За да се постигнат реформите в БДЖ, ще има съкращения. Предвидена е схема за намаляване на персонала, според която в държавните железници предстои съкращенито на 1 000 човека през 2011 г., 1 000 - през 2012 г., 400 - през 2013 г. и 400 - 2014 г. Това съобщи директорът на БДЖ Пенчо Попов.
Зам.-министърът на транспорта Камен Кичев съобщи от своя страна, че първата сума по очаквания заем от Световната банка за железниците ни е 140 млн. лева, с които държавата ще увеличи капитала на БДЖ.<br /> <br /> Една голяма част от тези пари ще отидат за покриване на задълженията на БДЖ към банки-кредиторки, друга сума ще е за ремонт и малка част - за изплащане на дълга на железниците към Национална компания железопътна инфраструктура (НКЖИ), поясни Кичев.<br /> <br /> Той е категоричен, че при следващите два транша на заема от Световната банка, който общо е в размер на 460 млн. лв. постепенно в БДЖ ще се издължи напълно на НКЖИ. &bdquo;Към 2014г. е задължително да бъде разплатено всичко дължимо от БДЖ към НКЖИ&quot;, добави той.<br /> <br /> Подготвени са т.нар социални пакети, предвиждащи реформите, засягащи и персонала, които трябва да се осъществят в железниците, за да бъде ползван заемът. В момента те се обсъждат със синдикатите, съобщи още Кичев.<br /> <br /> &bdquo;Ние бихме предпочели условието за заема да е повишаване на производителността на труда, вместо намаляване на разходите за персонал&quot;, коментира още Пенчо Попов.<br />