Гражданската ни авиация остава без пилоти. За това алармира Асоциацията на българските авиокомпании (АБА), която поставя проблема за решаване на кръгла маса утре. В събитието, което се организира съвместно с Форума за балкански транспорт и инфраструктура, ще участват представители на министерствата на транспорта и на образованието, депутати от парламентарната комисия по транспорт и др, пише в. "Стандарт".
През следващите 5 години в пенсия ще излязат 57 пилоти, а по медицински причини средногодишно ще отпадат по 4-има летци, пише в анализ на АБА. Затова към 2017 г. ще се почувства рязък недостиг на авиатори. У нас са регистрирани 68 тежки самолета.&nbsp;Ако броят им не се промени, според анализа на АБА до 2019 г. авиокомпаниите ще имат нужда от 80 нови пилоти.<br /> <br /> За да се реши проблемът, годишно трябва да се обучават по 20 авиатори. Тъй като обучението трае 3 години, то трябва да започне още през септември 2014 г., смятат от АБА.<br /> <br /> Основният проблем е кой ще плаща подготовката. Общата сума за подготовката на един пилот е 40-45 хил. евро, като най-скъпо е летателната за професионален пилот CPL(А) и транспортен пилот ATPL(А). От АБА настояват държавата да поеме 50% от финансирането на обучението, а за останалите 50% да се осигурят за курсистите облекчени кредити. За обучението 20 пилоти годишно ще са необходими 400 хил. евро държавно дофинансиране, твърдят от АБА.