Огромна промяна за потребителите на Facebook

Сменят облика на социалната мрежа, новият дизайн става задължителен от септември

Най-голямата социална мрежа Facebook анонсира, че класическата му визия отива в миналото. През пролетта на 2020, мегакомпанията на Марк Зъкърбърг пусна официално новия дизайн на социалната мрежа, който бе обявен като опростена и по-сетивна версия на социалната мрежа. Новият облик дава възможност и за избор на тъмна гама, освен класическото бяло със синьо. 

През изминалите месеци потребителите имаха право да превключват между класическия и новия дизайн на Facebook, ала тази сутрин стана ясно, че от септември изборът ще е невъзможен. Съобщението сюрпризира ранобудните в социалната мрежа. 

"Класическият Facebook си отива скоро. Ние направихме подобрения в новия Facebook.com и сме развълнувани всички да видят и изпробват новия облик. Преди да направим класическия Facebook недостъпен през септември, се надяваме да ни уведомите как можем да продължим да правим Facebook по-добър за всички", се казва в съобщението на гиганта. 

В кратък текст са изведени и акцентите в новата визия. За по-добро изживяване Facebook предлага по-изчистен външен вид с по-голям текст, така че търсенето да става по-лесно. Подчертано преимущество е и по-пъргавото действие на мрежата - по-бързо зареждане на съдържанието. Не на последно място е изтъкнат новия тъмен режим, който бива рекламиран като почивка за очите. 

В историята на Facebook досега имаше четири големи редизайна. Най-новият, FB5, вече известен като „Нов Facebook“ или новият дизайн, който завинаги ще измести класическия, може би е най-драматичен и мащабен от всички тях. Това е пълна промяна в начина, по който Facebook изглежда и работи на десктоп и мобилни устройства. 

За да ви помогнем да се ориентирате към промяната, ето какво да очаквате. Актуализацията на интерфейса ще постави по-голям акцент върху категориите "Групи" и "Събития" - две от най-сериозните причини хората да посещават Facebook ежедневно. Това впоследствие означава също, че News Feed ще бъде представен много по-малко в „Новия Facebook“. Т.н. поток от информация ще продължи да съществува, ала в него ще бъдат по-застъпени съобщения от групи - промяна, която социалната мрежа плавно въведе през последните години. 

Ще има възможност за нови връзки между групите и функциите на Facebook, които се използва масово като Marketplace или Facebook Watch. Ще има и нови възможности при създаването на събития, както и за конкретни общности, като Chat for Gaming Group, както и подобрения на взаимодействието за Facebook Live и тези, които го използват за целите на покупката и продажбата.

И уебсайтът за настолни компютри, и мобилното приложение автоматично ще получат актуализацията през септември, и вече няма да можете да сменяте версията. Почти всички потребители вече имат възможност да използват новата версия.