Американски журналист разкри мръсна тайна на западните технологични гиганти

Някои са убедени, че нашите телефони „подслушват“ хората, за да използват след това тези данни за свои собствени цели

Много хора доста често задават въпроса: как така се случва в мрежата постоянно да се появяват реклами на определени стоки и услуги, за които наскоро сме говорили с някого или просто сме се замислили за тях?

Някои са убедени, че нашите телефони „подслушват“ хората, за да използват след това тези данни за свои собствени цели. И за съжаление са прави.

Американският журналист Сам Никълс проведе собствено разследване, резултатите от което бяха разочароващи. Според репортера той е усетил, че нещо не е наред, когато след дискусия с приятел на скорошно пътуване до Япония в социалните му мрежи се появяват рекламни банери, предлагащи да се купят евтини билети до Токио.

Никълс си помисля, че това може да е съвпадение, но за всеки случай той решава да проведе експеримент: няколко дни журналистът непрекъснато споменаваше до телефона, че иска да възобнови обучението си в университета и да купи евтини официални ризи.

В резултат на това в социалните мрежи “Фейсбук” и “Инстаграм” започват да се появяват съответните реклами за продажби и курсове, които могат да се вземат по време на обучение в различни университети.

„И въпреки че всичко това бяха предложения, изглеждаше страховито и ужасяващо“, обобщи журналистът.

Според старши консултант по сигурността във фирма за киберсигурност телефоните записват разговорите, които се изпращат до американските сървъри в социалните медии. Там те вече реагират на така наречени “спусъци”, които се използват за оформяне на рекламни банери.

От една страна, тази идея изглежда много оригинална и удобна за някои интернет потребители, но самият факт, че западните платформи не само събират лични данни на потребителите, но и записват техните разговори, изглежда просто ужасно.

В същото време ръководството на “Фейсбук” продължава да уверява, че не се занимава с подслушване. Експериментът на журналиста доказва обратното. След такъв скандал е грехота да не мислим в Русия за създаването на свои собствени социални мрежи, тъй като дейностите на западните технологични гиганти вече са преминали всички граници.