Морски почивки, ски ваканции, културно-познавателни обиколки, спа, уелнес и балнео-туризъм са само част от възможностите, които очакват чуждите туристи, решили да посетят България.
Към тях можем да прибавим популярните еко и селски туризъм, конгресен туризъм и инсентив пътувания, приключенски туризъм, голф, винарски и гурме турове, които допълват предлагането през четирите сезона на годината. <br /> <br /> Така зам.-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов представи България на официалната пресконференция по време на световното туристическо изложение ITB в Берлин, съобщиха от икономическото министерство.<br /> <br /> Според Иво Маринов това, което привлича чуждите туристи и прави страната ни атрактивна дестинация, е доброто съотношение качество-цена. &bdquo;България е стабилен пазар, чиито цени са еднакво справедливи както за настаняване, така за допълнителни занимания&rdquo;, подчерта Маринов.<br /> <br /> 740 хиляди немски туристи са посетили България през 2009 г. Очакванията на туроператорите са за 2010 г. да бъде постигнат до 15% ръст от германския пазар на годишна база. <br /> <br /> Очаква се тази година за България да летят чартъри от 30 летища в Германия до летище Пловдив. Чатърните програми ще бъдат за периода: края на м. април &ndash; края на м. октомври. <br /> <br /> През 2009 г. чуждестранните туристи у нас били 5 738 873, което представлява лек спад с 0.7% на годишна база спрямо 2008 г. Приходите от международен туризъм, по данни на БНБ, възлизат на 2 559.1 млн. евро, което е с 0.9 % повече в сравнение със същия период на 2008 г. <br /> <br /> Най-много са били туристите от Румъния - 942 071, следвани от Гърция с 815 172 и Германия &ndash; с 739 885 (+27.5%). От основните пазари увеличение има при посещенията от Полша - ръст от 71.2%, Франция (+41.3%), Австрия (+46.1%) и Унгария (+43.5%) и др.<br /> <br /> Разходите на българските граждани за пътувания в чужбина за 2009 г. са намалели до 1 314.6 млн. евро, което е с 18.7% по-малко спрямо 2008 г., казаха още от Министерство на икономиката. /БЛИЦ<br /> <br /> <br />