Джигити се готвят с газ до дупка да яхнат “Тракия”

Бързите и яростните потъркват ръце за рекорди по новата магистрала, няма камери, които да ги снимат

Газ до дупка и сме на плажа след три часа! Новата магистрала "Тракия" вече е магнит за любителите на високи скорости. Трасето от Зимница до Карнобат, което е с дължина 35 км, е като огледало - гладко и право, идеално за гонки, пише във форумите, посещавани от търсачите на силни усещания, пише в. "Стандарт".

<em>По него все още няма монтирани камери, които да снимат джигитите на пътя. Затова те се готвят да чупят рекорди по висока скорост. Биг Брадър има на 5 места между София и Бургас. След Стара Загора обаче никой не следи дали се спазва разрешената скорост от 140 км в час. Камера има чак на входа на Бургас. Очаква се следващата седмица КАТ да пусне мобилни екипи с радари, които да следят движението. &nbsp;<hr /> </em><br /> От днес България може да се похвали с втората изцяло готова магистрала - &quot;Тракия&quot;. Първата е 19-километровата &quot;Люлин&quot;. Историята на &quot;Тракия&quot; започва през далечната 1964 година, когато правителството на Тодор Живков взема решение за строежа. Близо 50 години по-късно отсечката, дълга 360 км, вече е готова. <br /> <br /> Отпускари се готвят да пътуват към морето около обяд, за да могат да минат по новата отсечка на магистрала &quot;Тракия&quot;. Очаква се официалното откриване да започне в 10,30 ч и към 12,30 шосето да бъде отворено за коли. До вчера новото трасе бе достъпно само за пешеходци, видя екип на в. &quot;Стандарт&quot;. <br /> <br /> Всички входове към магистралата от околните села бяха завардени от пазачи. Те връщаха желаещите да скъсят разстоянието до плажа, като минат по новия път преди официалното откриване. &quot;Ако се обадят за някого, пускаме го, но иначе - не&quot;. Така ни посрещнаха служители на фирмата &quot;Сдружение &quot;Тракия IV&quot;, строител на последния участък до Бургас, които пазеха до бариерата. Докато разговаряхме обаче няколко автомобила бяха допуснати да преминат през загражденията след обаждане на шефа. <br /> <br /> Служебната кола на вестник &quot;Стандарт&quot; обаче не беше сред избраните, защото &quot;шефът е забранил медиите да минават преди понеделник&quot;.&nbsp;&quot;Предлагат ни пари, за да минат по-бързо, ама не може. Някои се заканват, че ще ни съдят, ще ни бият или ще се обадят на еди-кой-си да се оплачат&quot;, разказаха служители.<br /> <br /> Докато разговаряхме, от другата страна на пътя джип със софийска регистрация спря и един от пътниците започна гневно да пита, откъде да се върне, защото и изходът бил запушен. Наложи се шофьорът да направи обратен завой, за да мине в другата лента, за да може да се влее в трасето за морето по стария път. А на нас ни остана удоволствието да се разходим пеша по чисто новата магистрала. За пешаци ограничение няма. Няма и крайна точка по трасето&nbsp;Ямбол-Карнобат, дълго 35 км. Иначе от днес България може да се похвали с втората изцяло готова магистрала - &quot;Тракия&quot;. Първата е 19-километровата &quot;Люлин&quot;, която бе открита от Бойко Борисов. <br /> <br /> Според специалистите пътят от София до Бургас се взима за 4 часа със средна скорост 120 км/ч. Максималната разрешена скорост по новите отсечки е 140 км/ч. Никъде по трасето обаче няма да видите знак за това. Проблем за новата отсечка е и фактът, че от Стара Загора до влизането в Бургас няма нито една бензиностанция, нито място, откъдето да си купите храна или вода. Тоалетни дори и химически също липсват. Единственото, за което строителите са се погрижили, е да има специални отсечки встрани от аутобана, които могат да се ползват за почивка. <br /> <br /> Лот 3 и 4 на магистралата са идеални за дълъг път, защото асфалтът е идеално гладък. Не така обаче стоят нещата с пътя до Пловдив. <br /> <br /> &quot;Малко офроуд е до Пловдив&quot;, оплакаха се чуждестранни туристи, които бяха отбили на една от последните бензиностанции в района преди Стара Загора. Семейството от Полша разказа, че от години летува на Българското Черноморие и следи развитието на магистралата. &quot;Този асфалт ни е като пътя до дома. Познаваме го на всеки сантиметър, но има много какво да се желае&quot;, разказа мъжът. <br /> <br /> <span style="color: rgb(128, 0, 0);"><strong>ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ ОТ ОТКРИВАНЕТО В БЛИЦ</strong></span><br type="_moz" /> <br /> <em><br /> </em>