След разкритията в „ШОУ” и БЛИЦ: Над 2500 музиканти се обединиха срещу „октопода” Армутлиева само за ден!

Саня отговори с общи приказки на поставените от нас и тях въпроси, но пак не каза нищо за 10-те милиона, потънали в КТБ

След публикацията в „ШОУ” и БЛИЦ „октоподът” Саня Армутлиева държи в желязна хватка музикалния бизнес, българските музиканти безпрецедентно се обединиха около обща кауза! Само за ден, близо 2500 души се събраха във фейсбук-групата „Саня вън от „Музикаутор” и „Профон”, създадена от певицата Рут Колева. Стартира и подписка срещу „октопода”, държащ в пипалата си таланта, участията, правата и... парите на всички музиканти. Започнаха и срещи с адвокати, които да сложат батака в ред.

&bdquo;Поради конфликт на интереси, българските автори на музика, текст и аранжимент стартираме подписка с иск за отстраняването на Станислава Армутлиева от управителния съвет на МУЗИКАУТОР и ПРОФОН&rdquo;, е описанието на групата. В групата влизат както хора, пострадали от Саня, като победителката от &bdquo;Мюзик Айдъл 3&rdquo; Маги Джанаварова, така и музиканти от собствения й каталог като Рафи. <br /> <br /> В предишната публикация на &bdquo;ШОУ&rdquo; бе описана шефката на &bdquo;Вирджиния рекърдс&ldquo; Станислава Армутлиева като &bdquo;музикален октопод&rdquo;, който държи всички и всичко в желязната си хватка. Тъй като членката на журито на &bdquo;Х-фактор&rdquo; е &bdquo;пуснала нежни пипала&rdquo; върху цялата индустрия &ndash; от тв- и радио излъчванията, през разпределението на авторските и продуцентските права, концертите на музикалните титани, които от време на време се появяват в България, та до живите изяви на българските &bdquo;звезди&rdquo; в каталога си, то тя е и човекът, който определя как да изглежда българската музика. И кои ще са звездите в нея. <br /> <br /> Всичко това взриви гилдията, наред с 10 млн. лева на &bdquo;Профон&rdquo;, които потънаха в КТБ. &bdquo;10 милиона. КТБ. Нека да поговорим за лихви. Всички сме чували за ВИП лихвите давани от скандално фалиралата банка. Също идва въпросът и защо тези пари към дата юни месец не са били разпределени?&rdquo;, попита Рут Колева. Отговорът й беше предоставен от композитора Миро Гечев, който публикува в групата част от отказа на УС на &bdquo;Профон&rdquo; да предостави информация на членовете на дружеството за парите в сметката и лихвите, тъй като била &bdquo;чувствителна&rdquo;... На същия документ личат имената на всички членове на управителния съвет, но&hellip; - изненада &ndash; <br /> Саня Армутлиева се е подписала два пъти, тъй като се явява пълномощник на... Мария Илиева. Тук въпросът защо попзвездата я е упълномощила точно нея, остава без отговор, тъй като официално двете са свързани само в &bdquo;Х-фактор&rdquo;. <br /> <br /> Стресната от лавината, заплашваща да я затрупа, Армутлиева публикува отворено писмо (отговор) в официалната страница на &bdquo;Вирджиния рекърдс&rdquo;. Публикуваме го без съкращения, тъй като в него отново липсва информация за 10 млн. в КТБ. <br /> &bdquo;Официална позиция на Станислава Армутлиева, управител на Вирджиния Рекърдс, по повод изявления, съдържащи обвинения за конфликт на интереси при членството й в двете дружества &ndash; ПРОФОН и МУЗИКАУТОР:<br /> <br /> Станислава Армутлиева е един от основателите на Профон от над 15 години. Заедно със свои колеги тя основава дружеството на музикалните продуценти през 1998 година с цел българският музикален пазар да заработи цивилизовано по примера на най-добре работещите международни дружества - като холандското SENA, британското PPL и др. През първите две години дружеството се издържа изцяло от лични средства на своите основатели, тъй като няма постъпления.<br /> <br /> За 15 години Профон се превръща в работеща организация, която има над 200 члена, включително директно членство на големи чуждестранни компании, без посредничеството на български представители и вече генерира над 5 млн. лева годишно в полза на продуцентите и изпълнителите. Всички постъпления на дружеството се отчитат към членове и нечленове на базата на прозрачни правила, спрямо реалното излъчване на техния репертоар в медиите.<br /> <br /> Профон е част от клуба на световните организации за колективно управление на права в Международната федерация на звукозаписната индустрия - IFPI и работи директно с подобни организации по цял свят.<br /> <br /> Като част от международна структура, Профон следва кода на поведение и добрите практики на дружествата по света и отговаря на всички глобални критерии и изисквания. То подлежи на постоянен и много сериозен контрол, включително и от Министерството на културата и не съществува вариант който и да било от неговите членове да злоупотреби с финансите на дружеството.<br /> Обвиненията за конфликт на интереси на Станислава Армутлиева в двете дружества Музикаутор и Профон тя коментира така:<br /> &ldquo;Категорично не може да има конфликт на интереси в членството ми и в авторското, и в дружеството за сродни права. Повечето от авторите, които оперират на българския музикален пазар в момента са едновременно и артисти, и продуценти на собствените си звукозаписи или на записите на други артисти. По тази логика всеки, който е едновременно автор, продуцент и изпълнител или управлява едновременно целия пакет права, може да бъде обвинен в конфликт на интереси. Повечето от членовете на управителните съвети и на двете дружества са както автори, така и изпълнители, а много често и продуценти.<br /> <br /> Навсякъде по света авторското и продуцентското дружество работят паралелно за подобряване на средата и защита на интересите на всички участници в музикалния пазар &ndash; композитори, текстописци, аранжори, изпълнители и продуценти.<br /> <br /> Абсурдно е да се твърди, че може да бъде реализиран какъвто и да било натиск върху музикалните медии в България, повечето от които са част от международни медийни групи и водят много стриктна индивидуална програмна политика. Нито българският, нито международният репертоар могат да бъдат насилствено вкарани в ефир в която и да било медия. Радиостанциите и телевизиите се съобразяват единствено с вкуса и предпочитанията на своята аудитория. Няма вариант репертоар на чужд артист да се търгува срещу ротации на български. Артистите, които имат договор с Вирджиния Рекърдс са част от една вече много голяма група български изпълнители, които все повече намират място в ефира заради своя талант, творчество и подкрепата на феновете си.<br /> <br /> Вече над 22 години Вирджиния Рекърдс работи основно с някои от най-големите чужди музикални компании и никога не би си позволила да рискува отношенията си с тях и лицензите си. В тази връзка обвиненията за каквото и да било търгуване са безпочвени. Същото се отнася за обвиненията срещу мен по повод дружествата за колективно управление на права. Те се базират на непознаване на начина, по който функционира цялата система не само у нас, но и по света.<br /> <br /> От много години вече аз работя за интересите на целия музикален бизнес в България и отделям голяма част от личното си време и времето на моята компания, за обща кауза. Бих се радвала повече хора да полагат усилия да променят бизнес средата за българската музика. Затова призовавам цялата тази енергия, която се генерира в момента да бъде впрегната в конструктивна работа в полза от всички&rdquo;.<br /> <strong><br /> </strong>&bdquo;По-безпомощно скудоумие не съм си представяла, че е възможно! Как според волеизявяващата се възниква конфликт на интереси, когато авторът е изпълнител и продуцент на собствената си творба?! Триединството със себе си ли поражда конфликта?! За точността на термина: Легална дефиниция на понятието се съдържа в чл.2 от Закона за предотвратяване и разкриване на конфликт на интереси (ЗПУКИ): Конфликт на интереси възниква, когато лице, заемащо публична длъжност, има частен интерес, който може да повлияе върху безпристрастното и обективното изпълнение на правомощията или задълженията му по служба&rdquo;, коментира дългогодишният музикален редактор Даниела Кузманова.<br /> <br /> Рут Колева пък категорично отказа да приеме изявлението на Саня Армутлиева за конкретен и ясен отговор на въпросите на гилдията. &bdquo;Никъде не се споменават 10-те милиона в КТБ, нито какви са били лихвите по сметките. Също така смятам, че многократно бе обяснено как точно се осъществява натискът върху медиите, а това че госпожа Армутлиева го отрича, е тотално друг въпрос. Не е ясно и дали лицензите и добрите й взаимоотношения с международните компании, които представлява, не биха били под въпрос при един евентуален одит на &bdquo;Вирджиния Рекърдс&rdquo;. И не на последно място, искам да попитам как или по-точно кога, госпожа Армутлиева и нейната компания са отделяли от &quot;личното си време&quot; за общата кауза? Тук идва въпроса и ЧИЯ е тази обща кауза? И каква е самата кауза изобщо?