18% по-скъпо за българите без Шенген по земя

Според Александър Стамболийски, който е председател на Съюза на автомобилните работници, предложението камионите да преминават през границата ни за 60 секунди е повече в сферата на научната фантастика

Всекидневно българската икономика търпи загуби, защото страната ни не беше приета в Шенген по земя. Каква е ситуацията по пътищата и граничните пунктове към днешна дата?

Според Александър Стамболийски, който е председател на Съюза на автомобилните работници, предложението камионите да преминават през границата ни за 60 секунди е повече в сферата на научната фантастика.

Той казва, че към момента ситуацията на границата е точно обратната – километрични опашки от камиони чакат с часове да преминат, предава bTV.

„Изчисленията ни показват, че на година губим около 200 млн. евро. Тук не говорим само за поддръжка на камионите, а и разходите, които са над 70% за възнагражденията на шофьорите, които стоят на границата“, каза той.

Стамболийски е категоричен най-доброто решение е страната ни да бъде приета в Шенген по земя.

Над 1 милиард лева е загубила българската икономика само за година заради недопускането на страната ни в сухопътния Шенген, според данните от Съюза на международните превозвачи. 

„Около 303 млн. лева не влизат в бюджета на годишна база“, каза Николай Рашков от съюза.

По думите му в магазините пазаруваме стоки между 15 и 18% са по-скъпи заради проблемите по границите.

„Крайно време е да бъдем пълноправен член на това пространство“, каза той.

Рашков допълва, че ежедневно получава въпроси от свои колеги кога започват протестите в бранша. По думите му професията става и неатрактивна за шофьорите.

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук