Метро", "Билла", "Кауфланд", "Хит", "Максима" и "Пикадили" притискали доставчиците организирано
Комисията за защита на конкуренцията обвини големите търговски вериги в картелни споразумения. Според антимонополния орган &quot;Метро&quot;, &quot;Билла&quot;, &quot;Кауфланд&quot;, &quot;Хит&quot;, &quot;Максима&quot; и &quot;Пикадили&quot; са прилагали общи механизми за координиране на търговската си политика на пазара за доставка на стоки. <br /> <br /> Според експертите на Петко Николов търговските вериги са обменяли информация за цените на производителтие и маркетинговите стратегии на конкурентите. Според КЗК големите вериги са натискали организиано доставчиците да намаляват цените си към тях и да им дават отстъпки. Имало и договорка за размера на таксите за достъп до търговските площи.<br /> <br /> Определението на регулатора не подлежи на обжалване. В срок от 60 дни страните имат право да предявят писмени възражения, както и да бъдат изслушани в открито заседание. Страните поотделно или съвместно имат право да предложат поемането на задължения, с които да се преустанови картелното им поведение.<br /> Едва тогава КЗК ще се произнесе по съществото на спора.<br /> <br /> Миналата седмица български производители на храни обвиниха хипермаркетите, че извиват ръцете на доставчиците и ги притискат постоянно да намаляват цените си. Дружествата в сектора дори създадоха Инициативен комитет за честна търговия, който да защитава правата им. Те се оплакаха, че делото в КЗК, което е по техен сигнал отпреди година и половина, е залежало в комисията и антимонополният орган изобщо не се занимава с него./БЛИЦ<br />