Експерт предупреди за подъл капан в магазина, цакат ни с двойна...
Често търговци опитват да пласират стоките с изтичащ или изтекъл срок на годност по време на промоции
Всеки от нас като потребител поне веднъж се е натъквал на стоки с изтекъл или изтичащ срок на годност. Ако се усетиш още в магазина е добре, но не са редки случаите, в които забелязваме, че стоката е развалена или с изтекъл срок на годност едва когато се приберем вкъщи.
Често търговци опитват да пласират стоките с изтичащ или изтекъл срок на годност по време на промоции. Това каза за Радио Варна Габриела Руменова от платформата "Ние, потребителите".
Тя даде пример и за друг капан, за който трябва да внимаваме.
"Когато потребителите са привлечени от съобщение за намаление, но отивайки в магазина виждат, че промоционалната стока е изчерпана. Тогава те се насочват към други стоки, които са оставени в непосредствена близост до празния рафт и подвластни на емоцията заради това, че намалената стока я няма, посягат инстинктивно към тази, която е в близост без да погледнат срока на годност. И когато се приберат вкъщи виждат, че той е изтекъл или ще изтече скоро", коментира Руменова.
Експертът предупреди и за друга нелоялна практика - двойната опаковка. Тя е използвана при предварително пакетираните продукти, поясни Руменова и обясни как една опаковка може да бъде двойна.
"Наскоро имахме подобен случай с опаковка с бисквити. Махаме първия слой опаковка, на който е написана една дата за срок на годност. А в долния слой опаковка - датата е друга. Това показва, че самият производител е подходил така, че да удължи изкуствено срока на годност на продукта. Това обаче не може да се случи и без участието на самия магазин или търговец", обясни експерта.
Габриела Руменова подчерта, че институцията, която трябва да сигнализираме при подобни случаи е Българската агенция по безопасност на храните.
Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук