Откриха странни съвпадения между изчезналия „Еърбъс” A320-200 и самолета-фантом MH370
Имало военна и бизнес връзка в двата инцидента
Изчезването на самолет на компания “Air Asia” между Индонезия и Сингапур неизбежно напомня за мистерията със самолет на друга фирма-превозвач “Malaysia Airlines”, който е в неизвестност от 8 март тази година. Някои странни съвпадения и факти около двата инцидента си приличат подозрително много, пише британският „Телеграф”.
Полет MH370 на “Malaysia Airlines” изчезна през март с 239 души на борда по време на пътуването си от Куала Лумпур към Пекин. Международната издирвателна операция, която се проведе близо до бреговете на Австралия, не даде никакъв резултат. През октомври в акцията беше включено и високотехнологично оборудване, но въпреки това не беше открита никаква следа от самолета. Властите в Малайзия отхвърлиха версията за терористичен акт, но конспиративните теории се множат всеки ден. <br /> <br /> Въпреки че подробностите около днешния инцидент със самолета на “Air Asia” предстои да се уточняват, специалисти вече виждат странни паралели между двата случая. В интернет форуми опитни пилоти коментират големия период от време, който е минал от възникването на проблема на борда до подаването на сигнала. <br /> <br /> Самолетът „Еърбъс” A320-200 потеглил от Сурабая – втория по големина град в Индонезия, в 5.31 ч. сутринта местно време. За последно пилотът и диспечерът на въздушния контрол в Джакарта са си говорили в 6.13 ч. Контактът се губи в 6.18, но маршрутът на самолета продължава да се вижда на екраните на радарите. <br /> <br /> В 7.08 от въздушния контрол пускат код “INCERFA”, което означава, че местоположението на самолета не е сигурно. В 7.29 е вдигната тревога за спешен случай, а в 7.55 въздушният контрол съобщава за аварийна ситуация. <br /> <br /> Преди 10 месеца цели четири часа бяха изгубени в безплодни усилия да бъде намерен полет MH370 преди властите да обявят тревога за инцидента.<br /> <br /> Пилот, наричащ себе си Хемпси във форумите, пише, че „сянката на MH370 се вижда в този случай”, и че кодът “INCERFA” е трябвало да бъде пуснат в международните системи в 6.26, а не чак в 7.55 ч. <br /> <br /> Освен това мястото, където изчезна самолетът на “Air Asia” не е далеч от острова, където се намира индонезийската военноморска база „Бангка Белитунг”. Това би могло да усили спекулациите, подобно на случая с MH370, за който се твърди, че е кацнал на контролирания от Великобритания остров Диего Гарсия, където се намира голяма американска база. САЩ отхвърлиха твърденията, че самолетът е там, но не всички им повярваха./БЛИЦ<br /> <br /> Оказва се, че има и бизнес връзка между компаниите, които стоят зад двата самолета. През 2011 година “Air Asia” и конкурентната й “Malaysian Airline System” сключиха сделка с размяна на акции, с която се надяваха че ще подобри бизнеса им. “Tune Air” – партньор на “Air Asia”, замени 10% от акциите на последната за 20,5% от акциите на “Malaysian Airline System”. Тогава двете компании обявиха, че ще си сътрудничат в някои направления като закупуване на самолети и създаване на нови маршрути. <br /> <br /> Сделката, обаче, не трая дълго. Компаниите анулираха размяната на акции под натиска на профсъюзите на “Malaysian Airline System”, които се притесниха, че заради споразумението може да се наложи съкращаване на работни места. <br /> <br /> С всеки изминал момент надеждите на роднините на пътниците от „Еърбъс”-а намаляват. Те, обаче, силно се надяват съдбата им да не се окаже същата като на тези от мистериозно изгубения MH370.<br /> <br />