Ето как работник с ниска заплата може да почива със семейството си за без пари
Иновативен подход на работодателите, предлагащи по-ниско заплащане, е да компенсират своите служители с осигурени почивки
Иновативен подход на работодателите, предлагащи по-ниско заплащане, е да компенсират своите служители с осигурени почивки през зимата и лятото за сметка на фирмата. Това съобщи Надя Василева, председател на асоциация BG Staffing, цитирана от в. Монитор.
Всъщност излиза така, че ако човек работи за средна заплата, шефът може да му осигури 5 дни със семейството на балкан и 5 дни на море. Този подход осигурява почивка и време на работника със семейството му и не изисква нарушение на семейния бюджет, разказва още Василева.
От бизнеса са изчислили, че една ваканция на планина за 5 дни струва средно около 500–600 лева за семейство с едно дете, морската почивка обаче е малко по-скъпа и цената й варира от 600 до 700 лева, което прави 1300 лева годишно допълнително финансиране от фирмата, или с около 110 лева месечно към заплатата.
В зависимост от това дали фирмата предлага един или повече бонуси е възможно добавката към заплатата да стигне 400 лв. Сумата е съставена от различна комбинация от няколко ДМС-та.
Според Василева не е просто тенденция, а задължително условие за работодателите да предлагат някакъв вид допълнителни бонус пакети на своите служители поради тенденцията на сериозен недостиг на кадри в почти всички работни сфери.
Самите хора, когато си търсят работа, много добре преценяват и избират, следят, четат и изискват допълнителни материални стимули.
Отиват там, където дават най-много и се чувстват най-сигурни, категорична е Василева.
Най-изгодно за фирмата е да предлага като бонус част от производството си, когато това е възможно. Пример за такова предлагане са банките, даващи преференциални услуги на служителите си, казват експерти.
Компаниите са доста изобретателни и разнообразни в предлагането на ДМС (допълнително материално стимулиране). Все по-често вземат под внимание личните нужди и интереси.
В топ 3 на най-популярните бонуси си остават ваучерите за храна, допълнително здравно осигуряване и карта за градски транспорт
Иновативни бонуси пък предлагат голяма част от компаниите, споделя Надя Василева.
Най-популярни в последно време са масажите в офиса, детска градина за децата на служителите, която освен удобна излиза и доста по-евтино.
В IT фирмите пък предлагат и ролеви игри за служителите си, закуски и тимбилдинги. Според едно от последните проучвания за мотивацията разкрива, че служителите се зареждат най-вече от гъвкаво работно време, повече отпуски и почивки, и естествено пари.
Според международно проучване тези, които печелят най-много от финансовите бонуси, са топ мениджърите. За тях финансовите бонуси, получени през и в края на годината, може да представляват до 41% от техния общ годишен доход.
Вече много голяма част от българските фирмите практикуват и хоум-офис, но според Надя Василева проблемът на българския работодател е пренатоварването на служителите, което пък би могло да се компенсира с дигитализация и роботизация на част от работата в определени сектори. Това е практика в чуждестранните мегакомпании, която изисква доста промени, за да се прилага и у нас.
Допълнителните обучения и квалификации пък си остават „безценните бонуси“, категорични са експертите, защото обучението, допълнителният опит и знания прави работника функционален и доста желан.