92% от родителите контролират покупките на децата си онлайн, показва проучване на Fibank

Първа инвестиционна банка проведе проучване, за да изследва степента на контрол на родителите относно онлайн пазаруването на децата им. Според резултатите от телефонните интервюта 92% от родителите контролират покупките на децата си: 68% от тях пазаруват заедно с детето и обсъждат покупките, 22% от родителите следят отчетите по картата и 10% от тях проверяват изборите на покупка.
 
Най-честите покупки онлайн за деца между 14 и 18 г. са дрехи (35%), книги (24%) и игри (22%), като потребителите пазаруват онлайн в еднаква степен от български и чуждестранни сайтове.
 
За да отговори на нуждите на родителите и децата, Fibank въведе ново, по-високо ниво на лимити за разплащане за картите Debit Mastercard PayPass Teen с опция за плащане в интернет, което родителите могат да избират за децата си.
 
Вече има възможност за извършване на преводи между разплащателната сметка, по която се води дебитната карта и нов продукт „Спестовна сметка за тийнейджъри“, предназначен за непълнолетни деца между 14 и 18 год., титуляри на разплащателната сметка с издадена дебитна карта и мобилно приложение Моята Fibank с ограничени активни права „Light“.
 
Тийнейджърите ще могат да извършват вътрешнобанкови преводи от разплащателната сметка с издадена дебитна карта към „Спестовна сметка за тийнейджъри“ и обратно без да се губи натрупаната лихва по спестовната сметка.

С въвеждането на този продукт, Първа инвестиционна банка подпомага повишаването на финансовата информираност на младите хора относно оптимално разпределяне на бюджета и заделянето на средства за закупуването на любими продукти. Последните изследвания показват, че достъпът до разплащателни и кредитни инструменти на ранна възраст подпомага икономическата образованост на младите хора и води до по-добри предприемачески умения на зряла възраст и предпазване от фалит.