската OfferUp и японската Mercari, които се опитват да превземат територията на гигантите, като Ebay и Craigslist. 
 
Куек Сиу Руй и неговите партньори Лукас Нгоо и Маркус Тан, заедно с които основава Carousell, се познават от следването си в Националния университет на Сингапур. Свързва ги хобито им да купуват и продават различни технологични джаджи в интернет.

Като част от програмата им за обучение в университета, те изкарват една година на стаж в Силициевата долина, където се запознават с много предприемачи, включително и с основателя на Facebook Марк Закърбърг. 
      
През 2012 г. основават Carousell и успяват да превърнат онлайн пазаруването в бърз и лесен процес с мобилно приложение, подобно на Instagram и WhatsApp. 
 
Куек разказва, че е бил вдъхновен от Закърбърг, който също отказва няколко апетитни оферти за придобиване в ранния стадий на развитие на своята компания. Сега Facebook до някаква степен се превръща в конкуренция на Carousell, с налагането на собствената си търговска платформа Marketplace в Сингапур.

30-годишният Куек обаче не е кой знае колко разтревожен от този факт.  "Появата на Marketplace в нашия регион показва, че проблемите, които се опитваме да решим, наистина са масови", казва той. 
 
Тримата предприемачи, които стоят зад Carousell, разчитат на изкуствения интелект и машинното самообучение в опитите си да съкратят процеса на търсене в търговската платформа до няколко секунди. Когато потребителят снима даден продукт, алгоритъмът на приложението разпознава дали става въпрос за чифт маратонки или за дамска чанта и респективно го поставя в съответната категория. 
 
В момента на сайта има публикувани над 144 милиона обяви, а най-актуалната разработка на компанията е механизъм, който да предлага оптимална цена за предлаганите стоки. Чат приложението на Carousell разполага и с опция за няколко автоматични фрази, в зависимост от темата на разговора, като "Да или не?" или "Изчакай един момент".   
 
По-късно този месец компанията ще стартира и приложението CarouPay, което ще даде възможност на потребителите да се разплащат помежду си, без да е необходимо да напускат платформата. Допълнителните приходи идват от премиум услугите за продавачите, платените рекламни съобщения и обяви. 
 
Куек признава, че продължава да получава оферти за придобиване на неговата компания. Той обаче е категоричен, че засега тя не се продава. 
 
"Все още сме на шофьорското място. Не сме изпълнили и 1% от работата, която трябва да свършим", казва той.