Българско вино с успехи в Япония
Продуктите на "Вила Ямбол" вече се продават в 500 магазина в Страната на изгряващото слънце
Освен с киселото мляко България започва да се налага и с вината си в Япония. Само преди дни приключи визитата на Хидехару Озава, представител на компанията Yokohama Wine Collection, голям японски вносител на вина. Озава идва за втори път у нас като специално посети лозовите масиви и наблюдава как върви гроздобера в една от най-старите изби в Южна България – „Вила Ямбол“.
Оценката му за вината на българския производител е много висока като освен към серията „Вила Ямбол“, прояви интерес и към най-новата марка KABILE. Г-н Озава запозна технолозите на избата с най-новите изисквания на японското министерство на здравеопазването, свързани с производството на вина. Yokohama Wine Collection работи с 25 регионални дистрибутора в Япония, през които зареждат традиционната магазинна мрежа и независими специализирани магазини за алкохол.
Въпреки че за родината ни се знае малко обаче, образът й в съзнанието на японците е положителен, а българското вино започва бавно да се налага като качествен и различен продукт, който трябва да се опита. Според японския бизнесмен предпочитаните за консумация сортове вино в Япония са „Каберне совиньон“ и „Шардоне“, както и „Пино ноар“ от по-високия клас червени вина. Още след първото посещение на г-н Озава в страната през март тази година, стартира износ на вина от портфолиото на избата, които днес се радват на голям успех в Страната на изгряващото слънце. Понастоящем серията „Вила Ямбол“ присъства в над 500 обекта в Япония. „Мисля, че се справихме добре с намирането на коректен партньор, защото вината на избата са с много добро съотношение между цена и качество“, коментира по време на визитата си г-н Озава. „Освен това, в Япония от решаващо значение за продажбите, е дизайнът на етикета. Продуктите на „Вила Ямбол“ са отлично изпълнени в това отношение“, допълни той.
По повод на реколтата изпълнителният директор на „Вила Ямбол“ Красимир Аврамов коментира, че е с добро качество. Производителят планира да удължи гроздоберната кампания до началото на ноември. Продукцията на „Вила Ямбол“ е добре позната по света, защото избата е от водещите износители на качествени вина в 35 държави от целия свят и на четири континента. Налага се много сериозно в Китай и в САЩ, като на американския пазар продуктите й са утвърдени в девет щата, и има планове за влизането на нови. Тази година производителят донесе единствения двоен златен медал от Concours Mondial Dе Bruxelles, известен като Световното по вино със своето Villa Yambol Каберне Совиньон Резерва 2014. Изненадата идва и от факта, че награденото българско вино надделя над конкуренти от целия свят в по-висок ценови клас. Освен това именно тази Резерва на „Вила Ямбол“ генерира изключително голям интерес в Япония.