2 000 000 фактури са издали от електроразпределителното дружество ЧЕЗ за последните три месеца, а рекламациите са само 7000. Това съобщи регионалният мениджър на компанията Любош Павлас.
Той добави, че проблемите по фактурите са резултат от човешка грешка, а не от дефекти по формулата, по която се изчисляват прогнозните суми за плащане.
Писмените жалби са не повече от 20, уточни Ясен Груев, говорител на дружеството за България.

„Има прекалено много случаи, като ще ви дам за пример само две страни, които са големи – Великобритания и Германия, където се отчита веднъж годишно, а се плаща всеки месец и това не противоречи на действащата европейска директива и не представлява проблем”, обясни Груев. По думите му единствената страна, която отчита на един месец е Сърбия. “Всички останали отчитат на различни периоди от време – два месеца, три месеца, шест месеца, като една съществена група от държави отчитат веднъж годишно”, каза Груев.
От ЧЕЗ съобщиха още, че от юни 2007 г. до юни 2008 г. безкасовите плащания са се увеличили с над 32 000 броя. От компанията обясниха, че в момента 8,5 процента от клиентите заплащат по този начин, като така постъпват 40 процента от приходите. /БЛИЦ