"БДЖ Сървисиз" вече ще ремонтира локомотивите и вагоните на "БДЖ - Товарни превози" и "БДЖ - Пътнически превози", научи Стандарт". Това ще е нова, трета компания в състава на "Холдинг БДЖ", сочи програмата за преструктуриране, която вече строго се изпълнява, съобщава „Стандарт”.
Според нея от 1 ноември новото дружество "БДЖ Сървисиз" ще поеме ремонта на всички видове локомотиви и вагони на товарния и пътническия държавни превозвачи. За управител на новата компания засега е определен Велик Занчев, който от ноември 2014 г. и досега е председател на Съвета на директорите на "Холдинг БДЖ".
 
Създаването на "БДЖ Сървисиз" се налага поради факта, че всички частни ремонтни заводи в България не приемат поръчки на "БДЖ холдинг", тъй като той хронично не заплаща услугите им.
 
Най-модерният жп завод у нас - русенският "Експрес сервиз", категорично отказва да приема локомотиви на БДЖ, а смесената компания "БДЖ Кончар" е завела дело срещу холдинга за неплатен ремонт на 10 машини, Серия 46. Поради това БДЖ се опитва да позакърпи локомотивите в собствените си депа, но засега - неуспешно.
 
Според запознати, "Холдинг БДЖ" е дал за ремонт няколко локомотива на новата фирма "Жп тракция" ЕООД, която се намира на територията на бившия металургичен комбинат "Кремиковци". От 8 април 2015 г. тя има сертификат за ремонт на електрически и дизелови локомотиви.
 
Освен това "БДЖ - Пътнически превози" планира да рециклира 100 вагона. Все още обаче не е обявена обществена поръчка за това. Въпреки това вече се събирали оферти за доставки на врати, прозорци и други елементи за рециклиране на вагоните. Очаква се парите за обновяването на 100-те пътнически вагона да дойдат от концесията на летище София.