Ето кой предлага най-добрата оферта за тунела под Шипка
Тунелът под връх Шипка ще се намира на 1 километър западно от прохода "Шипка“ и на 1 километър източно от връх Малуша
Отворени са ценовите оферти на допуснатите кандидати в тръжната процедура за избор изпълнител на строителен надзор при проектирането и строителството на тунела под Шипка, съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура".
Ценовите предложения са следните:
- Обединение "Консултанти Шипка 1", с участници: „3TI PROGETTI ITALIA – INGEGNERIA INTEGRATA S.p.A, "ПИ ЕС КОНСУЛТ" ЕООД и "КОНТПАС" ООД - 4 651 482 лв. без ДДС;
- "ИНФРА ИНВЕСТ ШИПКА" ДЗЗД, с участници: "ПЛАН ИНВЕСТ Пловдив" ЕООД, "Инфра контрол" ЕООД, "Инфрапроект консулт" ЕООД и "Метроконсулт БГ" ЕООД - 4 588 882 лв. без ДДС;
- ДЗЗД "КОНСУЛТАНТИ ГАБРОВО/ШИПКА", с участници: "СТРОЛ – 1000" АД и "ИНФРАМ" АД - 5 744 112 лв. без ДДС;
- ДЗЗД "ПЪТКОНСУЛТ 2000 – ТРИ ЕС – ИРД", с участници: "ПЪТКОНСУЛТ 2000" ЕООД, "ТРИ ЕС" ЕООД и ИРД ИНЖЕНЕРИНГ С.Р.Л. – 4 308 050 лв. с ДДС;
- ДЗЗД "ТРАНСКОНСУЛТ-СВЕКО", с участници: "Трансконсулт – БГ" ООД и "Свеко Енергопроект" АД – 5 399 946 лв. без ДДС.
Проектът "Проектиране и строителство на обект: "Обход на гр. Габрово от км 20+124,50 до км 30+673,48, включително тунел под връх Шипка" е предложен за включване в Програмата "Транспортна свързаност" 2021-2027 г., която до момента не е одобрена.
Обектът включва изграждането на участък с дължина 10,553 км, от които 7,6 км са ново строителство, а 2,9 км са реконструкция на съществуващия път I-5 Габрово - Казанлък, както и 5 тунела с обща дължина 4,011 км. Тунелът под Шипка ще е 3,22 км. Останалите 4 тунела са по-малки - съответно 171 м, 240 м, 90 м и 290 м. Ще бъдат построени още 6 моста и 1 подлез, 12 бр. армирани насипи, една стоманобетонова подпорна стена, една стоманобетонова укрепителна стена и т. н.
Тунелът под връх Шипка ще се намира на 1 километър западно от прохода "Шипка“ и на 1 километър източно от връх Малуша.
Северната част на съоръжението ще бъде в област Габрово, а южната – в област Стара Загора. Тунелът ще е възлова точка при движението в посока Север – Юг и чрез него ще се осъществява преминаването през Стара планина в централната част на България. Основните транспортни направления, които ще обслужва са: Русе – Велико Търново – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа) и Оряхово – Севлиево – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа).