Фирма на протеже на лидера на митичния кръг “Монтерей” ген. Любен Гоцев е основният претендент за 540-те бона, които строителното министерство дава за рекламиране на Оперативна програма “Регионално развитие.
Пиар компанията на Добромир Дочев &quot;Зенит адвъртайзинг енд комюникейшънс&quot; е фаворитът в конкурса, който трябва да определи кой ще планира, подготвя и организира разпространението на рекламните публикации в печатните медии. Любен Гоцев е бил и сред съсобствениците на &quot;Чап холдинг&quot;, където изпълнителен директор бе Добромир Дочев. <br /> <br /> За парите той ще трябва да влезе в люта битка с &quot;Грейн адвъртайзинг&quot; и консорциумът &quot;Аргент - Апра&quot;. Добромир Дочев е мажоритарен собственик на &quot;Зенит адвъртайзинг енд комюникейшънс&quot;, установи проверка в Търговския регистър, а негов съдружник там е Красимир Кандев. Дочев е собственик и на още 20 търговски дружества, занимаващи се както с пиар и реклама, така и с търговия и с недвижими имоти. Внимание заслужават фирмите &quot;Зак Аутдор&quot;, &quot;Чап медия&quot;, &quot;Монодизайн&quot;, &quot;Агропро&quot; и &quot;Дрейв&quot;, които са редовни получатели на държавни пари. През септември 2011 г. чрез &quot;Зенит адвъртайзинг енд комюникейшънс&quot; Добромир Дочев взе близо 100 000 лв. от транспортното министерство за изработка на рекламни материали на Оперативната програма &quot;Транспорт&quot;.<br /> <br /> Проверката в съдебно &ndash; правните регистри обаче показа, че Дочев е в доста близки отношения с консорциума &quot;Аргент - Апра&quot;, който в случая се явява негов конкурент. В обединението влизат медийните агенции &quot;Аргент 2002&quot; и &quot;Апра&quot;. Управител на &quot;Аргент 2002&quot; е Владимир Денев, който е бил партньор на Дочев в&nbsp; &quot;Дрейв&quot; ООД.<br /> <br /> Пиар агенция &quot;Апра&quot; пък е сред редовните печеливши на в търгове на министерства и агенции. Последният е със земеделското министерство от 22 декември 2011 г., показват данните от Агенцията за обществени поръчки. Той е за излъчване на специализирани консултантски рубрики в регионални радиостанции за популяризиране на Програмата за развитие на селските райони. За това собствениците на фирмата Томислав Цолов и Любомир Аламанов вземат над 300 000 лв. Двамата получават и 650 бона от спортното министерство за кампания за насърчаване на здравословния живот.&nbsp; През 2009 г. &quot;Апра&quot; прави истински удар, когато правителството на Тройната коалиция им дава 2,4 млн. лв. за популяризирането на честването на 100-годишнината от независимостта на България. Името на фирмата беше съобщена от трибуната на парламента от премиера Бойко Борисов през 2009 г. , когото той се възмути от разхищението на държавни средства от предшественика му Сергей Станишев.<br /> <br /> Третия мераклия за парите е Мартин Батков чрез агенцията си &quot;Грейн Адвертайзинг&quot;. Братът на футболния бос Тодор Батков, който от години разпределя рекламните бюджети на Мтел, държи 70% от дяловете и в &quot;Грийн Мастърс&quot;. Същата фирма получи 930 000 лв. от земеделското министерство за реклама на Програмата за развитие на селските райони. &quot;Грейн Адвертайзинг&quot; участва и в няколко обединения, като в едно от тях си партнира с агенция &quot;Прайм тайм&quot;, която беше пиар на неуспялата кандидатка за президент Меглена Кунева през 2011 г. <br /> <br /> <strong>Стоимен ЙОРДАНОВ, БЛИЦ</strong>