Пивоварите се оплакват от силен спад на продажбите си към търговци и намалена консумация в заведенията
Клиентите прекарват все по-малко време в хотелите и ресторантите и харчат по-малко пари за бира, предпочитат да пият вкъщи, сочат данните на маркетинговата агенция Нилсен. В този пазарен сегмент спадът в консумацията на бира за 2010 г. е 13.2%. Данните бяха изнесени днес на пресконференция на Съюза на пивоварите. <br /> <br /> По-малко бира се харчи и в супермаркетите и по-малките магазини и там е отчетен спад от - 1.2%. Когато пък си купуват пиво, клиентите избират по-евтините напитки. <br /> <br /> Консумацията на бира в България на глава от населението за 2009 г. е 67 литра. За сравнение средните показатели за Европа е 69, 6 л. <br /> Най-голям потребител е Чехия, където на глава от населението се падат 159 л, следвана от Германия - 109 л, Австрия - 106 л. <br /> <br /> Като цяло спадът в консумацията на бира за 2010 г., пак по данните на Нилсен, е 4.5 на сто. Това е процентът, който по думите на Рууд Ван Ден Ейнден, генерален мениджър на &ldquo;Загорка&rdquo; АД, е най-важен за пивоварите. &ldquo;За нас това е важното число, защото продажбите ни зависят от консумацията&rdquo;, каза той. <br /> <br /> Според пивоварите продажбата на бира в последните три години на криза се е върнала на нивата от 2006 г. и дори в далечната вече 1991 г. <br /> <br /> През 2010 г. бирените заводи, които членуват в Съюза на пивоварите и са най-големите в брашна, са пуснали на пазара 4 815 000 хектолитра бира. <br /> <br /> В бирения сектор в България работят близо 2800 човека. Минималната заплата по данни на НОИ за 2010 г. е била 386 лв. и през тази година ще нарасне до 401 лв. Средната заплата в бранша достига 989 лв. /БЛИЦ<br /> <br />