Броят на българските компании, осъществяващи продажби на своите стоки или услуги по интернет, се е увеличил двукратно през последната година, достигайки над 2% от всички предприятия, сочат данни на Националния статистически институт.
През същия период делът на предприятията, които имат достъп до интернет, е нараснал с 8%, спрямо 2007 г. Като основни предимства на електронната търговия се посочват удобството, бързината на регистрация, възможността за проследяване на резултата от поръчките, както и за доставка на място.
През отминалата година нарастна и броят на големите търговски вериги, които обявиха старт на своите онлайн магазини.

Успоредно с това технологиите за електронна търговия станаха значително по-достъпни и за най-малките фирми и стартиращи предприемачи, посочиха от компанията "Mirchev Ideas", която от октомври миналата година предлага решение за онлайн магазин Summer Cart.
„Очаквам истинският двигател за развитието на електронната търговия в България през следващите месеци да бъдат малките и средни фирми”, заяви Георги Мирчев, изпълнителен директор на "Mirchev Ideas".
Създавайки собствен онлайн магазин, малките фирми се превръщат в пълноценни конкуренти на всяка голяма верига, като получават достъп до всички български потребители, независимо от населеното място, както и до чуждестранни пазари, добави Мирчев.
С решението Summer Cart собствениците на малка фирма могат да стартират търговска дейност в интернет за броени часове, без да се налага да наемат скъпоплатени ИТ специалисти. /technews.bg