Акциите на Netflix се сринаха
Компанията отчита спад в новорегистрираните абонати
Гигантът за стрийминг услуги Netflix отчете спад в ръста на абонатите, което доведе до спад в цената на акциите на компанията, предаде BBC.
Около 3,98 милиона души са се регистрирали в Netflix между януари и март, много по-малко от прогнозираните 6 милиона. Компанията заяви, че липсата на нови шоу програми може да е допринесла за спада, пише БГНЕС.
Акциите на Netflix поевтиняха с 11% на борсите след края на работния ден. Услугата за стрийминг добави 15,8 милиона нови абонати миналата година, след като пондемията от коронавируса принуди хората по целия свят да останат по домовете си.
Голяма част от този растеж дойде от Азия, където Netflix добави 9,3 милиона нови абонати през 2020 г., което е увеличение с около 65% спрямо предходната година.
Само преди няколко месеца, компанията отбеляза рекордни приходи от почти 25 млрд. долара, броят на абонатите тогава беше около 200 милиона.
Но пандемията се оказа нож с две остриета за Netflix, защото наруши производствения цикъл на компанията. Netflix е изправена пред все по-силна конкуренция от нови стрийминг услуги, които навлизат на пазара. Disney + например е съвсем нова услуга за стрийминг, а вече има 100 милиона абонати по света.
„Имахме си онези десет години, в които растяхме гладко като коприна. В момента ситуацията е колеблива.“, заяви изпълнителният директор на Netflix Рийд Хейстингс.
Дори при бавен ръст на потребителите, Netflix отчита приходи от 7,16 млрд. долара и нетна печалба от 1,71 млрд. долара.