&rdquo;, попита певицата. <br /> <br /> Музикантите бяха вбесени и от твърдението, че &quot;нито българския, нито международния репертоар могат да бъдат насилствено вкарани в ефир в която и да било медия&quot;. &bdquo;Едва ли съществува разумно мислещ човек, който би могъл да даде друго логично обяснение за присъствието в ефир на нелепите артисти на Вирджиния рекърдс (особено определени проекти, които общо признато са пълен провал), освен насилственото. Цялата енергия, както съветва и самата Кроела, трябва да се впрегне в &quot;конструктивна работа в полза от всички&quot;, а именно, поне според мен, да се обясни на обикновения слушател как стоят нещата. Мисля че тук има достатъчно артисти, с достатъчно голяма аудитория, адвокатите са важно нещо, но много по-важно е да се дръпне завесата, което всъщност може да се окаже не чак толкова трудно. Единственото нещо, което не могат да контролират хора като Саня, сте самите вие (ние), а тя (те) няма достатъчно артисти зад гърба си, за да има какъвто и да е шанс да се пребори срещу една такава (или редица от такива) публична изява&rdquo;, пишат музиканти в групата.<br /> <br /> &bdquo;Аз не съм редактор, но веднага казвам как става: в повечето медии излъчват в пъти повече чужда музика! Саня държи огромен каталог с едни от най-известните световни (чужди) изпълнители! И им дава правото да ползват този каталог с изричната уговорка да пускат и нейните БГ артисти (които и да са те) от българския й каталог. Инак или цените са високи, или... Нали разбираш как стават нещата? Има и друг начин - с отказването от права! В този случай вече има и доста артисти, които не са от нейния каталог! Те се отказват от правата си (понякога това е писмено документирано) в полза на това песните им да се въртят в дадената медия! Има и трети начин - на лична основа! Тук ще си замълча, защото бих бил много нецензурен.... А какво остава за музикантите, които просто си правят музиката, не са в нечии каталог, не са се отказали от правата си, нямат познати в медиите, или просто музикалния редактор по някаква причина не го харесва ...?!&rdquo;, обясни подробно Ясен Велчев. Междувременно стана ясно, че отчисленията на продуценти и изпълнители се разпределят на странен принцип, както и че някои получават хиляди, а други стотинки.<br /> <br /> &bdquo;13 години ми взимат Профон по 20 % от парите, които са отчислени на мен. Няма да казвам какви пари, че на хората ще им стане лошо как са ни шибали и драли за пари за по едни сандали. Песента &bdquo;Джентълмените&rdquo;, която правихме за Тома, е с отчисления 1,47 лв. Съд за тия хора. Тая Кака не е сама&rdquo;, коментира и Дичо. <br /> <br /> Певецът Лазар Кисьов пък описа разпределението на радио и тв пазара &ndash; 80 % чужда музика; 10% изпълнители на &bdquo;Вирджиния&rdquo;; 9% - на &bdquo;Монте&rdquo; (компанията на Владимир Ампов-Графа), и 1% независими артисти. <br /> <br /> Освен това се оказа, че при снимането на клиповете на изпълнителите на &bdquo;Вирджиния рекърдс&rdquo; Армутлиева принуждавала режисьорите да подписват договори, с които се отказват от правата си. Самата тя по документи пък се водела... и певец, и режисьор, и хореограф, и оператор!?! <br /> <br /> Казусът &quot;Армутлиева&quot; и &quot;Вирджиния рекърдс&quot; има две страни - обобщиха музикантите: &bdquo;Чисто юридическа и процедурна, що се отнася до дейността на &quot;Музикаутор&quot; и &bdquo;Профон&quot;; както и публична, що се отнася до зловещата роля на тези структури и някои свързани с тях персони. В този смисъл е много важна, от една страна, чисто правната организация за борба с музикалната мафия у нас, което е основно въпрос на самоорганизация и взаимна подкрепа на българските музиканти и свързаните с музикалния бизнес. От друга страна, е задължителна обществената подкрепа и борбата за създаване на обществена нетърпимост спрямо съществуващото статукво. Защото родната култура трябва да е дело на всички нас и сме длъжни да се борим за нея. &quot;Музиканти от вси страни - обединявайте се!&quot;. Вестник &bdquo;ШОУ&rdquo; и Агенция БЛИЦ са с вас! <br /> <br /> <strong>Надежда НЕНОВА<br /> <br /> </strong><a href="https://www.blitz.bg/news/article/317431" target="_blank"><span style="color: rgb(128, 0, 0);"><strong>ОЩЕ СКАНДАЛИ И РАЗТЪРСВАЩИ ДРАМИ ЧЕТЕТЕ В НОВИЯ БРОЙ НА ВЕСТНИК &quot;ШОУ&quot;, КОЙТО ВЕЧЕ Е НА ПАЗАРА</strong></span></a><br /> <br />