Брокери целенасочено намаляват цената на имота без знанието на продавача с цел да привлекат повече обаждания. Това съобщи Добромир Ганев, заместник-председател на Национално сдружение „Недвижими имоти” (НСНИ). „Така те конкурират нелоялно останалите агенции, които евентуално предлагат същия имот на пазара”, поясни той и добави, че сдружението ще търси съдействие от КЗК и КЗП за пресичане на тези порочни практики, съобщава „Монитор“.
По думите му някои агенции дори използват импулсни телефони и така ощетяват хората, позвънили за една или друга оферта. Така старата далавера със секс телефони вече е с нова примамка &ndash; евтин апартамент. <br /> <br /> Най-често номерът се прилага при обяви за квартири. &bdquo;Нерядко пускат обяви с нереално ниски цени и така се опитват да привличат купувачи&rdquo;, казва Константин Пандов. &bdquo;При позвъняване казват, че имотът е продаден или че има дефекти &ndash; теч, последен етаж и други подобни. След това предлагат други оферти от своята листа&rdquo;, добавя той.<br /> <br /> Според Добромир Ганев най-добре е хората, решили да купят или наемат жилище, да не се ръководят само от цената в обявите. Най-удачно е да се работи с не повече от 2 или 3 агенции, с които са работили познати, колеги и близки и са останали доволни от обслужването им.<br /> <br /> &bdquo;Дали една обява е пусната от агенцията в имотните сайтове или на уебстраницата на фирмата не е от голямо значение&rdquo;, смята той. &bdquo;Брокерът може да намери купувач в рамките дори за ден. Понякога страните се договарят обявата да не бъде рекламирана, а да се търси клиент чрез вътрешната мрежа на посредника&rdquo;, добавя Ганев.<br /> <br /> Неправилно поставени детайли в офертата могат да провалят сделка и да изгубят времето на всички. Разумният срок за сделка е средно 3-5 месеца, но ако целта е бърза продажба, тогава цената трябва да бъде наистина атрактивна, обясняват експерти. <br /> <br /> Няма логика агенции да задържат дълго време обяви. Това може да стане, когато посредникът има клиенти, които вече са заявили интерес към подобен имот, което позволява по-бързо да се стигне до сделка, смятат борекрите. <br /> <br /> Имотите, които са пуснати на пазара у нас, могат да бъдат продадени само чрез брокер. Причината е, че голяма част от обявите, пуснати в сайтовете за продажба и даване под наем, са публикувани от брокери. Ако частно лице реши да пусне за продажба свой имот в такава интернет страница, обявата му няма да се вижда от всички в продължение на 14 дни. През това време тя стои заключена и е видима само за клиенти с пълен достъп до системата, каквито са брокерските агенции. Така когато едно жилище се появи на пазара, посредниците са тези, които се свързват първи с продавача и след това публикуват обявата му от свое име.<br /> <br /> От 20 до 30 на сто от обявите в сайтовете не са актуални, смятат брокери от столичните агенции за имоти. &bdquo;Често обявите не са актуални, защото клиентът е променил цената, а агенцията не е имала възможността да сигнализира за промяната на всички места, където е пусната реклама&rdquo;, казва Константин Пандов. <br /> <br /> Около 30% от офертите на пазара не са актуални, а други 40 на сто са дублиращи се, допълват брокери.&nbsp;